Anksiyete Bozukluğu

1.7K 82 43
                                    

Bu kaygı hastalığıdır. Aslında günlük yaşamımızda herkes biraz da olsun stres altındadır. Bu hastalık bunu kapsamamaktadır. Gereğinden fazla mı kaygılısınız sürekli endişe korku içinde misiniz? Eğer cevabınız evetse bu hastalığa sahip olabilirsiniz ama önce belirtileri gözden geçirelim. 

Belirtiler
1. Sürekli korku içinde oluyorsanız
2. Başarısız olmaktan kaybetmekten endişe duyuyorsanız
3. Ani ve beklenmedik kalp çarpıntıları yaşıyorsanız
4. Asabi ve sinirliyseniz
5. Huzursuzsanız
6. Her zaman en kötüsünü düşünüyorsanız.
7. Gergin ve tetikteyseniz
Bu belirtiler üzerine cevabınız evetse bu hastalık sizde görünmektedir.

Bu hastalığın vücutta açtığı fizyolojik tepkiler ise;
1. Sık idrara çıkma veya ishal olma
2. Terleme
3. Titreme
4. Baş ağrısı
5. Halsizlik
6. Uykusuzluk
7. Kalp çarpıntısı

Yardım Yöntemleri
1. Her zaman olumluyu düşünelim. Evet gün içinde çok şey yaşıyoruz ama biraz pollyannacılık oynayalım.

2. Kaygılarınızı Not edin bir yerlere yazın aklınızdan ne geçiyorsa, bazen yanınızda size destek olacak birilerini bulamazsınız ama deftere bunları dökebilirsiniz. Bu sizi rahatlatacaktır. :)

3. Kendinize dikkat edin. Alkol sigara bu gibi şeyler sizi daha çok melankolik havaya sokar. En iyi kafa dağıtma spordur. Yüzmeye yazılın su sizi felaket bir şekilde rahatlatacaktır. Tecrübe ile kanıtlanmıştır. :)

4. Uyku çok çok çok önemli eğer 3,4 saat bir uyuma ile zombi gibi etrafta dolaşıyorsanız sizden dertli zaten kimse olamaz. Her zaman 7 saatlik uykuyu alıp hayatımıza başlıyoruz :)

Eğer ki hala bunlara rağmen kurtulamıyorsanız uzman bir psikiyatri ile irtibata geçmenizi tavsiye ederim. İlaç tedavisi işe yarıyacaktır.

Yorumlarınız bekliyoruuum :)

İlginç Psikolojik Rahatsızlıklar Ve Sıkça RastlananlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin