~1~

74 3 2
                                    

Jag hette Denise och jag var 15 år gammal. Mitt hår var rosa och jag klädde mig lite annorlunda, i "japanskt mode". Jag var ganska smal och hade långa ben. Min kropp var blek, min näsa var smal och lång, mina läppar var ganska röda, fast jag döljde det med läppstift, mina ögon var blåa och jag hade långa ögonfransar. Jag tyckte inte jag var "ful", men jag tyckte inte jag
var så vacker heller.
Min pappa jobbade alltid och kom nästan aldrig hem, min mamma hade lämnat oss för länge sen, så jag bodde med min bror Christoffer. Christoffer skulle egentligen ta hand om mig, fast han drack hela tiden, han var alltid full. Jag fick oftast ta hand om allt hemma, annars blev Christoffer arg. Det var ju såklart så att jag älskade honom, han var trots allt min bror, men jag var också lite rädd för honom.
Jag hade inga vänner, jag hade inte tid med några. Jag gick till skolan bara för att lära mig saker, det var min ända chans att bli något.
Jag hade ingen hobby, jag var så upptagen med läxor och att göra allt jobb hemma. Men jag hade bra fantasi, det var det ända sättet jag kunde fly på.

Jag stängde dörren efter mig och gick in i vardagsrummet. Christoffer låg och sov i soffan. Hans bruna hår var ruffsigt och hans ögon var stängda, han luktade starkt av sprit och på bordet framför honom stod det många flaskor. Jag började plocka av flaskorna och gick in med dem i köket. Sen diskade jag, torkade av bordet, moppade upp alla ölfläckar på golvet, gick ut med soporna, tog ur tvätten från diskmaskinen, hängde upp kläderna i garderoben och lagade mat. Jag var helt slut efteråt.
Jag ställde maten på bordet bredvid Christoffer. Jag kollade länge på honom. En gång i tiden, innan han började dricka, så var vi väldigt tajta. Han hjälpte mig igenom svåra tider och tröstade mig. Alkoholen hade förstört allt!

- Christoffer, sa jag, vakna.

- Vad är det? frågade han irriterat.

- Jag har gjort mat, det står på bordet bredvid dig och jag la en huvudvärkstablett där också.

Han öppnade sakta ögonen och gäspade.

- Har du gjort allt annat också? frågade han skeptiskt.

- Ja, får jag gå och göra läxan nu?

- Okej, svarade han.

Jag märkte att han fortfarande var lite full, för han betedde sig lite "flummigt".
Jag gick snabbt in i mitt rum och plockade upp läxorna. Mitt rum var inte så fint, det fanns en säng och ett skrivbord, inget mer.
Efter 3 timmar var jag jättetrött, jag plockade bort läxorna och la mig i sängen. Jag orkade inte tvätta av sminket och jag orkade inte att byta om.

Dream worldWhere stories live. Discover now