1

102 1 3
                                    

Ramai manusia yang inginkan kuasa dan sanggup menggadaikan apa sahaja asalkan mereka dapat kuasa tersebut.Mereka yang mahukan kuasa adalah seorang yang lemah kerana tidak mempercayai diri mereka.Itulah yang aku percaya sehingga ke hari ini.

Tahun 2016

"Oi,ko nak tido bape lame lagi,bangun la cepat!". Jerit kawan sebilik aku Aiman mengejut aku yang sedang aku tengah sedap tidur dibuai mimpi.

" Hmmm...ye aku nak bangun la nie.Ish..."kata aku yang masih mamai dari tidur.

Nama aku Irfan.Umur 16 tahun.Still solo.Aku merupakan seorang pelajar yang malas,namun mempunyai iq seperti seorang pelajar universiti.Kalau dah IQ macam budak "U" mestilah pandai betul tak?Memang betul pon,aku merupakan pelajar nombor satu di Malaysia.Ceh,malas nak bajet.Hehe.

"Aiman,sekarang dah pukol bape?",tanya aku sambil menggosok mata aku yang tak tau nak kata gatal ke tak.

"Sekarang dah pukul 6.30 la.Ko dah lepas solat jemaah suboh ko tau tak?Habisla ko,berdiri kat tepi la ko".

"Hah!!,asal ko tak kejut aku?Ko dah tak sayang aku dah ker?".

"Woi,aku dok kejut ko dari tadi ko tau tak?Aku siap curah air sebaldi pon ko tak bangun jugak.Aku sepak ko karang!",katanya sambil mengangkat kaki sebagai tanda dia ingin sepak aku.

"Eh...lek lek.Saje je.hehe."Patutla basah semacam jer katil aku.Aku ingatkan aku 'ngompol' ke ape.Uishh...lega.

Hah lupa nk bagitau.Aku tinggal di sebuah sekolah asrama penuh yang menduduki tempat pertama di Malaysia.Technically,sekolah tu number 1 sebab aku.Aku mengambil tuala dan keluar daripada bilik sambil menunjukkan jari tengah ke rakan bilikku.

"Cibai kau Irfan". Haha.Aku gelak seorang diri.

Kalau korang nak tau(aku tau korang tak nak tau)aku dah lame kawan dengan Aiman.Masa tadika lagi kot.Boleh nampak la brotherhood kitorang ni kuat.Macam iklan digi 'Kami Buddyz(aku tak tau kenapa z tapi lantak la)kami takkan terpisah'bolehla apply kat kitorang.Kekadang ada jugak yang label kitorang 'gay' gara-gara Aiman tak habis-habis raba aku,aku buat-buat tak dengar je sebab aku jenis selalu sabar je.

Semasa didalam bilik air,terdapat beberapa orang yang beratur dihadapan bilik air.Ni yang kekadang aku nak complain.Laki kat sekolah nie selalu sangat mandi lame-lame sampai aku confuse ni asrama laki ke pompuan.

" Woi babi apehal mandi lambat sangat?Pondan ke sial?",jerit aku sambil menunggu giliran aku untuk mandi.

"Sabar la bongok.Aku baru masok kot." jawab salah seorang karakter sampingan dalam novel ni.Hey,panas jer aku dengar reply dia.Dah la mandi lame cam pondan,pastu menipu pulak tu.Aku dah la tak solat suboh lagi nie.Aku pon tendanglah pintu tu.

Dushh...habis.

"Babi,cibai,pantat,buto..." Kedengaran carutan karakter sampingan tu setelah aku tertendang pintu tu kuat sangat sehingga terbuka pintu tu.Tak sangka sado gak aku ni.(ladies nanti bagi nombor ehh.Hehe).

"Ooppss...sori bro,tak sengaje"kata aku sambil tersenyum.Budak tu lari nangis keluar daripada tandas sambil menjerit " aku telah dicabul.Waaaa",hmm...dasyat.

Aku pon masuk dalam bilik air tu.Nasib baik pintu tu tak pecah teruk.Tak mandilah aku kalau pecah.Aku pon membuka paip air.Keluarlah jerusan air yang menyentuh kulitku.Ahh...sensasi ini takkan aku lupa.Perkara yang paling best bagi aku time mandi.Segar bugar (apehal bugar aku pon tak tau)aku dibuatnya oleh air tersebut.Selesai mandi,aku terus membalut diriku dengan tuala.Aku terus keluar ke bilik air menuju ke bilik aku.Takde sape kat bilik.Biasa la roommates aku nie selalu pergi awal termasuk Aiman.Aku terus membuka locker aku dan menyiapkan diri aku.Setelah siap,aku bentangkan sejadah aku dan terus fokus didalam solat aku.Aku kalau tak pergi solat jemaah pon still ingat solat suboh.Aku ni still ade kesedaran lagi tau.Setelah solat suboh,aku melihat jam.Baru pukol 7.10 pagi.Setelah lipat sejadah, aku terus bergerak ke dataran.

****

Shit,mati aku.

" Nie senarai nama bagi pelajar yang tak pergi suboh.Nama yang disebut sila pergi disebelah dataran."Cibs punya BADAR,time nie jugak ko nak panggil budak tak pergi suboh.

"Irfan bin Huzaifah" babi nama aku first.Siap nama bapak lagi.Kedengaran beberapa pelajar tingkatan 4 sedang gelak.Sial diorang.

"Itu saje." Damn... aku sorang jer.Amer yang tak pergi suboh jugak pon pergi hari ni.Dah taubat ke ape?

"Bagi pelajar pompuan lak,Siti Mieza binti Lutfi."Budak nie lagi. Dia ni selalu tak datang subuh.Pelik betul budak nie.Hahhh....malunya sorang jer kat tepi nie.

Seorang pelajar lelaki sedang naik ke pentas lalu mengambil mikrofon tersebut.

"Assalamualaikum,disini terdapat satu pengumuman,perhatian kepada Irfan bin Huzaifah dan Siti Mieza,sila berjumpa dengan Cikgu Razlan,ulang pengumuman,perhatian..."

Aik.Asal cikgu panggil aku dengan budak pompuan tu?Dah lah dengan Cikgu Razlan,cikgu ter'hardcore' kat sekolah ni.Last sekali aku dengar cikgu ni pernah campak budak dari tingkat satu sebab tak siap kerja sekolah.Uishh seram aku.Haih...apalah nasib aku hari ni.Tengah aku sedang mengelamun nasib aku dengan cikgu tu tiba-tiba...

"Damn"

"Haa...asal tak datang suboh?Dah berapa tahun ko tak datang subuh ko tau tak?"(fyi,aku start masuk sekolah ni tak pernah pergi suboh jemaah)

"Alah,ko macam tak kenal aku jer Syamsul.Hari ni denda ape lak?Stern?Pumping?ke ketuk ketampi jer,haha", kata aku sambil membuat lawak hambar.Bodo.

" Aku tak tau kenapa,tapi cikgu suruh lepaskan ko hari ni."

"Haaa!!!Seriously?",kata aku sambil buat nada sarkastik.

" Haah,Cikgu Razlan yang suruh"

Hmm...kenapa cikgu panggil aku eh??Ah...nantak la.Nasib aku hari ni tak kena denda.Tanpa membuang emas(yelah,masa itu emas kan?)aku mengambil beg aku.

"Woi Mieza,jom ah jumpe cikgu",aku panggil Mieza yang sedang termenung.Blurr ke ape budak tu.

"Hah?haa ok." Jawab Mieza.Kelam kabut budak tu.

"Dah kenape budak tu?"Fikir aku dalam hati.

Setelah itu kami berdua bergerak ke bilik guru untuk berjumpa dengan Cikgu Razlan.Alah malasnya.Lagi malas daripada dengar Cikgu Remy membebel pasal Chemistry dalam kelas.Nak taknak,kena pergi jugak la.Entah apelah nasib aku lepas ni.

KuasaWhere stories live. Discover now