- Tanya
Hodet mitt verker, blodet suser rundt og støyer som en foss. Øynene mine er sammenklistret og tungen sandpapir. Jeg prøver å reise meg for å se hvor jeg er, men en stor, tung arm legger seg rundt livet mitt og drar meg opp. Jeg prøver å skrike, men en annen hånd dekker for munnen min. Mannen fjerner hånden fra munnen min og presser et iskaldt knivblad mot halsen min, jeg kjenner frykten kravle rundt i magen min som en slange. "Hvor er jeg? Hva vil dere med meg? Hvor er pappa!?" Mannen ler, og så bøyer han seg ned til øret mitt og hvisker: "Du får be om at faren din er glad i deg..." Og jeg ber og trygler Gud om at pappa skal komme og redde meg. Mannen fisker opp en mobil fra lommen og taster inn ett nummer, det tar en stund før noen svarer. I den trykkende stillheten som ligger over den store lager bygningen hører jeg lett hva den andre mannen sier: "Har du jenta? Er hun uskadet? Hvor er hesten?" Stemmen var sleip og mørk, jeg kjente hårene på armene mine reise seg.
Mannen som holder meg svarer:" Slapp av sjef, jeg har jenta, hun har ikke noen særlige skader. Men den lille drittungen klarte å jage bort hesten før jeg fikk fatt i den. Er du her snart?" Mens han sier "drittungen" strammer han grepet om kniven og jeg kan tydelig kjenne trykket mot halsen, jeg prøver å svelge. Når han som mannen kalte sjef snakket igjen kunne en tydelig høre raseriet som ble holdt i stramme tøyler under den kontrollerte stemmen: " Hva!? Din idiot! Er du klar over hvor mye penger den hesten kunne skaffet oss!? Jeg er rett rundt hjørnet, vi snakkes" Så legger sjefen på og jeg føler meg reddere enn noensinne, hva skulle de med meg?
Vi venter litt til og jeg prøver å kartlegge hvor jeg er, men stedet er helt fremmed. Det er en kvadratisk lagerbygning, veggene har store metalldører med tagging over alt. Bakken er dekket av et teppe med stumpede sigaretter, sprøyter, bruskorker og annet søppel. Så kommer sjefen, han er stor, bredskuldra og skalla. Han har svart joggebukse og hettegenser på og ser ikke særlig hyggelig ut. Han kommer rett mot meg og ser granskene på meg, pusten hans stinker av hasj.