Ramai tidak mengetahui, dalam diri kita masing-masing mempunyai kuasa. Kuasa yang dimaksudkan ialah kebolehan tersembunyi dalam diri kita sendiri.
Tahun 2015
Aiman"Adoii!!!"
Aku menjerit kesakitan selepas terjatuh kedalam gaung.Sakitnya tidak terhingga sehinggakan rasanya seperti aku ingin mati.Kejap...
Tu bukan ke tangan ak-"Buekk!!!"
Ahh. Tidak. Tangan aku tercabut. Memang sah aku mati lepas ni.Mataku semakin lame semakin kehilangan fokusnya. Hmph...nampak gayanya aku akan mati. Heh... Tak sempat aku nak bertaubat.
"Masih terlalu awal untuk kamu wahai cucu Adam...Bangkitlah dah kamu tidak akan merasai kecederaan lagi..."
Huh...
Suara siapa tadi tu...Tahun 2016
IrfanHujan....satu kuasa tuhan yang kita tidak boleh dielakkan. Setiap kali hujan...teringat aku kepada Aiman. Semasa kecil, kamu selalu main di dalam hujan. Selalu lompat terkinja-kinja macam budak terencat. Setiap kali aku teringat akan peristiwa tersebut aku akan gelak sambil itu aku akan menangis kerana mengingati rakanku Aiman. Dua bulan selepas peristiwa kematian Aiman, aku berpindah ke sekolah baharuku di Bangi. Kononnya disekolah itu mereka boleh membantu aku namun aku tidak mengetahui cara mereka membantuku. Aku teroaksa menerimanya kerana aku tidak mahu mengingati peristiwa gelap itu. Peristiwa yang mengakibatkan nyawa rakan baikku sendiri. Mieza juga akan menghadiri ke sekolah tersebut.
****
Tibanya aku di hadapan pintu pagar sekolah itu, aku melihat bangunan sekolah tersebut. Masih baru dan cantik."Kita dah sampai." Ujar bapaku.
"Hmm." Jawabku pendek.
Pakcik jaga menahan kereta ayahku.
"ID card please." Wow pondok jaga speaking.
"Along ambik kad ID kat poket kerusi belah ayah."
"Ok." Aku mengambil kad ID di dalam poket kereta dan memberikan kepada ayahku.
"Nah."
"Ok. Here you go." Ayahku menunjukkan kad ID tersebut kepada pakcik jaga tersebut. Pakcik jaga tersebut mengimbas kad tersebut. Kedengaran bunyi beep pada pengimbas tersebut. Dia pon memberi kad tersebut kepada ayahku.
"Ok. You passed." Ujarnya.
"Ok. Thank you." Setelah itu ayahku memberi kad tersebut kepadaku dan terus bergerak kedalam sekolah tersebut. Ayahku kemudian membawa kereta tersebut menuju ke pejabat untuk mendaftarkan namaku. Aku memandang kearah kananku untuk melihat persekitaran sekolah itu. Aku melihat beberapa orang pelajar sedang bersiar-siar. Barangkali pelajar baru mungkin. Aku melihat salah seorang daripada mereka. Mukanya seperti aku pernah lihat. Kejap...takkanlah...
"Aiman..."
YOU ARE READING
Kuasa
RandomKuasa.Satu perkara yang diimpikan oleh semua orang.Tiada sesiapa yang tidak inginkan kuasa.Orang gila sahaja yang tidak inginkan kuasa.Sesiapa yang diberi peluang untuk mendapat apa-apa kuasa yang diimpikan oleh seseorang pasti tidak akan ditolak. K...