[Bab 18]

7.3K 206 5
                                    

Kaklong merasa tidak sedap hati pantas mencapai telefon dan memberitahu hal ini kepada ibunya.

"Assalamualaikum ibu,kaklong taksedap hatila sebab tadi qis call lepastu borak punya borak tiba-tiba dia menjerit ibu." Kata kaklong dengan cemas.

"Waalaikumsalam,astagfirullahazim. Kamu jangan main main long! Betul ke nie? Patutla dari tadi ibu tak sedap hati,tak apalah nanti ibu telefon ammar,terima kasih along" ucap ibu lalu meletakkan panggilan.

Resah hati seorang ibu apabila mendengar khabar sebegitu.

*************
Ammar hanya mengangguk. Dia belum mahu bersuara,takut jika qistina melenting , biarpun isterinya sudah meminta maaf namun isterinya masih dalam keadaan trauma.

Malam itu,qistina tidur di dalam dakapan suaminya. Terasa tenang sekali.

"Sayang,bangun sayang..dah suboh jum solat?" Ajak ammar.

"emm,abang pegila dulu nanti qis bangun" kata qis sambil membetulkan dirinya diatas dada ammar.

"Eh sayang nie,pagi pagi ajak abg bergurau..macam mana abg nak pegi dulu kalau syg jadikan abg bantal?" Soal ammar.

Pantas qistina dudok di birai katil ,kelam kabut qistina bangun dari baring di dada suaminya .

"Hahahaha..eeee takmalu jadikan abang bantal eh?" Usik ammar.

"mane adelah abang nie kan.pegila sana mandi cepat. Ish kacau je!" bentak qis

Merona merah muka qistina menahan malu. 'Dalam mamai mamai pown boleh malu.Ape nkjadi syg oit' ammar bermonolog .

"Sayang,,abang nak kiss bole?" Usik ammar

"Takboleh!! Cepad mandi!!" Jerit qistina. Hampir saja gempa bumi.

Dengan kelam kabut ammar melompat terus sahaja berlari ke bilik mandi. Geli hatinya melihat karenah isterinya.

************
Amelia kelihatan sedang menunggu seseorang yang dari tadi tidak munculkan diri.

'Cis, takguna mana kau kai? Aku dapat tahu plan kau tak menjadi kau siap!' amelia bermonolog.

Geram rasanya apabila menunggu dari tadi tetapi tidak sampai sampai pasti rancangan kai tidak berjaya sebab itu dia tidak berani datang harinie.

Bipp bipp ..

Satu pesanan sms masuk.

"Mel,im sorry i takdapat datang sebab i kurang sihatla. Sorry again" -Kai

Selepas saja membaca sms yang amelia terima tadi. Trus saja amarahnya datang. amelia bangun dari cafe dan melangkah pergi .

************

Ammar dan qistina menyambung percutian mereka,mereka berjalan jalan di sekitar istanbul. Tiba tiba ..

"Hye aunty?"

'Eh hye darling,where is your mother? What are you doing here?' Soal qistina.

Ammar kelihatan pelik, sejak bila qistina mengenali budak perempuan ini.

"My mom were shopping at there so i think i should playing here. Oh ya aunty, who is the man who with you? He likes so handsome. is he your husband aunty?" Soal budak itu.

'Wow you are good in english darling. Yes he is my husband.' Kata qistina lalu memandang ammar.

Ammar yang faham dengan reaksi qistina terus mendukung kanak kanak yang berumur dlm lingkungan 3tahun itu.

Sedang mereka bertiga berseronok dan bergelak ketawa muncul seorang wanita.

--BERSAMBUNG--

SORRY guys coz update late. Janji dengan ualls nak update sabtu ahad kan? Tapi tak update pown. Sorry sebab saya sibuk kerja masa nie pon curi curi main enfon . Heheh btw nanti sye balik school sye update okeyh guys? InnshaAllah lau takda masalah saya update. Thanks guys sebab support saya .. jgn lupa untok vote ,vote and vote. Sorry kalau ada typo :)

Suamiku Encik PLAYBOYWhere stories live. Discover now