TARDIS Tarayıcısı, gemi sakinlerinin dış çevreyi gözlemleri için ana yoldur. Tarayıcı sisteminin görünüşü ve teknik özellikleri Doctor'ın yolcularının yönünde çeşitli öneme sahiptir.
Temel Kurallar ve Ayrıntılar
Çoğu zaman tarayıcı sistemi TARDIS'in dış kaplamasına monte edilmiş bir kamera aracılığıyla kontrol odasındaki bir ekrana yayın yapan basit optik araçtır (bir keresinde polis kulübesinin tepesindeki ışık olarak belirtildi). Tarayıcı ekranı aynı zamanda diğer resim ve bilgileri de gösterebilir. Birkaç durumda güçlü kişiler bu ekranı kendi istedikleri bilgileri göstermesi için ele geçirebilmişlerdir. (Çoğu zaman Doctor'la iletişime geçebilmek için kullanmışlardır.)
Bu durumlarda tarayıcı görüntü ile birlikte sesi de yayınlar. Dış çevreyi gözlemlemek için kullanıldığında buna gerek yoktur.
Tarayıcı ekranı çeşitli biçimlerde görüldü, kontrol odasının tavanına bağlı küçük bir monitör olarak, kapıların arkasında duvara gömülmüş daha büyük bir ekran olarak ve kontrol konsoluna yerleştirilmiş daha küçük bir ekran olarak.
Doctor, E-Uzay'da geçici olarak kaldığında, tarayıcı sistemi büyük bir hata yaptı, daha önce belirtildiği gibi optik bir yayın yerine geminin bulunduğu koordinatlardaki uzayın resmini belirtilmemiş bir yoldan gösterdi.
Kullanılan koordinatların tam değeri E-Uzay gibi negatif koordinatlar kullanan bir çevrede problemler yaratıyordu. (Tarayıcı, gemi Alzarius'tayken Gallifrey'i gösteriyordu. İki gezegenin ayrı evrenlerde koordinatları aynıydı.) Sistemin anahtar bileşeni görüntü çeviricisiydi, görüntü çeviricisini eklemek çevreden kaynaklanan yanlışlığı düzeltti.
Jo Grant, TARDIS'e bir Küçük Servis Robotu getirdiğinde, robot kendisini bilgisayara bağladı ve reklam yayınlamaya başladı. Bu reklamlardan birinin reklamları gösteren bir tarayıcısı vardı.