Chae Won memandang jamnya.Jam menunjuk 10.30 pagi.
'aishhh..mana budak ni kata pukul 10.15,ni dah pukul lambat 15 minit ni.'rungutnya.
Dia memandang pintu dimana semua penumpang yang baru tiba akan keluar dari pintu tersebut.Tapi masih belum kelihatan orang yang dia tunggu.
Tiba-tiba..Chae Won tersenyum sambil melambai ke arah seorang yeoJa
Yeoja tersebut berjalan menuju ke arahnya.
"Yah,chorong kenapa lambat?"tanya Chae Won.
"Unnie,sorry.Tadi kapal delay.Lagipun just 15 minute late,not 15 hour"jawab yeoja,yeoja yang bernama chorong itu sambil membuka cermin mata hitam yang dipakainya.
"Dah,dah.Tak payah speaking sangat.Jom "Kata Chae Won.
Mereka berjalan ke tempat kereta.Setelah meletakkan beg,mereka masuk ke dalam kereta.
"Unnie,saya lapar la.Jom makan nak."kata chorong pada Chae Won disebelahnya sedang memandu entah ke mana.Dia bukan ingat sangat seoul ni.Maklumlah duduk di luar negara lama sangat.
"Emmm...kalau macam tu.Unnie bawa chorong kat satu cafe."kata Chae Won.
Setengah jam kemudian kereta yang dipandu Chae Won berhenti di hadapan sebuah Café.
Mereka berdua keluar dari kereta.
"Sweet Café"chorong membaca pada papan tanda di atas café itu."Jom masuk"kata Chae Won sambil menarik tangan chorong.
'wah besar juga café ni.Banyak juga pelanggan pada waktu macam ni'desis chorong dalam hati.
"Oh,noona.Duduk la dulu,saya panggil Jong ki hyung."kata seorang namja.
"Dong Woo"chorong membaca nametag namja tersebut.perlahan.
Pekerja café kot,fikir chorong.
"Eh,tak apa.JongKi oppa dah tahu noona nak datang."kata chae won.
"Oh,kalau macam tu biar saya ambil order dulu."kata namja tersebut sambil menghulurkan menu.
"Emm...noona nak makan kimbab lah.minum bagi teh ais"kata chae won.
"Chorong?"tanya Chae Won sambil memandang chorong.Dong woo juga memandang chorong.
"errr...sama dengan unnie lah."kata Chorong.
Sebenarnya dia tak tahu nak makan apa.Banyak makanan korea yang dia dah lupa.Jadi untuk membuat pilihan yang bijak,chorong hanya ikut apa yang Chae won pesan.
Sebaik saja Dong Woo beredar,seorang namja menghampiri mereka berdua.
"Oppa."kata Chae Won sambil memandang namja tersebut.
Namja itu duduk di sebelah chae won.
"Lama tunggu?"tanya namja itu.
"Kami baru je sampai.Ha,ni perkenalkan sepupu saya yang saya cerita tu."kata chae won.
"Annyeong haseyo,cho-nen chorong im-nida"kata chorong sambil tersenyum.
"Annyeong,panggil saja jong ki oppa."kata namja yang dikenali sebagai jongki itu.
"Jong ki oppa ni pemilik cafe ni dan chef"kata chae won.
"Merangkap namjachingu dan bakal husband chae won"tambah jongki.
"Yah!siapa nak kat awak."kata chae won.Muka dia dah merah.
"Awak la"
Chorong tergelak melihat pasangan di hadapannya ini.
"Oppa,berapa lama oppa buka cafe ni?"tanya chorong.
"Baru 5 bulan."jawab jongki.
"Oh,baru saja la."
chorong memerhati sekeliling cafe tersebut."Kenapa cantik kan?"
Chorong mengangguk.
"Semua ni miss Chae won yang buat.Oppa dan pekerja-pekerja oppa just tacap sikit-sikit je."
5 minit kemudian makanan pun sampai.
Mereka pun makan dengan selera sekali tambah-tambah si chorong yang sememangnya lapar.- TBC -
VOTE ::>_<::
YOU ARE READING
Cafe Family
De TodoPark chorong baru sahaja pulang dari Paris.Dia dibawa oleh kakak sepupunya,Moon Chae won ke sebuah cafe.Cafe tersebut milik Song Jong ki dan terdapat tujuh orang pekerja dan mereka semua ialah namja.Chorong telah membuat keputusan untuk bekerja di C...