Hoofdstuk 1

45 2 0
                                    

Ik laat me op mijn bed vallen, EINDELIJK VAKANTIE! Nouja, vakantie? Ik moest de hele vakantie werken. Ik had nog een grote schuld staan bij een vriendin, Veerle. Ik had haar iphone laten vallen, gelukkig zit het tussen ons weer goed. Ik ben soms zo onhandig. Je hebt toch altijd één iemand in een vriendengroep die altijd pech heeft? Dat ben ik dus van mijn vriendinnen. Ik gooi mijn drinken over mijn shirt net voor school, ik wis per ongeluk mijn verslag als het net klaar is, ik struikel als er een leuke jongen langs loopt. Maar eigenlijk maakt het me niet zo veel uit. Ik kan soms keihard om mezelf lachen!

Ik loop naar beneden om de post te halen. **LUCY SCOTT X-Factor** "YES!l" gil ik blij. Snel sla ik mijn hand voor mijn mond. Coco, mijn hondje, kijkt me nieuwsgierig aan. "Ik heb een baantje!" Ik ga echt niet meedoen aan het programma X-Factor hoor, ik ben niet gek! Ik vind zingen erg leuk en doe het ook vaak, maar ik ben er echt niet goed in! Ik word schoonmaker, je weet wel, degene die alle bloemen van het podium afhaalt na de optredens het decor wisselt. Niet echt een geweldige baan, maar het verdiend net genoeg om het geld van de iPhone terug te betalen. Én dit was de enige baan die nog over was.

Blij bel ik Veerle op om over mijn baan te vertellen:

V: "met Veerle"

L:"heeeeey Veerle, met Luus!" Gil ik misschien iets te hard

V: "AAAHH Luus, niet zo hard gillen!!"

L: "hihi sorry! Ik heb een brief gekregen van X-Factor!"

V: "Oehh, wat zeiden ze?"

L: "IK HEB DE BAAN!!" Gil ik weer te hard

V: "OH MIJN GOD! Ik ben echt zo blij voor je! Zullen we het vanmiddag vieren in de stad?"

L: "is goed! Jij trakteert, want ik heb nogsteeds geen geld haha!"

V: "vooruit dan maar, tot over een half uurtje bij de Starbucks?"

L: "Mjum lekker! Tot zo!"

Snel wissel ik mijn loungebroek in voor een lichtblauwe Skinny jeans, trek mijn grijze Vans aan en doe Coco aan de lijn.

Natuurlijk was ik te vroeg bij de Starbucks. Maar ik had zoveel zin om na een week vakantie Veerle weer te zien! Het was wel saai zonder haar. Ik voel handen om mij heen en draai me snel op, daar stond Veerle al.

"Heeey collega!" Zegt Veerle. "Heey, ik heb je zo gemist! Wacht... Collega??" Vraag ik. "Jaa ik ga audities doen bij X-Factor!" Ik weet zeker dat Veerle dat goed gaat doen, ze zingt al vanaf ze 3 is en ze is gek op podiums. Ze heeft echt een geweldige stem, in groep 8 kamp heeft ze het liedje "halleluja" gezonden. Alle leraren stonden met tranen in hun ogen en alle klasgenoten gingen op hun stoelen staan. "HALLO?! Ben je niet blij voor me?" Ik schud wakker. "Oeps ik was aan het dagdromen, ik weet zeker dat je gaat winnen! Je bent zo goed! Weet je nog in groep 8?" "Ja natuurlijk weet ik dat nog! Dat was echt gaaf" zegt Veerle.

We bestellen nog een koffie en dan gaan we weer naar huis. Ik ben zo verslaafd aan de Starbucks. Het is echt goddelijk. Mijn favoriet is de Skinny Vanille Latte, Lekker warm, beetje zoet, maar weinig calorieën. Daar moet ik wel een beetje op letten om in mijn Skinny jeans te blijven passen.

Als ik savonds in mijn bed lig denk ik aan X-Factor, hoe gaaf zou het zijn als Veerle wint, en ik backstage alle optredens kan zien tijdens mijn werk! Dat kunnen niet veel mensen zeggen. Morgen moet ik naar Rik, mijn baas, om uitleg te krijgen en tijden af te spreken. Ik ben benieuwd!

------

Heey,

Na veel verhalen gelezen te hebben is dit mijn eerste verhaal op Wattpad, ik hoop dat jullie het wat vinden, het zal geen lang verhaal worden, maar wel erg leuk! (Denk ik)

Groetjes Eveline

On stageWhere stories live. Discover now