Just a short update
__________-Lily's POV-
"Hani?!" Saya jerit sewaktu masuk ke dalam rumah.
"Dah kenapa?" Hani keluar dari dapur memakai apron tangan nya ada sudip.
Nak tergelak sebenarnya.Bayangkan saya post gambar hani macam ni dekat google. HAHAHAAHA
"Hani buat apa?" Saya still tahan gelak ni.
"Masak" saya tak tahan.
"HAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHA"
"KENAPA GELAK?!" Jerit hani. Membuat kan saya diam. Walaupun saya masih mahu gelak.
"Bayangkan. Hani dan masak. Tak pernah. Hani tak pernah masak. Kenapa hari ni nak masak?" Yelah. Sebelum ni kalau makan dekat luar je. Hani ni pernah masak apa je. Roti bakar, telur goreng yang simple je.
"Adalah. Yang lily sebuk kenapa?" Hani menjeling.
Cehh
"Yelah yelah. Kalau dapur tu meletup lily taknak bertanggung jawab" saya berjalan naik ke atas.
"Mana ada meletop! Eii budak ni-" saya dengar hani membebel dekat bawah.
Hahaha. Hani.... Hani
######
"Hani" saya duduk disebelah hani. Dia tengah tengok tv. Atau tak. Hani ni tv yang tengok dia. Dia main fon.
"Kenapa?" Soal hani.
"Memasak tadi jadi tak?" Saja kacau hani.
"Tak. Ayam tu hangus" hani mencebik.
"Kesian"
"Eh, lily. " hani seperti terkejut tengok fonnya.
"Kenapa?" Saya dah tak sabar ni.
"Baca ni. Teruk kan lelaki tu" hani memberi handfon nya kepada saya.
"Bende tu viral dekat korea ni." Kata hani lagi.
Saya mula membaca. Orang yang tulis ni seorang perempuan. Yumi? Tajuk dia
'Lelaki Semua Tak Guna'
Tajuk dia. Perhh.
Saya mula baca apa yang ditulis oleh yumi ni sampai boleh jadi viral.
-Yumi's POV-
"Saya kim yumi. Umur saya 16 tahun. Tujuan saya menulis bende ni hanya untuk menyedar kan kaum perempuan. Bahawa jangan terlalu cepat memprcayai lelaki. Sebab saya telah ditipu. 2 kali dengan lelaki yang sama.
Lelaki itu. Saya mengenali nya tahun lepas. Saya suka dia. Di sebabkan itu saya saya meluah kan perasaan saya terhadap dia. Saya tak sangka dia terima. Tapi kegembiraan saya tak lama. Setiap hari, dia akan jumpa saya dan beri setiap tugasan atau kerja rumahnya dekat saya. Dia suruh saya buat. Saya hanya mengikut arahannya.
Suatu hari, seorang kawan nya meluahkan perasaan dekat saya. Saya terkejut dan tak sangka. Dan waktu itu juga lelaki itu ada. Terus dia memutuskan hubungan saya dan dia.
Semenjak itu saya cuba melupakan dia tapi tak boleh. Saya tak tahu kenapa.Takdir menentukan saya bertemu dengan nya. Dia meluahkan perasaanya. Tapi, saya tk menjawab sebaliknya saya lari. Saya tak nak ditipu untuk kali kedua. Tapi, ramai yang kata bahawa dia ikhlas terhadap saya. Jadi saya menerimanya semula.
Perangai lamanya yang dulu mula kembali selepas 3 hari kami bercinta. Dia menyuruh saya buat itu ini. Saya buat dengan rela. Setiap kali nak jumpa dia bagi alasan yang dia penat dan macam macam lagi. Jadi saya buat tak tahu.
One day, saya ternampak dia bersama seorang perempuan. Saya pergi ke arah nya. Perempuan tersebut adalah cousin dia. Saya tahu sebab saya pernah jumpa. Tapi dari jauh cara mereka bersembang, bergelak ketawa dan cara mereka macam bukan cousin sebaliknya macam pasangan kekasih.
Lelaki itu terkejut sewaktu saya datang ke arahnya. Saya tanya apa hubungan mereka. Dengan selamba lelaki itu menjawab bahawa mereka pasangan kekasih. Say terkejut. Jadi peluang yang saya berikan pada dia selama ni hanya sia sia. Dia kata yang sebenarnya dari awal dia mempergunakan saya. Dia kata saya yang bodoh. Saya menamparnya dan pergi.
Dan semenjak itu saya berhenti sekolah. Dan pindah di sekolah lain. Cerita saya ini bukan untuk memburukkan sesiapa. Walaupun hati saya sakit. Saya hanya ingin memberitahu kaum perempuan supaya jangan percaya pada lelaki. Saya tidak ingin perempuan di tindas disebabkan kita lemah. Terima kasih pada yang sudi membaca"
-Lily's POV-
Saya tak sedar sejak bila air mata saya mengalir. Tak sangka penderitaan yang yumi tanggung sampai macamtu sekali.
Saya berikan telefon kepada hani dan naik atas ke bilik saya. Dan baring di atas katil.
Tapi, cerita dia macam kisah yang berlaku pada diri saya sekarang. Saya masih tak bagi jawapan pada mark.
Saya tak tahu sekarang ni. Saya tak tahu nak buat keputusan. Saya tak nak jadi macam yumi.
TAK.
Saya tak akan jadi macam yumi.
Jadi,
Saya tak akan terima mark.
Cukuplah seorang perempuan dah jadi begitu. Tak kan saya nak jadi macam tu jugak kan?
Maaf bambam tapi saya tak akan terima mark.
***********
Cerita ni dah nak habis dah. Lagi beberapa chapter and then habis. Dan nad harap semua pembaca dapat memberikan support dekat cerita nad. Please jangan jadi silent reader.
Sorry for typo
Dont forget to vote.
Wait for another chapter.MuahXD
YOU ARE READING
Dia Aku Punya [Mark Got7 fanfic]
FanfictionLily adalah seorang atlet sekolah yang mempunyai perasaan terhadap Mark. Sudah lama Lily pendam perasaan dia sebab dia takut nak confess dekat Mark. Sebab? Sebab nya dulu ade ramai pelajar perempuan yang confess dekat mark tapi ditolak mentah-menta...