Jak víme George R. R. Martin má v plánu napsat celkem sedm dílů ságy Písně ledu a ohně. Ale co když původně chtěl napsat jenom tři díly a jak by to vlastně vypadalo?
Ned a Catelyn Starkovi byli odsouzeni ke smrti už od začátku.
Nedova smrt je v seriálu a knize téměř přesná. Dozví se pravdu o vrahovi Jona Arryna, poté zemře jeho přítel a král Robert Baratheon, pak je Ned odsouzen mladým dědicem Joffreym k trestu smrti. Původní plán byl takový, že před tím, než byl Ned popraven, měl pomoci své ženě Catelyn a dceři Arye s útěkem z Králova přístaviště do Zimohradu.
To se ale změnilo a my víme, že Catelyn už v době Nedova uvěznění v přístavišti nebyla, zato Arya ale zůstala, stal se z ní bezdomovec a sledovala popravu svého otce.
Sansa Stark si měla vzít Joffreyho a porodit mu syna a dědice.
Původně měla dát Sansa přednost svému manželovi Joffreymu a svému dítěti před svými rodiči a sourozenci, volba, které mála později velmi litovat. To se ale nestalo, namísto toho se na scéně objeví Margaery Tyrell, která si vezme krále Joffreyho, který nakonec zemře na otravu a bez dětí.
Joffrey měl bojovat proti Robbu Starkovi.
Martin se nakonec držel v plánu, že smrt Neda Starka zapříčinila válku mezi rody, ale původně se měl utkat mladý Joffrey Baratheon s Robbem Starkem. Poté měl být Robb zabit Joffreyho strýc Jaime Lannister a Tyrionem. Žádné plány o Rudé svatbě.
Jon Sníh a Arya se do sebe měli zamilovat.
Toto spojení se může zdát poněkud nečekané a neobvyklé, ale Martin původně chtěl, aby se do sebe poloviční sourozenci zamilovali a skončili „ utrápeni "
svou vášní. To, protože je Jon Sníh členem Noční hlídky a musí dodržet celibát, alespoň do doby, než se odhalí pravda o pravých Jonových rodičích.Původně měli po zničení Zimohradu dorazit Catelyn, Arya a Bran ke Zdi, kde je Jon donucen odmítnout. Zde je měl pobízet k útěku dále na sever za Zeď, kde měli být zajati Mancem Nájezdníkem a kde se měli setkat s Jinými. Branova kouzla, Aryina Jehla a jejich krvelační Zlovlci jim však měli pomocí přežít, avšak jejich matka Catelyn měla zemřít pod rukama Jiných.
Tyrion se měl také zamilovat do Aryi.
Po odstranění Joffreyho z trůnu měl být Tyrion vyhnán, změnit stranu a spojit se se Starky, aby dostal svého bratra Jaimeho. A při tom se měl beznadějně zamilovat do Aryi Stark, což by vedlo k rivalitě mezi ním a Jonem, přičemž Arya by stejně Tyrionovy pocity neopětovala.
Namísto toho ale Tyrion pouští Královo přístaviště a jeho cesta se zkříží s Daenerys Targaryen namísto Starků.
Daenerys měla přijít do Západozemí trošku dříve, po smrti svého manžela Khala Droga.
Drogo v seriálu a knize zabil velkolepým způsobem Viseryse Targaryena, bratra Daenerys. Původně, ale Martin zamýšlel, že Droga za to Daenerys měla nesnášet a být s ním do doby, než ho z pomsty mohla zabít. Poté měla utéct do divočiny, kde měla objevit tři dračí vejce, díky kterým mohla napadnout Sedm království. Její návrat do Západozemí byl zamýšlen na druhý díl Tanec s draky, zatímco vrcholná, závěrečná bitva u Zdi by tvořila knihu třetí - Vichry zimy.
Pět postav mělo původně přežít všechny tři knihy.
Přesně tak, Martinův původní záměr byl nechat pět postav naživu, a které to byly? Daenerys Targaryen, Arya Stark, Jon Sníh, Brandon Stark a Tyrion Lannister.
Jak by se vám líbila původní verze Martinovi knihy???