ALIŞVERIŞ

284 24 1
                                    

Başımdan aşağıya dökülen  suyla yatağımdan sıçradım etrafa bakındığımda kimseyi göremedim tekrar yatığıma kafamı koyduğumda  sesiz bir şekilde ayağa kalkmaya çalışan devrimle birlikte çığlık attım o kocaman eliyle ağzımı kapatarak üstüme çıktı. Yatakta ben altta devtim üstümde ağzım kapalı bir şekilde birlikte uzanıyorduk.

"Elimi ağzından çekicem  ama çığlık atmıycaksın"diyen devrime başımı sallayarak onayladım. Devrimin elini ağzımdan çekmesiyle ayaklarım yardımıyla devrimi yere attım devrimin ateş saçan gözleriyle odadan fırladım

"Deva seni yakalarsam elimden kurtulamıycaksın 'diye söylene söylene gelen devrimin sesiyle selma teyzenin arkasına saklandım.

"Devrim noluyo deva neden çığlık attı.

"Yok bir şey anne 'diyen devrimin aksine

"Hayır anne  bu piskopat oğlun sabah odamdaydı ve başımda  aşağı su boşalttı. 'dememle devrimin üzerime yürümesi bir oldu.

"Devrim kalasen  olduğun yerde'diyen cemşit amcayla birlikte devrim duraksadı ben de onu kızdırmak adına dil çıkarttım.

"Bak baba sen şımartıyosun bunu yerbiyesiz dil çıkartıyor'diyen devrimin aksine

"Hem güzel hem de akıllı benim kızım ,bırakesen sende devrim çocuklaşmayı'diyip ellerini bel hizasında birleştirerek selma teyze ile aşağı indiler devrimle yalnız kalınca

"3 gün göremiyceksin beni"

"sanki sana çok meraklıyım' diyen devrim hakkında çok hain planlarım vardı. Kahvaltıda herkesle birlikte kahvaltı yapıyorduk ortam sesizdi zenan ve devran abi bir süreliğine gitmişlerdi bugün geliceklerdi. evde tatlı bir telaş vardı,bugün düğünümün bayrağı kalkıyordu.

Kahvaltıdan sonra selma teyze cemre ve elif annemle alışverişe gelmiştik.
Baranın cemreye süpriz yapmasıyla alışveriş merkezinde bir uğultu çıkmıştı. Bende devrimi beklemiyor değildim ama bunu soramaz ya da devrimi arayamazdım aslında devrime aşık değildim ama içimde devrime karşı bir ilgi oluşmaya başlamıştı.

Çeyiz alışverişiydi, kınalıktı,yüzük,takılar derken aşırı yorulmuştum ve geveze olan ben gün boyunca konuşmamıştım. Alınacakların arasında gecelikler, gelinlikler ve damatlıklar kalmıştı  ama devrim büyük ihtimalle kendi alacaktı  cemreyle baran gelinlik bakarken elif annemle selma teyzenin yorumlarına marus kaldıklarını fırsat bilerek  kapalılar için olan kıyafet mağazasına girdim. Aslında açık biriyim ama devrim bey bakalım beni arıyacakmı bunu öğrenmem lazım iki üç pantolon,eşofman,tunik,şal,tülbent gibi malzemeler aldım. Tesettür mağazasından çıkarken takıcıya da girmeyi ihmal etmedim.  Yanlarından ayrıldıklarım farkedilmeden selma teyzelerin bulundukları mağazanın duvarına yaslandım nedendit bilinmez ama her kız gibi bende eşimi isterdim alışverişte şans ki sırf kardeşim için evleniyorum cemrenin bana seslenmesiyle  bu saçma düşüncelerimden ayrıldım. Mağazaya girdiğimde cemreyle baranın mutluluğunu görünce gözümden bir damla yaş düştü.

"Ağlama bidaha kimse için ağlama üzülme olurmu'diyerek gözyaşımı silen elin yüzüne doğru döndüğümde devrim olduğunu görünce boynuna atladım

"Hayırdır  küçük bayan çok mu özledin beni.

"Ne münasebet ben şey.

"Sen ney deva.

"Ben sadece kehriban annemden sonra sen beni susturabildiğin için şey yaptım.

"Özledim desen ölücen demi deva'diyip  yanımdan ayrılıp selma teyzelere doğru yöneldi

UNUTAMADIM(Bir Töre Klasiği)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin