TARDIS'lerde sunulan, besinlerin besleyici ve tat değerlerini kopyalayan yiyecek kalıpları yapmak için tasarlanmış bir araçtı.
Gıda makinesinde aynı zamanda makine tarafından üretilmediğinden bittikçe tazelenmesi gereken su ve sütte bulunur.
Gıda makinesinin yanında, ne tür besinleri yaratabileceği ile ilgili kodları içeren bir kitapçık gelir.
Makineler bir süre sonra işe yaramaz hale geldiler ve konsol odasına oldukça uzak olan mutfaklarla yenilendiler.
Gıda makinesi, ilk bakışta peynir ya da tofuya benzeyen ama yendiğinde makine neye proglamlandıysa o besin gibi tadı olan, alüminyum folyo kaplı kalıplar dağıttı.
Vicki Pallister makinesinin kahverengi sosa benzer bir tat üretebilmesi için uzun süre uğraştı.
Jo Grant, TARDIS'e bir Küçük Servis Robot'u (Micro Service Robot) getirdiğinde, robot kendisini bilgisayara bağladı ve reklamlar aktarmaya başladı. Bu reklamlardan biri makinenin üzerinde reklamlar yazan bir tost üretmesini sağladı.
Ace, gıda makinesinin gerçek besin üretmesini sağladı.
Daha sonra Onuncu Doctor yıllardır kullanılmayan makineyi tamir etmeye kalktı. Makinenin iğrenç karışım tatlarıyla dolu haplar vermesiyle, başarısız oldu. Daha sonra makineyi Glutonoid'i ona öldürücü bir karışım vererek öldürmekte kullandı.
Yedinci Doctor bazen geleneksel yollarla yemek yaptı. Aynı zamanda TARDIS'de içinde süt ve büyük olasılıkla başka tüketilecek maddeler olan bir buzdolabı vardı.