Bad luck girl , Nami- (part8)

176 10 0
                                    

"Tskkk.. aku.. aku minta maaf Nami .. Aku terikutkn perasaan marah.. aku betul2 menyesal... " kata2 jackson membuatkn Nami tersenyum...

Tiba tiba...

"arghhh" jungkook mengerang kesakitan yg teramat sangat.. Nami dan jackson terus berlari mendapatkn jungkook...

"Jungkook ahh, gwenchana? mianheyo ,... sebb aku kau jd mcm ni " jackson berasa bersalah kerana memperlakukan jungkook seperti itu.. badan jungkook penuh dengn lebam dan darah..

"Gwenchanayo... aku x de apa2, arghh" jungkook mengerang kesakitan lagi... Nami berasa amat sedih meliht jungkook..

"Yahh, jom pergi hospital.. awk dh teruk ni jungkook" Nami berkata dengan nada yg lembut.. dia tahu yg jungkook sedang berada dlm kesakitan..

Jackson memapah jungkook sehingga ke kereta ... Nami meriba jungkook manakala jacson memandu kereta..

"Jungkook, bertahan laa yee" Nami menitiskn air matanya.. jungkook yg sedang baring di atas peha Nami segera bangun tetapi ditahan...

"Awk baring ajaa laa," Nami bersuara... jungkook memandang muka Nami dengn sayup

"kalau saya lemah , awk akn terus menangis.. jadi biarlah saya menemani dn mengubati luka hati awk" jungkook berkata dlm posisinya yg masih baring di atas peha Nami..

"Saya okey, tp awk tu.. saya risau, sebb saya, awk jd mcm ni.. tskk" air mata Nami keluar sekali lagi namun ianya hilang akibat jari jemari jungkook yg menyentuh lembut pipinya ...

Jackson yg dari tdi asyik memandu kereta tersenyum apabila terlihat dua pasangan itu brsweet sweet di dlm keretanya...

.................................................................
sementara itu...

"Awk, klau awk mahu , kita blh pergi ke luar Negara unt--" kata2 Park berhenti seketika apabila bibirnya disentuh oleh jari taehyung..

"Lebih baik awk lupakn semua ni.. saya x nk.. klau kita pergi sana pon belum tentu dpt jln penyelesaian.." taehyung melepaskn jarinya yg berada di bibir Park...

"Habistu? awk nk biarkn aja ka? saya x sanggup laa.. makin lama kita tunggu makin......."mata Park tertumpu kepada taehyung yg sedang memerhati kelibat seseorg.. mata taehyung tidak berhenti henti memandang org itu..

"Taehyung?" Park bersuara sayu..

"Saya x mmpu jaga dia klau mcm ni.. lagipon dia dh bencikn saya ats apa yg saya lakukan kt dia.." Taehyung memandang Nami yg sedang memanggil doktor untuk membuat rawatan kecemasan kepada jungkook..
"Apa yg awk dh buat taehyung?" Park bertanya lagi...

"Saya saja jaa buat dia bencikn saya.. klau kami sudh x bersama dia x akn sedih.. dan saiaa x kn risau psl dia" Taehyung menggenggmkn tangannya... Park yg sedar akn perbuatan taehyung itu hanya mampu melihat sahaja..
..........................................................
Skip//

Rumah//

-Taehyung povs-

"Annyeonghaseyo...omma " aku memulas tombol pintu dn terus baring di ats kerusi...

"Lmbatnyaa kamu balik taehyung!" omma mencekak pinggang sambil bediri betul2 di hadapanku.. aku dh agk yg dia akn bebel.. fuhh tutup telinga dulu.. daaa

"Aipp! tutup telinga pula budk ni .. *ambik bantal and baling kt tae*" ehh omma ni dh kenapa!? aku penat..

"omma!! yah knp buat tae cam ni? " aku thu ank x boleh tinggikn suara dekat emak... tp aku btul2 penat.. rasa mcm nk mati tau x!!!

"Kamu ni dh laa balik lmbt pastu nk tengking2 omma pulaa.. mana Nami? kamu tinggalkn dia ke?! " kali ni aku rasa omma betul2 dh marah.. tp apa aku kesah! aku dh penat! penat!!!!

"Klau kamu gaduh dengn Nami pon jngn laa buat mcm tu!!... tae-- taehy -- taehyungggg!!!!"

......................................................

//soul hospital //

-nami povs-

"Mana jungkook ni? knp lama sangat?~~ tskk tskk" aku menggenggam tangan di dadaku.. aku masih menunggu jungkook yg dri td dirawat ... aku betul2 risau .. tp knp ?

"Nami, jngnlaa risau.. aku pasti jungkook selamat , jungkook kn kuat.. ~" jackson yg dripd tadi berdiri,terus dtg dn duduk di kerusi bersebelahanku..

"Hemm.. aku harap2 dia x de apa2~" aku mengesat airmataku dengn sehelai sapu tangan kecil yg diberikn oleh jackson... kejap.. sapu tangn ni ~~

"Kau mesti ingt sapu tngn ni kan?~~" jackson tiba2 kelihatan sedih.. aku thu dia rindu seolhyun :')

"mestilh aku ingat..ni kn sapu tngn yg seolhyun genggam masa dia mati.. mesti sapu tangn ni kau yg bgi dia kn? " aku sedih.. airmataku kini sudah membasahi pipi.. jackson.. kesian dia ..

"Yaa.. aku yg bgi dia masa first time aku jumpa diaa... masatu dia nangis sebb jatuh tangga.. kitorang bru 7 tahun tau masa tu.. bayangkn dah 12 tahun tp dia still simpan sapu tngn tu ~~ tskk tskk" air mata jackson hanya akn jatuh untuk sorg pompuan yg dia syg iatu seolhyun .. klau sebut nama seolhyun mesti air matanya jatuh...

"kamu berdua ni kwn jungkook ke?" aku melayan jackson sampai x perasan yg doktor dh kluar...

"ahh yaa.. kami kwn jungkook" serentak aku dn jackson menyahut..

"kwn awaa jungkook berada dlm keadaan selamat ... cuma ada kesan luka yg dijahit, tp kesan jahit tu akn hilang.. jngn risau " panjang sungguh penjelasan doktor itu.. aku dn jackson lega mendengarnyaa..

"klau mcm itu saya pergi dulu yaa.. ohh.. sebelum saya lupa, jungkook boleh kluar minggu depan yaa kerana keadaannyaa yg tidak setabil lagi .. " doktor itu pon pergi.. aku dn jackson menunduk 90° ke arah doktor sebagai tanda terima kasih..

*truuttt truuttt* telephone ku beedering... hatiku mula berasa tidak sedap... ada apa2 ke?

aku mula mengangkt panggiln telephone itu... omma? dengn perlahan aku berkata "Annyeong??omma?"

"Namii!! kamu balik cepat amik omma ni!! Taehyungg-- tskk tskk taehyung " tersangkut sangkut ayat omma... taehyung.. knp dengn oppa!!?

"Knp!! knp dengn oppa!!! omma!?" aku mula mengeluarkn air mata....

"Baiklah omma.. saya dtg sekarang juga yaa.. jaga oppa tu! .. tskk tskk" aku mematikn telephone...

"Jackson, blh x aku nk pinjam kereta kau? " badanku menggigil.. jackson menunjukkn reaksi pelik..

"ouhh.. okey~nah" jackson segera memberikn aku kunci keretanya apabila dia sedar akn airmataku yg sedang mengalir deras di pipiku.. selepas mendapat kunci , aku berlari ke kereta sambil memeluk tubuh ..

...........................TO BE CONTINUE.....

[Sorry yaa sebb author lmbt update ... author sibuk sngt sebb ujian setara dh nk dekat .. srry yaa 😓 ... klau nk thu apa yg dh jadi dengn taehyung tunggu laa eps seterusnyaa... insyaallah author akn update secepat mungkin .. hihi 😀...]











Only you♥ ( Malay ff bts V) [COMPLETE]Where stories live. Discover now