Uzun bir yaz tatilinden sonra ünüversitenin ilk günü gelmişti
çok heycanliydim yeni okul yeni çevre yeni arkadaşlar...
O gün uyuyamamıştım ama sabah erkenden kalktim kıyafetlerimi giyindim ve okulun yolunu tuttum.
Okuldan içeriye girdiğim anda itibaren farklı bir enerji hissettiğimi fark ettim. Okul çok büyüktü sınıfı bulamamıştım ve daha ilk günden derse geç kalmiştım. En sonunda sınıfı buldum ve içeriye girdim neyseki hoca kızmadi . Orta siralardan bir yere oturdum ve dersi dinlemeye başladim .
O sırda kapı açıldı ve dağınık kumral saçlı bir çocuk içeriye girdi o da benim gibi derse geç kalmıştı. İstifini hiç bozmadan yerine oturdu . Kendini çok beğenmiş birine benziyordu...Derse ara vermiştik. Bir kız yanıma geldi "merhaba ben betül"dedi
Bende elimi uzatıp "Merhaba bende Duru dedim" beraber kantine indik biraz daha taniştık birbirimizi çok sevdik.O sırada masaya iki kişi oturdu. Biri derse geç kalan o çocuktu.
"Oturuyorum" dedi bu da neydi şimdi neyse bende ona "Oturabilirsin dedim mi¿?"diye sordum. O da ukalaca "İzin vermeseydinde otururdum onun için izin almadım zaten ben hiç bir şey için izin almam " dedi. Ben tabikide çok sinirlendim böyle tiplerden hiç hoşlanmazdim .
"Kalkıyomusun yoksa ben mi kalkiyim " dedim , oda "Sen kalkabilirsin" dedi . Bende "Aaaa kalkmıyorum be !" Dedim biraz sessizlik oldu sonra o "Eeee böyle susacakmıyiz ben Aras " dedi ve elini bana uzatti bende elimi uzatip "Bende Duru " dedim. Tam bişe söyleyecektiki Betül "Hadi ders başlıyo gidelim " dedi kalktık.
Okul bitti ve ben yurda döndüm. Ailem izmir de yaşadığı için yurtta kalıyordum ama en kısa zamanada bir ev arkadaşı bulup eve çıkmayı düşünüyordum bu teklifimide Betül e sunacaktim.
...
Alarmin o iğrenç sesi kulaklarimda yankılandı ve uyanmak zorunda kaldim uyanmaktan nefret ediyordum. Kıyafetlerimi giyindikten sonra Betül beni aradı dışarda kahvaltı yapalım mı dedi ben de çok mutlu oldum tabikide çünkü yurdun yemeklerini sevmiyordum.
Dediği yere gittim ve birde kimi görsem Betül Aras ve onun yanindaki çocuk . Onlarin yanina doğru ilerledim. Hiç bozuntuya vermeden masaya oturduk konuşmaya başladik Aras'ın arkadaşına "Dün tanışamadik ben Duru" dedim. O da " Bende Batu tanıştığıma memnun oldum"dedi.
Konuşmanın ortasında Betül'e "Sen de yurtta kalıyorsun bende ayrı bir eve çıkalım mı?" diye sordum. Oda çok sevindi ve kabul etti. Aras da " Bizim evin karşısı boş isterseniz size ayarlarim" dedi. Ben daha ititraz edemeden Betül atladı " Tabiki çok güzel olur kahvaltıdan sonra bakalım "dedi.Eve gittik ev çok güzeldi ben de beğenmiştim . Zaten evin eşyaları tamdı ve yeniydi pek masraf yapmayacaktık. Evi tutmuştuk bile.
Şimdi okulun yolunu tuttuk . Okul bitti ve Betül'le ayrıldık eşyalarımızı toplayıp evde buluşacaktık.
...Eve geldik daha yeni olmasına rağmen insanın kendi evi gibisi yok gerçekten.
Evin terasına çıktık kitap okumaya başladık.Bir de baktik ki Aras la Batu geliyo meğersem Arasların eviyle bizim evin terası ortakmiş.Bu iyi mi oldu kötü mü oldu pek bilmiyorum...
Geç olmuştu ve biz Betül le eve girmiştik. Sabah uyanmıştık ve okula gitmiştik okulun bahçesinde otururken izmir den arkadaşım olan Keremi gördüm ve gözlerime inanamadım.
Onun yanına doğru gittim "Burda ne yapiyorsun hani izmir de okuyacaktin" dedim. "Sana süpriz yapayım dedim kötü mü yapmışım " dedi
"Saçmalama tabikide çok mutlu oldum "
Dedim ve sarıldık o sırada Aras' la Batu da bize doğru geliyordu.Bende Kerem' e seni arkadaşlarımla tanıştırayım dedim.
Araslar yanimiza gelince Aras "Bu arkadaş kim ? " diye sordu bende "izmir den arkadaşım" dedim. Ve onları taniştirdim. Aras Keremi pek sevmişe benzemiyordu. Kerem de o sırada bana "Duru hadi gel sana bir süprizim var" dedi. Ben çok merak ettim Arası bile orada unuttum. Kerem beni arabasına götürdü ve arabanın içinden bir poşet çıkardı. Sonra poşeti bana verdi "Bunu eve gidince aç " dedi . " tamam" dedim.
....
Eve gidince terasa çıktım Kerem in verdiği poşeti açtım. İçinden bir albüm çıktı kapağını açınca Kerem ve benim küçüklük fotoğraflarımız vardı. Çok mutlu olmuştum. Fotoğraflara bakarken Aras yanıma geldi. Çok ciddi gözüküyordu ne düşündüğünü çok merak ediyordum.
"Bu günkü çocukla görüşme pek tekin biri deil"diye çıkıştı. Bende şaşırdım ve " Seni ilgilendirmez bay ukala" dedim. O da bişey diyemedi ama elini sıktığını gördüm. Keremi neden sevmemişti acaba.
"Neyse ben artik gidim"dedim ve ayağa kalktım. Sonra Aras beni birden bire kendine çekti aramızda çok az bir mesafe vardı nefesini hissedebiliyordum. Tabikide sonra onu ittim ve hızlı adımlarla eve geçtim. Tüm gece onu düşündüm. Neden düşündümü bende bilmiyordum gözümü her kapadığımda aklima hep o geliyordu...Sabah kalktım ve berk in bana mesaj attiğini gördüm. Berk benim eski sevgilimdi mesajda :
"duru bana geri dön seni unutamadim eğer bana geri dönmezsen çok kötü şeyler olabilir..." yaziyordu. Pek umursamamıştım ama biraz tedirgin olmuştum. Bu gün boyunca hep bunu düşündüm o yuzden biraz durgundum.Aras da bu durumu üstüne alinmiş sanirim .Aslinda üstüne alınmalı çûnkü o da bir etkendi.
Ben yine dalmıştim birden bi el omuzuma dokundu. Arkamı döndüğümde Kerem ordaydı çok mutlu olmuştum çünkü o benimle ilgili her şeyi biliyordu. Betüľe anlatsam baştan almam gerekiyordu bu nedenle Keremle bu durumu paylaşmak daha mantıklıydı.....
Bütün bu olanları kereme anlattıktan sonra Kerem Berkin ciddi olabileceğini söyledi. O yuzden dikkatli olmaliydim. Çok düşündüm ve bu olanlari
bir de Arasa anlatmaya karar verdim.Arasin yanina gittim "akşam terasa gelebilirmisin seninle bir şey konuşmalıyım bay ukala" dedim. Oda ismini hakkini verdi ve "ne konuda"diye soğuk bir cevap verdi. Son yaşadıklarımızdan sonra bana kırılmış olabilirdi o yuzden onu terslemedim "gelince görürsün"dedim
...
Eve geldim ve hemen terasa çıktım daha gelmemişti. Koltukta onu beklemeye başladım. Uyuya kalmışım galiba saçlarımın okşanmasıyla uyandım. Gözlerimi açınca Aras'ı karşımda gördüm. Hemen doğruldum ve lafı uzatmadan "sana çok önemli bir şey demem gerekiyor" dedim. Kafasini anlat dercesine salladı. " Eski sevgilim bana mesaj attı" dedim ve mesajı gösterdim. Aras bunu görünce "benden başka kimse biliyormu?" Diye sordu bende "kerem biliyor " dedim. Bi kaç dakika düşündü ve korkmamam gerektiğini söyledi. O ukala gitmiş yerine beni düşünen biri gelmişti sanki. Ya da bana öyle geliyordu.
Bu sıralar hep Aras'ı düşünüyordum yoksa şey...Saçmalama Duru kendine gelll...
Kafamı dinlemek için sahile indim. Bankta otururken yanıma biri oturdu kafamı yana çevirdim ve karşımda Berk'i gördüm. Şaşkınlıktan ne yapacağımı bilemedim. Bana gülümsedi.
"Mesajıma cevap vermedin" dedi. O şaşkınlıkla " Cevap vermem mi gerekiyordu ? " dedim. Bana biraz daha yaklaştı kendimi geriye çekince yüzü düştü. Birden sinirlendi kolumdan tutup beni bir arabaya bindirdi. Bağırmaya başladım ağzımı tuttu.
...
Uyandığımda bir evdeydim ellerim kollarım bağlıydı. Berk bana gülümsedi.
"Bana geri dönene kadar burdayız beni sevdiğini biliyorum"dedi ." Seni sevmekmi? Senden nefret ediyorum." dedim. Sinirlendi ama bişey demedi. O sırada kapı açıldı. Biri içeri girmişti. İnanamıyorum içeri giren Kerem di.
" Beni kurtar kerem iyiki geldin bu manyak beni kaçırdı" dedim. Berk gülümsedi. Bana döndü "Kerem seni kurtarmaz zaten seni bulmama da o yardım etti. Yani burdasın Durucum benim yanımda." Bunları söylediği an beynimde bir patlama oldu. Kerem benim çocukluk arkadaşımdı bunu bana nasıl yapabilirdi. Aklima Aras ın dedikleri geldi. Haklı olduğunu şu an anlamıştım.
...
Beni burda bırakıp dışarıya çıktılar. Bir süre sonra kapı tekrar açıldı. Hayal görüyordum galiba çünkü Aras karşımda duruyordu. Koşarak yanıma geldi ellerimi kollarimi ipten çözdü. Heyecanla boynuna atladım kaslı kollarının arasında kendimi güvende hissediyordum. " Beni nerden buldun" diye sordum. "Sonra anlatırım" dedi.Berk'in sesini arkadan duydum. O tarafa doğru döndüm gördüklerime inanamadım. Berk bir silahı bize doğru tutuyordu...