" Wonwoo "" Macam mana kau kenal mamat tu?? " soal Hanbin tetapi tidak dijawab oleh Aera, " Aera?? " Hanbin melambai lambaikan tangannya. Aera tersedar dari lamunannya, " Kau kenapa?? Tetiba termenung lepas tu sebut nama 'Wonwoo' " kata Hanbin.
" Erkk.. nothing " kata Aera tersengeh, Hanbin hanya mengeleng sikap sahabatnya. " Petang ni, aku kena jaga Hanbyul tapi masalahnya aku tak tahu nak jaga budak budak ni " kata Hanbin, " Kau ni, macam mana kau jaga aku bila merengek dan kebudak budakan?? " soal Aera sambil menyilang tangannya.
Hah! Hanbin, soalan KBAT ni. Abang-abang gentleman pun boleh jawab, takkan hg takleh jawab soalan ni. " Err.. aku bersabar selagi aku mampu jaga kau sebab aku dah anggap kau adik aku " jawab Hanbin, " Hah! Macam tu la kau kena jaga Hanbyul tapikan kalau nak aku jaga, aku on jer " kata Aera.Hanbin bersorak gembira, lalu mereka bergerak ke kelas setelah persembahan itu tamat.
" Serius hyung nak masuk sekolah ni?? " soal lelaki yang tinggi lagi hantu galah, " Sebab aku dah jumpa dia " kata Wonwoo, lelaki itu hairan dengan sikap hyungnya. " Maksud hyung?? "
" Hyung dah jumpa Aera.. "
" Uhuk uhuk!! Oii sapo duk sebut nama aku waktu aku minum air nii?! " Aera tidak sengaja berkata begitu kerana tersedak tanpa sengaja, Hayoung mengosok badan Aera yang hampir hampir nak mengamuk. " Sabar wahai kakakku sayang~ " kata Hayoung.
" Cikgu Kim!! Cikgu Kim!! " semua lari duduk tempat mereka, Aera dengan malas duduk di tempat asalnya sambil memakan gula gula mint yang disukainya. " Hari ini kita ada pelajar baharu, kamu boleh masuk " kata Cikgu Kim.
Semua pelajar perempuan jerit, hanya 90% sahaja yang jerit. Aera hanya mendengar lagu tanpa menghiraukan jeritan pelajar perempuan, Aera mengalih pandangannya di luar tingkap setelab dia membaca buku nota. " Jeon Wonwoo, kamu duduk disebelah Aera itu " kata Cikgu Kim.
Wonwoo menganguk, lalu dia pergi ke meja Aera. Aera tidak mengendah siapa duduk disebelahnya, dia hanya melayan lagunya sahaja. Sehingga dia tertido, Aera tido dalam kelas sambil badan berpeluh. Wonwoo risau lalu dia menyentuh dahi Aera, panas.
Mumgkin dia letih..
[ skip ]
Aera berasa penat lalu dia merebah ke katil queennya itu, " Malang betul, tak dapat nak jumpa Wonwoo.. aishhh macamlah dia boleh sekolah sini.. " omelnya sorang. Lalu dia mengambil sesuatu dari dalam begnya yang berada di sisinya atas katil. " Lupa pulak!! Aku dah janji dengan Hanbin nak jaga Hanbyul!! "
Cepat cepat dia bersiap, dia memakai black hoodie dan seluar panjang. Dia mengikat rambutnya dan memakai cermin matanya. Perfect desis hatinya lalu dia keluar dari bilik terus ke dapur untuk membawa makanan untuk Hanbyul dan Hanbin.
" Omma, Aera nak ke-- " kata kata Aera berhati apabila melihat susuk tubuh berada di hadapannya sedang duduk sambil meminum secawan chocolate panas, " Aera, bila turun?? " tanya Pn.Yoo.
" Tadi.. omma, Aera nak bekal, nak 3.. Aera dah janji dengan Hanbin nak jaga Hanbyul sementara dia sedang belajar dengan tutor dekat rumah " kata Aera, lelaki itu memandangnya dengan emo. Aera tidak layan lalu keluar setelah dapat bekalan dari Pn.Yoo.
" Bubyee Omma!! "
[Skip]
" Sorry weii, aku lambat tadi aku tersilap masuk lorong Mak Bedah Komander tu.. nyaris² kena kejar dengan itik askar dia tu.. " kata Aera, Hanbin gelak terbahak bahak. Ehh, Hanbin ni.. orang tengah takut, kau pulak gelak.
" HanAe unnie!! "
" HanAe?? " Hanbin hairan, sejak adik dia bermain dengan Aera. Dia semakin rapat, mungkin terpikir kelain apa maksud HanAe.
" Apalah oppa ni, Aera unnie dah mcm unnie byul.. jadi Han tu dari nama kita dua dan Ae tu dari nama Aera unnie " jelas Hanbyul, Hanbin mengangguk tanda faham. " Kalau camtu oppa naik atas nak siap pastu gi rumah Jin hyung.. " kata Hanbin.
" Nae!! "
" Byul nak apa ? " soal Aera sambil senyum manis, " Hmm..kimchi, deukbeokki, kek beras, jjajamyeon dan... ais krim strawberry!!! " kata Hanbyul, Aera hanya menggeleng dan gosok kepalanya.
Beberapa minit kemudian..
" Unniee!!! "
" Kenapa ni?? Yah!! KIm Han Bin!!! Kau bangun!! Kenapa kau tido atas katil Hanbyul?! " Aera separuh menjerit boleh pecah telinga rumah sebelah. Hanbin yang tidur lena terus terjaga seolah-olah ada kebakaran yang berlaku, dia mencebik melihat Aera menganggunya. " Apa?? Aku nak tidur pun tak senang..." merungut Hanbin. Hanbyul hanya menggeleng lalu dia baring di sebelah abangnya, " mana taknya Aera unnie tak marah kalau oppa asyik tidur jer " kata Hanbyul.
" Hehhehehe.."
" Kau pergilah makan dulu..aku nak jaga Hanbyul dulu.. " kata Aera sambil menidurkan Hanbyul yang sedang baring di katil. " lupa nak bagitahu..tadi ada budak baharu masuk kelas kita, nama dia Jeon Won Woo..yang salah seorang dari member seventeen tu.. " terbeliak mata Aera, dia tidak percaya yang kawan lamanya berada sekolah yang sama dengannya. " kau biar batak?! "
" Kau ni..tu la, org suruh fokus kedepan taknak, ni tak.. layan kau punya lagu Bangtan Boys kau tu.. " kata Hanbin, Aera mencebik . Tetapi dia gembira sangat dapat bertemu dengan kawan baiknya, cuma sikap yang periang dan ceria sudah hilang dan bertukar emo.
YOU ARE READING
EMO BOY
FanficPertemuan antara aku dan dia membuatku rasa gembira tetapi, dia sudah menjadi emo walaupun kami berjumpa. Dimana Jeon Wonwoo yang aku kenal?? Adakah dia sudah pergi tanpa tinggalkan apa apa?? Adakah dia menjadi emo kerana aku??