Medusa ve Perseus

815 20 3
                                    

  Paloma Faith - Only Love Can Hurt Like This şarkısı ile okuyabilirsiniz.

*****************************

Medusa kâinat üstündeki en güzel saçlara sahip tek kadındı. Üstelik imrenilecek bir güzelliğe sahipti. İki kız kardeşi vardı. Sthenno, Euryale ve kendisi Medusa. Sthenno ve Euryale ölümsüz, Medusa ise ölümlüydü. Medusa adı kraliçe anlamına geliyor. Tasvirlerinde çirkin olarak gösterilen Medusa'nın aslında dünyalar güzeli bir kız olduğundan birçok antik kaynakta bahsedilir. Peki, böylesine güzel bir kadın neden çirkin olmuştu?
Medusa güzelliğiyle tüm tanrıları kendine âşık eden bir kızmış. Medusa o kadar güzel bir kızmış ki yeryüzünde ona rakip olabilecek başka bir kadın bulabilmek mümkün değilmiş. Haliyle tüm kadınlar onun güzelliğini kıskanıyormuş. Denizler tanrısı Poseidon, dünyalar güzeli Medusa'ya âşık olmuş ve kuş kılığına bürünerek Medusa'yı karısı tanrıça Athena'nın tapınaklarında birine kaçırmış.
Tanrıça Athena baş tanrı Zeus'un en sevdiği kızıymış. Anlayacağınız dokunulmazlığı var. Tanrıça, Medusa'nın güzelliği karşısında büyük bir kıskançlığa düşmüş ve onun uzun siyah saçlarını zehirli karayılanlara çevirmiş. Badem gözlerine ise, göz göze geldiğinde her canlıyı taşa çevirecek bir özellik vermiş.
Bu aşamada hikayeye bir de Perseus ekleniyor. Perseus'tan Medusa'nın başını kesmesini istiyorlar çünkü kralın kızını iyileştirmek için Medusa'nın kanı şart. Medusa'nın boynundaki sol damarından akan kanda öldürücü bir zehir, sağ damarındaki kanda ölüyü bile dirilten güçte bir ilaç var. Perseus, Medusa'yı buluyor. Ama göz göze gelmemesi gerek çünkü Medusa göz göze geldiği herkesi taşa çeviriyor. Perseus'un eline bir de ayna veriyorlar tabi. Medusa'ya kendi yansımasını gösterecek ve taş olmasını sağlayacak. Böylelikle kafasını daha rahat kesecek. Perseus elindeki aynayı arkasına sakladıktan sonra Medusa'nın karşısına çıkıyor.
Ve herkes hikayenin buradan sonrası çok farklı biliyor. Aslında işin iç yüzü çok farklı. Perseus Medusa'ya saldıracağı sırada başkası tarafından saldırıya uğruyor ve ölümcül bir şekilde yaralanıyor. Medusa Perseus'un onun boynunu keseceği kılıçla boynunun sağ tarafını kesip akan ilaçlı kanını Perseus'a içiriyor. Ve o saniyeden itibaren Perseus Medusa'nın kanını içen ilk ölümlü olduğu için, Medusa'ya mühürleniyor. Medusa'ya âşık oluyor, Medusa da ona. Perseus, Medusa'nın gözlerine baktığında taş kesilmeyen tek canlı oluyor. Birlikte kaçıyorlar ama kral onları buluyor. Perseus kralın adamlarının saldırısına uğruyor ve Medusa sevdiği adamı kurtarmak için göz göze geldiği tüm adamları taşa çeviriyor. Saçlarındaki yılanlardan ok yapıyor ama o kadar fazlalar ki elinden hiçbir şey gelmiyor. Perseus'una saldıran adamlara yalvarıyor. Sonra... Perseus'un çantasından aynayı alıp yüzüne bakmadan önce, Perseus'a emrediyor. Boynumu kes, Perseus! Ve hemen ardından aynaya bakıp taş kesiliyor. Mühürün etkisiyle Perseus istem dışı kılıcıyla Medusa'nın boynunu kesiyor. Bilinci yerine geldiğinde ise Medusa'nın sol damarından akan kanla intihar ediyor ama ölmüyor. Çünkü Medusa'ya mühürlü, Medusa'nın zehri ona tek şifa. Perseus sevdiği kadının kanından ölümsüzlük kazanıyor ve sonsuza dek sevdiği kadının acısını yüreğinde taşıyor.

İçinde Bir Sen hikayesinden alıntıdır.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Mar 06, 2016 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Derleme Kısa HikayelerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin