1 yıl önce başlamıştı herşey.. Lise 2'deydim. Sınıf arkadaşım Duru'yla çok yakındık. Birbirimize her şeyi anlatırdık. Kardeş gibiydik. Annesi ve babası trafik kazasında ölünce bizim evde kalması için ikna etmiştim. Artık tam anlamıyla kardeştik. Onunla geçirdiğim her anda kan bağı olmadan da aile olabiliceğimizi anlıyordum.. Her gün bu inancım daha da artıyordu.
************
Bana hoşlandığı biri olduğunu söyledi. Okulun en havalı çocuğu Emre'den hoşlandığını öğrenince çok şaşırdım. "Bunu tahmin etmeliydim." dedim içimden. Her onu gördüğümüzde yüzü kızarırdı. 2 hafta boyunca durmadan onun hakkında öğrendiklerini anlatıyordu. Artık dayanamıyordum. Bir pazar akşamı Duru beni yanına çağırdı ve " Emre'yle sen konuşur musun? " dedi. Bende onu kıramadım " Tabi konuşurum. Peki ne hakkında konuşucam?" Dedim " İlk önce nasıl kızlardan hoşlanırsın ? Diye sor sonra da Duru diye bir arkadaşım var onunla çıkmayı dener misin? Dİye sor " dedi. " Tamam " dedim.
*********
Sabah olmuştu. Duru yanıma gelip " Dolunaaay!! Hadi uyan artık" diye bağırdı. Gözlerimi ovuşturdum. Ne kadar zor olsada kendime gelebilmiştim. Üstüme beyaz gömleğimi giyidim ve yakasını südyenimin üstüne gelecek kadar açtım. Okul eteğimi giyidikten sonra rimel sürdüm ve vanilya kokulu parfümümü sıktım. Duru aşağı inmişti bile. Kahvaltısını yaparken bir yandanda servisin gelmesini bekliyordu. Seneye ehliyet alıcaktık böylece okula istediğimiz zaman gidebilicektik. Ama şimdilik servisle idare ediyorduk.. Servis gelmişti konverslerimi giyidim ve Duru'ya yetişmeye çalıştım. Sonunda koluna girebilmiştim.
Serviste hiç boş yer kalmamıştı bizde ayakta durmak zorunda kaldık. Daha okula gelmemize 20 dakika vardı. Şöför aniden firen yapınca arkamdan eteğimin fermuarını açmaya çalışan çocuk yere düştü. Yere düşerken fermuarımı açtı ve herkes siyah danteli kilodumu gördü. Erkekler ağzı açık bir şekilde bakmaya başladı. Kendini birşey zanneden kızlarda gülmeye başladı. Çok utanmıştım.***************
En sonunda okula gelmiştik. Duru'nun hoşlandığı çocukta ordaydı. Duru beni Emre'ye doğru ittirdi ve kulağıma " hadi konuş!" Diye fısıldadı. Emre'nin yanına gittim. Derin bir nefes aldım ve "Nasıl kızlardan hoşlanırsın ? " diye sordum. " Güzel kızlardan " diye cevap verdi. Açıkçası Duru pek güzel bir kız değildi ayrıca Emre'yle aralarında baya boy farkı vardı. Bende bu işin olamayacağını anlayarak " peki " dedim ve arkamı dönüp gidecekken Emre elimden tutup beni kendine doğru çekti ve kulağıma "Mesela senin gibi." Dedi. Yüzüm kızarmıştı. Ne yapacağımı bilemedim. Öylece durdum. Dudağını boynuma doğru yaklaştırdı , tam öpücekken onu durdurdum. Ve ordan hızlıca uzaklaştım. Duru " Nasıl gitti? Benimle çıkmayı deneyecek miymiş?" Diye sordu. Emre'ye böyle birşey soramadığımı ve bana asıldığını en yakın arkadaşıma nasıl söyleyebilirdim ki? Bende doğruyu söyledim. Tabi kısmen doğruyu "Onunla konuşamadım. Senin konuşman daha doğru olur." Dedim. Duru " Tamam o zaman söyleyeceğim " dedi tam söyleyecekken zil çaldı ve sınıfa gitmek zorunda kaldık. Derste bu durumdan nasıl çıkacağımı düşünüyordum. Sonunda zil çalmıştı. Hoca çıkabilirsiniz der demez bütün erkekler futbol aynamaya gitti. Ben ne kadar istemesem de Duru için Emre'nin yanına gittim. Duru Emre'yle konuşurken uzaktan onları izliyordum sonra Emre bana baktı ve gülümsedi. Bende direğin arkasına saklandım. Sonunda konuşmaları bitmişti. Duru koşarak yanıma geldi. " Nasıl gitti ? " dedim. " Kabul etti. Kısmen çıkıyoruz." Dedi ve çığlık atmaya başladı. O çığlık atınca bende çığlık atmaya başladım ve herkes bize tuhaf bir şekilde bakıyordu. Zorlada olsa Duru beni çekerek Emre'nin yanına getirdi. " Buda benim arkadaşım Dolunay " dedi. Emre elini uzatıp " Memnun oldum. " dedi. " Bende.." Dedim ama elini tutmadım. İlk elimi tutuğu ağnı bir daha yaşamak istemiyordum...