Zeii canaaneenilor

270 5 0
                                    

Canaanul este o regiune in Orientul Apropiat, situata pe teritoriul Libanului, Israelului, Palestinei, vestul Iordaniei si sud-vestul Siriei de astazi. Printre cele mai mari orase state ale Canaanului se numara Ierihon. 

In secolul xxi i.en. din Canaan au plecat amoritii spre Mesopotamia, unde au distrus ultima dinastie sumeriana si au construit Babilonul. Popoare ale Canaanului erau : fenicieni, amoniti, amoriti, moabiti, aramei sau israeliti. Despre religia lor aflam din Vechiul Testament si cronicile de la inceputul erei noastre. In 1928 un taran a descoperit o pestera care avea ruineinele Ugaritului. Alte inscriptii si tablite gasite in Ebla in 1964 au completat textele din Ugarit. A fost influentata de religia mesopotamienilor si a egiptenilor. 

Isi numeau zeii Elohim, unde zeul Dagon era in fruntea unui panteon de 200 de Elohim ( copiii lui El ). El este zeitatea suprema in canaan, autoritatea si creatorul lumii. Avea multi copii, cei mai importanti fiind Baal Hadad/ Yam/ Mot. El=An=Brahman=Uranus=Ra

Cativa zei semiti se numeau Baal, inseamnand Domn, fiind deosebiti prin resedinta lor, ex Baal Zephon locuia pe Muntele Jebel din Siria, Baal Carmelor in M.Carmelos in Palestina. 

Cand fenicieni au colonizat nordul Africii au adus cu ei cultul Baal-Hammon( Amon al egiptenilor ). Cel mai cunoscut este Baal-Hadad zeul vremii. 

Athtart este consoarta lui El caruia i-a nascut 70 de fii, fiind si mama tuturor zeilor. Intr-un ritual de invocare a zeitatilor principale a wiccanismului Athtart este a doua in lista zeitelor ca importanta: Isis, Athtart, Diana, Hekate, Demeter, Kali, Inanna.

Yam zeul vremii si Mot zeul mortii il aveau ca mare dusman pe fratele lor Baal Hadad, acesta fiind mai puternic decat ei, Yam i-a cerut ajutorul lui Kothar-wa-Khasis mestesugarul zeilor sa le faureasca niste arme magice foarte puternice, cu ajutorul acestora Baal Hadad sfarseste. 

Legendele ZeilorUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum