Selepas Sungyeol menghantar makanan dia terus ke dapur.
Di dapur ada dongwoo,sunggyu dan myungsoo.
"Dongwoo hyung,siapa yeoja yang makan bersama jongki hyung dan chae won noona tu?"tanya sungyeol.
"Mana la hyung nak tahu.Mungkin kawan chae won noona"kata dongwoo.
"Huh?yeoja apa?"tanya sunggyu yang sedang memasak bersama myungsoo.
"Hyung nak tahu tak ada yeoja cantik di luar tu bersama jongki hyung dan chae won noona."kata sungyeol.
"Ha? Betul ke?hyung nak tengok lah."kata sunggyu lalu keluar dari dapur.
"Hyung saya pun nak tengok."kata myungsoo.
"Yah!siapa nak masak ni?"tanya sungyeol.
"Tolong la sekejap."kata myungsoo lalu berlari ke sunggyu.
Mereka berdua berdiri di dalam kaunter caffee sambil memandang ke arah yeoja yang dimaksudkan dongwoo dan sungyeol tadi.Cover la katakan.
"Yah!apa korang buat kat sini?"tanya hoya.
Dia pergi hantar coffee di meja pelanggan tadi.Sepatutnya sungyeol yang kena tolong dia.Tapi entah kemana budak tu pergi.
Tapi dua orang makhluk di depannya ni memang tak menghiraukannya."Apa yang korang tengok tu.?"tanya hoya
.
"Kami tengok yeoja dengan jongki hyung tu."jawab myungsoo."Huh?Chae won noona?"
"Bukan,tu sorang lagi tu?"kata sunggyu.
"Oh.Dah,dah pergi buat kerja.Nanti beritahu jongki hyung."ugut hoya.
"Baiklah,kami pergi."kata myungsoo
"Hyung,sungyeol mana?"tanya hoya sebelum sunggyu beredar dari situ.Myungsoo dah pergi ke dapur.
"Ada di dapur.Kenapa?"tanya sunggyu.
Hai,takkan tengok yeoja cantik terus lupa kot.kata hoya dalam hati."Takkan saya nak buat dua kerja kot."
"Huh??"sunggyu membuat muka blur.Tak faham apa yang dikatakan hoya.
"Takkan saya buat coffee dan saya juga yang perlu hantar pada pelanggan kot?"kata hoya.
"Ohhh...hyung dah faham.Ok,ok"kata sunggyu kemudian pergi.
Chae won dan chorong dah habis makan
.
"Macam mana?"tanya jongki."Sedap"kata chorong.Habis lincin pinggannya.
"Eh,chae won,awak dan chorong free tak esok?"tanya jongki.
"Huh?rasanya esok tak ada apa-apa kerja kot.Lagipun saya cuti tiga hari.kenapa?"kata chae won.
"Emm..nak tak esok kita pergi jalan-jalan semperna sambut kepulangan chorong.Saya akan ajak anak-anak buah saya sekali."
"Ha?nak ajak mereka sekali?lepas tu kedai macam mana?"
"tak buka ."
"Ikut suka hati awak lah.""Chorong macam mana? "tanya jongki pada chorong.
"Saya ikut chae won unnie je"jawab chorong.
"Kalau macam tu ok,esok pukul 8 kita berkumpul di depan cafe.Kita naik van oppa."kata jongki.
"Nak pergi mana?"tanya chorong.
"Tempat yang best."jawab jongki.
"ok"
Selepas selesai chorong dan Chae won pun pulang.
Jam menunjukkan pukul 10 malam.Masa untuk cafe ditutup ,pelanggan pun dah tiada.Semua sudah dikemas.
YOU ARE READING
Cafe Family
RandomPark chorong baru sahaja pulang dari Paris.Dia dibawa oleh kakak sepupunya,Moon Chae won ke sebuah cafe.Cafe tersebut milik Song Jong ki dan terdapat tujuh orang pekerja dan mereka semua ialah namja.Chorong telah membuat keputusan untuk bekerja di C...