" Yeogi buteora modu moyeora we go party like gi ri li la la la " Aku memasang kuat lagu kegemaranku sambil memvacum lantai . Al maklumlah anak dara . Lagipun aku duduk sorang dekat condo ni . Nak suruh siapa kemas ? Jiyongie , hamster peliharaan aku tu kemas ? Dia selerakkan lagi adalah . Selamat kau comel kalau tak aku buat lauk dah .
" Ting tong ! Ting tong ! "
Alamak ! Siapa tekan loceng kat pintu tu ! Yongie ! Tolong mummy !
" TING TONG !! TING TONG !! "
Huaa makin kuatttttt !!! Eh kejap ni tengah harikan . Apehal kau takut sangat Ell ?! Eh bongoklah kau ! Takpe kita buka pintu perlahan lahan //langkah pergi kat tombol pintu perlahan lahan//
//buka pintu//
" Annyeonghaseyo , yes can I help you ? " aku tanya . Yelah sopan sikit kang aku buat yo wasap man aku dikatanya aku biadap pulak .
" Ahh Annyeong . Yeoja rupanya . Em miss , saya nak bagi rice cake ni . Kawan saya baru pindah ke sini . Tapi dia busy so dia wakilkan saya . Nah ambillah //suaa pinggan//
"EH ! Macam kenal je suara ! Macam suara Daesung from BIGBANG je ?! Yang aku tundukkan muka kenapa ni ?! Haish kau makin alien lepas tengok You Who Came From The Star tu .
//angkat muka//
Dan seperti yang dijangkan . Itu memang Daesung . Wait what ?!! DAESUNG ?! KANG DAESUNG ?! BIGBANG ?! OMOO !!!!! Okay Ell , cover . Kang dia tau kau VIP , dia suggest kawan dia suruh pindah condo lain , nangis berlagu If You kau kang .
" Ahh , kam .. kamsahamida . Jomlah masuk dulu . Boleh kita mengeratkan silaturahim . "
Fuhh ketar lutut babe nak tanya benda tu je . Relaks Ell , jangan buat teruk yang menunjukkan identiti VIP kau tu .
" Boleh ke saya masuk ? Kang namchin awak kata apa pulak bila nampak namja lain masuk rumah awak . "
Ucap Daesung malu . Ahh comelnya dia pemalu .
" I manada namchin la . Jemputla masuk . Boleh tanya pasal - "
" Daesungggggg ! Yahhh Kang Daesunggggg ! Mana kau ! Aku suruh hantar rice cake bukan suruh kau mengorat yeoja sebelah rumah aku !! " Suara yang amat aku kenali menjerit dari sebelah rumah .
" Err awak . Takpelah . Saya takboleh nak beramah mesra dengan awak , naga sebelah rumah awak tu nak bakar saya dah . Nanti ada masa kita jumpa lagi ya . Bye . Oh ya , saya Kang Daesung dari kumpulan BIGBANG . Harap sudi berkenalan //angle smile// "
Omooo !! Tu .. tu .. Tu suara GD jerit !!! Daesungie , wae (╥_╥) ?! Takpelah nanti kita jumpa lagi (╥_╥)
" Ya I pun sama . Daesung ! Nama I Evelynn Lee , panggil I Ell kalau kita ada peluang jumpa lagi lepas ni ya ! "
Ucap aku pada dia . Wehhh dia senyum macam angle lagi . Ottokae ! Eomma help juseyooooooo !!
" Okay , annyeong Ell ! " //peluk , kiss pipi . Berlalu ke pintu sebelah//
Huh ?! Tadi .. tadi .. tadi .. TADI DAESUNG PELUK AND KISS PIPI AKU ?!!!! EOMMAAAAAAAAAAA //JERIT DALAM 1000 BAHASA//
Okay cukuplah aku kaku dekat sini . Karang jiran lain nampak , buat malu je .
Aku berlalu masuk ke dalam selepas menutup pintu rumahku . Kek beras pemberian Daesung aku letakkan atas meja kopi . Aku menyambung kerja yang tergendala tadi . Aku ambil alat kawalan jauh dan menekan butang play . Lagu Bae Bae mula berkumandang . Lagu favourite aku . Bolehlah aku meneruskan kerja aku dengan bersemangat .
Tiba tiba aku terdengar loceng pintu ditekan lagi . Haish siapa pula kalini .
Takkan Do Min Joon oppa pula . Mungkin Song Yi unnie nak minta jagakan Gyuni lagi kot .
" TING TONG ! TING TONG ! TING TONG ! "
" Chakkaman !! "
Jerit aku dari dalam rumah sambil memperlahankan lagu If You . Haish tak reti sabar ke . Pintu aku buka dengan senyuman manis menghiasi bibir , tapi seperti kebiasaan aku lebih suka menunjukkan wajah aku .
Tapi . Ini bukan bau minyak wangi Min Joon oppa atau Song Yi unnie . Bukan juga bau losyen bayi kepunyaan Gyuni . Bau minyak wangi yang tak aku kenali . Bau macam Channel . Entahlah . Yang pasti pemiliknya namja .
Wait what ?! Namja ?!
It cant be ! Terus aku mengangkat muka . Sah ! G - Dragon ! G - Dragon berada dihadapan aku ! Dengan gummy smile nya .
Aku merasakan seperti tekak menjadi loya . Ah apa ni ?! Kau jumpa GD Ell , bukan kau buat hubungan seks dengan dia sampai rasa loya nak muntah bagai .
Tiba tiba duniaku menjadi gelap . Alaa ! Tak sempat berborak lagi dengan GD . Aku cuma terdengar suaranya cuba mengejutkan aku selepas itu aku terus tak sedarkan diri . Aku cuma terasa badanku berada diawangan .
TO BE CONTINUED .
-----------------
finally publish pun first chap . Sorry pada yg suruh I update tu I xupdate . I totally busy sepanjang cuti ni . Homework menyeksakan (╥_╥) apapun enjoy😊😘
YOU ARE READING
completed | G - Dragon : Fans To Lover ?!
FanfictionBayangkan bila kau baru kenal dia dan kau kena tinggal serumah serta berkerja dibawah dia . Paling parah bila kau adalah seorang fans . Kau rasa apa jadi bila VIP bertemu dengan everything nya ? Only VIP can handle this . Right VIP ? I hope you can...