Chapter 2

695 57 4
                                    

Di dalam rumah..

MinAh berjalan masuk ke dalam bilik Eunji.

"Eunji ah, cuba pakai baju-baju ni." kata MinAh sambil menghulurkan beberapa bajunya.

"Andwae, seksi sangatlah baju-baju unnie." balas Eunji sambil memuncungkan mulutnya.

"Kita kan yeoja. Kena jaga penampilan." MinAh duduk di sebelah Eunji sambil memeluk bahu Eunji.

"Tapi, Eunji mana pernah pakai baju ala-ala girly ni." balas Eunji lagi.

"Gwenchana, Eunji simpanlah dulu baju unnie. Nanti kalau hati dah terbuka, cubalah pakai baju-baju tu. Arraso?" kata MinAh sambil membelai rambut Eunji. Eunji mengangguk perlahan.

Di dalam rumah Taehyung pula..

Jimin, Jungkook, Hoseok, Jin, YoonGi dan Namjoon tinggal bersama di rumah Taehyung. Rumah banglo dua tingkat itu dihadiahkan oleh omma dan appa Taehyung.

Taehyung berjalan masuk ke dalam bilik YoonGi lalu merebahkan badannya ke atas katil YoonGi.

"YoonGi ah, nak tanya boleh?" Taehyung bersuara. YoonGi yang sedang membaca buku di meja belajarnya itu mengangguk perlahan.

"Kenapa kau suka Eunji? Bukan ke dia berbeza dengan ideal type kau?" tanya Taehyung.

YoonGi pun menoleh ke arah Taehyung.

"Molla. Aku tak pasti kenapa aku suka dia. Mungkin ada sesuatu kat dia yang menarik hati aku." balas YoonGi.

"Pergilah ajak dia keluar." kata Taehyung.

"Mwo? Kau nak aku kena tumbuk ke?" betah YoonGi. Disebabkan sifat Eunji yang kasar, dia takut untuk meluahkan segala isi hatinya.

"Dia kan chingu kita, tak payah takut." balas Taehyung.

"Tengoklah dulu." kata YoonGi sambil mengemas buku-bukunya.

Di dapur..

"PRAKK!" kedengaran seperti bunyi kaca pecah. Mereka yang lain bergegas ke dapur.

"Namjoon ah! Minggu ni dah lima kali kau pecahkan cawan!" Jin memarahi Namjoon sambil menyapu serpihan-serpihan kaca itu.

"Aigoo, lagi sekali?" Taehyung datang sambil mencekak pinggang. Namjoon tersengih.

"Lepas ni kita semua guna cawan plastik lah." Hoseok menyampuk. Jimin pun menyiku lengan Hoseok.

"Baik betul Jin bersihkan lantai tu." Jungkook bersuara.

Jin mengelap lantai yang sudah disapu itu dengan kain basah. Husband material betul.

"Asalkan Namjoon tak pecahkan hati aku." balas Jin. Mereka yang lain mula berasa loya apabila mendengar 'pick-up lines' daripada Jin.

"Hilang selera makan aku." perli Jimin. Namjoon menjeling Jin dengan jelingan yang tajam.

**skip**

Pada waktu malam..

MinAh bersiap untuk keluar bersiar-siar bersama Taehyung.

"Unnie nak pergi mana?" tanya Eunji yang sedang berbaring di atas sofa di ruang tamu.

"Nak keluar sekejap. Annyeong~" balas MinAh lalu membuka pintu untuk keluar.

"Aku pun nak keluarlah." Eunji terus menuju ke arah biliknya untuk bersiap.

Pada masa yang sama..

"Taehyung mana?" tanya Hoseok kepada Jin.

"Dia keluar dengan MinAh." Jimin menyampuk.

Tidak lama kemudian, Jungkook berjalan ke arah ruang tamu sambil memakai hoodie hitam.

"Jungkook ah, kau nak pergi mana?" tanya Hoseok lagi.

"Aku nak pergi kedai buku." balas Jungkook lalu keluar dari rumah itu.

Di sebuah kedai buku..

Eunji terjengket-jengket untuk mencapai sebuah buku di rak yang tinggi.

"Novel yang aku nak selama ni!" keluh Eunji.

Tiba-tiba seorang lelaki mengambil novel itu. Dia menghulurkannya kepada Eunji. Disebabkan ketinggian Eunji yang lebih rendah, Eunji mendongak ke arah lelaki itu.

"Jungkook? Gomawo." kata Eunji sambil mengambil novel itu.

"Aku pun dah lama cari novel ni." balas Jungkook sambil mencari-cari novel yang sama pada rak itu.

"Aishh tinggal satu je ke?" Jungkook merungut. Dia mencari di setiap sudut rak itu.

"Jungkook ah, ambillah novel ni." Eunji menghulurkan novel yang dipegangnya itu.

"Gwenchana, kau ambillah. Nanti aku boleh pinjam." balas Jungkook sambil tersenyum.

"Arraso." Eunji terus ke kaunter untuk membuat pembayaran.

**TBC**

TWOWhere stories live. Discover now