İNGİLİZCE ALFABE

16.4K 215 22
                                    

İngiliz alfabesi aynı bizim kullandığımız gibi Latin alfabesindeki harfleri kullanır. İngilizce yazılış ve okunuşları farklı olan bir dildir. Yani yazıldığı gibi okunmaz!

İngilizce'de alfabe 26 harften oluşmaktadır. (21 sessiz, 5 sesli). Bizden farklı olarak Q, W, X harflerini kullanır. Türkçe alfabe 29 harften oluşmaktadır.(21 sessiz, 8 sesli)

Bizim kullandığımız Ç, Ğ, Ö, Ş, Ü harfleriİngiliz alfabesinde bulunmaz.

Lower Case Letters (Small Letters)

a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z

i, q, w, x harflerinin büyük şekilde yazımı I, Q, W, X şeklindedir geri kalan harflerin büyük yazımı bizim kullandığımız ile aynıdır.

Upper Case Letters (Capital Letters)

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Farkındaysanız arkadaşlar küçük "i" harfi büyük yazılırken "I" harfine dönüşüyor.

ill kelimesinin büyük yazımı (capital form)= ILL (hasta)

AIR kelimesinin küçük yazımı (small form)= air (hava)

Alfabedeki harflerin kelime yazıldıktan sonra farklı seslerde okunduğunu aşağıdaki örneklerimizde rahatlıkla görebiliriz. Parantez içinde kelimelerin okunuşlarını belirttik. Peki yukarıda da belirttiğimiz gibi harflerin okunuşlarını nerede kullanacağız?

Cevap: Yazılan kelimeleri hecelerken. İngilizcede heceleme "spell ya da speelling" olarak geçmektedir. Bir kelimenin hecelenmesini sorarken farklı şekillerde soru sorulabilir. Genellikle sorulan sorular şu şekildedir:

How do you spell (your name, bird, chair ...vs) ?

Can you spell (your name, bird, chair ...vs)?

Bu sorulardan sonra kelime alfabedeki harflerin okunuşuna göre hecelenir.

Örnek: Animal (enimıl) kelimesi heceleme (spelling) yaparken A(ey)-N(en)-I(ay)-M(em)-A(ey)-L(el) diye okunur.

Öneri: Alfabeyi okunuşlarıyla beraber öğrenirken alfabe şarkısıyla öğrenmek daha kolay ve de eğlenceli olur.

Bu videoyu çocuk şeyi gibi algılamayın lütfen en mantıklısı ve en yararlı olanı buydu.

İngilizce ÖğreniyorumHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin