Yeni Çocuk

645 12 0
                                    

Biz dersteyken müdür içeri girdi.Arkasında şehir kıyafetli bir öğrenci ile sırtında koca bir sıra taşıyan sınıf hademesi vadı. Uyuklayanlar hemen uyandılar. Hepimiz güya dersimizi bırakarak ayağa kalktık.Müdür, yerimize oturmamızı işaret ettikten sonra gözetmene yavaşça :

Mösyö Roger, dedi, işte size tavsiye ettiğim yeni öğrenci. Şimdilik 5. sınıfa gidecek. Fakat çalışır ve uslu durursa yaşına uygun daha büyük sınıflarada geçer. Kapı arkasında göze çarpmayacak bir köşede kalan bu yeni öğenci aşağı yukarı 15 yaşlarında ve hepimizden uzun boylu bir aşra çocuğuydu . Bir köy papazı gibi saçları alnının üstünde dikine kesilmişti. Ağır başlı ve çok sıkılgan görünüyordu.Omuzları geniş olmamakla beraber koltuklarını sıkacak gibi görünen siyah düğmeli yeşil ceketinin kollarından, her zaman çıplak durmaya alışık olduğu anlaşılan kızarmış bilekleri görünüyordu. Askısı pek gergindi ve sarımtrak kısa pantolonundan, mavi çoraplı bacakları meydana çıkıyordu . Ayaklarında kötü boyanmış , çivili ve sağlam ayakkabılar vardı .

Dersler ezbere okunmaya başlandı . O kilisede vaaz dinler gibi can kulağı ile ayak ayak üstüne oturmaya cesaret edemeyecek hatta dirseklerini sıraya dayamadan bunları dinledi . Öyel dalmıştı ki saat 2 de zil çaldığı vakit öğretmen , bizim gibi onunda kalkıp sıraya dizilmesini söylemeye mecbur kaldı . Biz derse girdiğimizde ellerimiz kalsın diye kapıdan içeri ayağımızı atar atmaz kasketlerimizi sıranın altına doğru fırlatırdık . Bu , bir adet olmuştu . Kasketler ortalığı toza boğarak duvarın dibine kadar girerdi . Usülü böyleydi .Fakat bu manevraya dikkat mi etmemişti , yoksa her kesin yaptığını yapmaya cesaret mi edemedi , sabah duası bittiği halde yeni gelenin kasketi hala dizlerinin üstünde duruyordu bu kasket hiçbir şeye benzemeyen yahut her şeye benzeyen , acayip bir şeydi :2. İmparatorluk Devrinde mızraklı süvarilerin giydiği Leh Başlığı tüğlü , külah şeklinde , yuvarlak şapka , su samurundan yapılmış kasket ve pamuk takke ... Yani bunların hepsinden oluşmuş zavallı bir şey , sessiz çirkinliği , bir aptal yüzü gibi derin bir ifade taşır yumurta biçiminde ve balenlerle şişirilmiş olan bu kasket önce 3 sarmal tel ile çepe çevre sarıldıktan sonra sıra başka şeylere geliyordu : kırmızı şeritlerle ayrılmış baklava biçimi kadifeden ve tavşan tüğünden parçalar , sonra tepesinde mukavva bir poligon taşıyan torba gibi bir şey ki üzerinde karışık işlemeler ve ucunda püskül gibi sarkan ince sırma tellere bağlı ufak bir istavroz...




MADAM BOVARYHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin