Channeling The Ghost/Spirit

3.6K 130 7
                                    

Level Risiko: Sangat berisiko

Bahan:

Daun kad (poker card), lilin, garam.

Cara bermain:

Pilih satu bilik gelap dan buat bulatan menggunakan garam atau batu. Duduk ditengah-tengah bulatan tersebut. Dipercayai oleh orang barat dapat melindungi diri dari tenaga negatif yang mungkin mengganggu semasa permainan dimainkan. Nyalakan lilin dan letak ditengah-tengah bulatan, berhadapan dengan korang. Lebih banyak lilin lebih bagus kerana dipercayai oleh orang barat dapat memanggil atau menarik perhatian roh dengan mudah. Percikkan atau taburkan sedikit garam ke atas lilin ataupon ke atas kad. Kocok kad dan ambil empat keping kad dan terbalikan kad. So tak tau la kad tu ade bentuk ape kan. Tanya soalan yang boleh dijawab dengan "ya","tidak","mungkin" atau "tak tahu". Selesai bertanya, angkat sekeping kad daripada empat keping yang anda tutup tadi. Kalau dapat "Hearts" = ya, "Spades" = tidak, "Diamonds" = mungkin, dan "Clubs" = tak tahu. Sekiranya jawapan anda dapat kerap "Diamonds" atau "Clubs", cuba bertanya soalan lebih spesifik. Sebaliknya jika jawapan anda "Spades", matikan lilin dan hentikan permainan.

Penjelasan: Berasal dari orang-orang Rom dan Greek.

Cara Untuk Melihat HantuWhere stories live. Discover now