Satanizm

849 12 5
                                    

Satanizm,Şeytan'ı ya da şeytan simgesini yücelen ve bazı mezheplerinde şeytana tapmayı emreden öğretidir.

Satanizm iki gruba ayrılır;

1.Teistik Satanizm:

Teistik Satanizm'i,Şeytan'ın ruhani varlığına ve gücüne tapınılan satanizm türüdür.Teizm'den yola çıkarak,kutsal kitaplarda anlatılan ve ruhani boyuttaki bir Şeytan'a inanılır.Teistik Satanizm'i de kendi arasında ayrılır;

a)Spiritual Satanizmi:Teistik Satanizm'inin alt konularından birisidir.İçerisinde kara büyü ve çeşitli ritüeller barındırır.Ökültizm(insan/evren ilişkileri)ve maji ile yakın ilişki içerisindedir.Spiritual Satanizm,ruhani bir boyutta yaşanıldığına inanılan şeytan ile iletişim kurma,ondan yardım isteme veya şeytana tapma gibi eylemleri de barındırır.Spiritual Satanistlerin çoğunluk bir kısmı;Şeytan'ı bilge,insanlara yol gösterici ve dost bir varlık görmektedir.

b)Lusiferizm:Kendilerini,şeytanın en seçkin topluluğu olarak gören ve gizliliğe önem vermeleri nedeniyle günümüzde de ne tür törenler ve etkinlikler yaptıklarına dair çok fazla bilgi bulunmayan bir teistik satanizm mezhebidir.

2.Ateistlik Satanizm:Bu terim ilk olarak 1966 yılında Anton Szandor LaVey ile ortaya çıkmıştır.Ateistlik Satanizm;Şeytan'ın yüceltildiği,ancak Şeytan'ın sadece bir sembol ve bir öğreti olarak kabul edildiği satanizm türüdür.

a)LaVeyan Satanizm:Ateizm ve materyalizm temelli bir inanıştır.Felsefi yönden:Bireycilik,Egoizm,kısasa kısas ve belirli sınırlar dahilinde hazcılığı savunmaktadır.LaVeyan Satanistler birer ateisttir.Yani Şeytan,Tanrı,Cennet,Büyü,Cehennem,Melek gibi doğa üstü kavramların hiçbirine inanmazlar.LaVeayn Satanistlerin hepsi materyalisttir.Metafizik kavramların hepsini reddederler.

b)Sembolik Satanizm:LaVeyan Satanizm'de yer alan "Şeytan=Sembol/Öğreti" kavramını ilham alan satanizm türüdür.Şeytan'a sadece sembolik olarak inanılır.Bu akımın temsilcileri,egemen ahlak sisteminden bağımsızlaşmak için şeytani semboller kullanırlar.

İlluminati (✔)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin