Hoofdstuk 2

17 1 0
                                    

'Niels kom er in wat is er aan de hand? 'Mijn opa ligt in coma'. Hij wist niks van de foto gelukkig. 'Uhm kom er in Niels. Wil je wat te drinken? 'Nee ik moet zo weer gaan'.. 'Oh veel sterkte er mee.' Niels zuchtte. Wat moet ik anders zeggen? Hij fietste weg en ik riep hem nog na 'Ik hou van je!'

De volgende dag was school weer begonnen en Cella rende naar mij toe. 'Soof het spijt me echt heel erg ik weet niet wat me bezielde.'
'Maakt niet uit Cella maar doe het nooit meer!' Ik ging naast Sterre zitten. We hadden samen Engels. Ik zat heel diep in me gedachten dat ik schrok van Sterre die inneens tegen me ging praten. 'Zeg eens snap jij deze?' Ze had een erg scherpe stem. 'Sophie?'
'Huh wat zij je?' Ik let nooit zo goed op bij Engels. 'Ik vroeg je of je deze snapt.'
'Jazeker je moet naar de tekst kijken en dan alle woorden waar train in zit op schrijven.' Ze zuchtte 'ik zie geen woorden waar train in zit.'

De schooldag was voorbij en ik was weer thuis. Morgen zouden mijn ouders terugkomen van hun vakantie. De bel ging. Het was Vincent. 'Hoi soofje ik wilde nog even met je praten.'
'Ja natuurlijk kom er in' ik had al zo'n vermoede dat dit ging over de foto.
'De foto die Cella gister er op zette.. Ik weet niet we hebben geen relatie toch?'
'Nee Vincent maak je geen zorgen.'
'Mooi want ik wil je niet afpakken van Niels.' Dat was lief van hem. Mijn telefoon lichtte op. Dus ik had een appje.

Soof mijn opa gaat vooruit!

Ik appte hem terug dat dat geweldig nieuws was. 'Met wie ben je aan het appen?' Ik mompelde wat. 'Nou?'
'Met Niels'
'Ik ga weer ga maar met hem appen.'
'Nee Vincent wacht!' Maar hij was al weg..

Ik probeer elke dag er iets op te zetten maar ik beloof niks😉

ReallifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu