Episode 6

454 22 1
                                    

Aku keluar dari pejabat Yang sajangnim . Aku mencari GD . Aku temui dia sedang merenung ke arah " Wall of YG Family " .

Aku lihat Jiyong berdiri memandang " Wall of YG Family " . Wajahnya sedikit sayu apabila memandang ke arah gambar 2NE1 .

Ya .

Aku juga sedikit sedih dan kecewa . Gong Minzi tinggalkan 2NE1 pada April lalu dan kini kontraknya bersama syarikat ini juga sudah tamat pada beberapa hari lepas .

Mungkin menyedari kemunculan aku dibelakangnya , Jiyong memusingkan badan . Menceriakan wajahnya . Tersenyum seperti tiada apa yang berlaku .

Tangannya laju melingkari pinggangku . Aku tidak menolak dia atau menariknya lebih dekat . Cukup dengan jarak ini . Aku juga perlu biasakan diri dengan semua sentuhan ini .

" Ell dah tengok Wall of YG Family ni ? "

GD memulakan bicara manisnya .

" nope . Why ? Yeah I know . Awak yg buat syarikat ni famous semua . "

Ujar aku . Lebih kepada mengumam perlahan . Jiyong ketawa besar . Adakah aku badut ? Perkara kelakar apa yang aku buat sampai dia kena gelak macamtu sekali ?

" Itu bukan tujuan I la darl . I nak tunjukkan Ell kalau Ell taktau lagi . Itu je . "

Balas Jiyong . Ketawanya masih bersisa .

" Yelah yelah . Fine . "

Balasku kembali . Wajah pula sengaja aku masamkan sedikit . Nak tengok apa yang berlaku .

" Baby ! Hey ! Ell merajuk ke baby ? Aigoo baby no no . Takmao merajuk . Nanti I belanja Ell . Ell nak apa ? "

Pujuk Jiyong . Aegyo . Ah hati janganlah cair .

" Okay , kalau mcmtu Ell nak awak . Boleh awak belikan diri awak untuk Ell ? "

Balasku . Macam terlebih manja pun ada . Dalam erti kata lain gedik .

Jiyong memusingkan badanku , menghadapnya . Mata kami bertentang . Lagi .

" I memang Ell punya . Ell sorang punya . Tak perlu risau , okay sayang ? "

Ujar Jiyong sampai mengelus pipiku lembut . Jarinya tertumpu pada bibirku yang dimekap dengan gincu merah tadi .

Tindakkannya mengucup bibirku membuatkan aku terkejut tetapi aku tidak menolak malah menariknya agar memperdalamkan ciuman . Tanganku melingkari lehernya . Kadang kala meramas lembut rambut blondnya .

Dan ketika kami asyik dengan dunia kami , tanpa kami sedari Bobby dari kumpulan iKON menuju ke arah kami .

" Hyung ! Hyung - alamak salah timing "

Ujar Bobby dan mengundurkan diri sedikit kebelakang .

Jiyong yang mendengar suara Bobby tadi terus menarik bibirnya menjauhi bibirku . Dia membetulkan rambutku serta mekapku sedikit sambil bertanyakan apa masalah Bobby sehingga mencarinya disini .

" Err Hanbin nak tanya pasal lagu . Maaflah saya ganggu hyung dekat sini . Mianhae miss ? Err miss ? "

Bobby yang sedang menunduk meminta maaf sambil tergagap gagap ingin menyebut namaku itu buat aku ketawa kecil .

Jiyong berhenti membetulkan mekap aku kerana aku ketawa .

" It's Ell , Evelynn . Dont call me miss , please Mr Kim Ji Won . Just call me Ell noona . Okay ? "

" Ne miss - Ell . Ell noona . Hyung , saya pergi dulu . Jangan lupa yaa ."

Balas Bobby sambil tersenyum dan meninggalkan kami berdua . Ah eyesmile nya comel . Macam Taeyang .

" Dahlah tu tengok Bobby tu . Dia junior I . Jangan nak menggatal dengan dia . "

Suara dingin Jiyong menghentikan lamunanku . Dia cemburu ? Aku hanya memandang tangannya yang mengenggam jariku erat . Menarik aku berlalu dari laluan tadi .

Mungkin mencari lebih privasi ingin berbual . Masalahnya kau sepatutnya jadi model under YG Ell , bukan jadi manager mangkuk ayun ni !

Marahku pada diri sendiri . Kenapa aku setuju tadi . Ah menyesal . Sepatutnya jika aku menjadi model , pasti aku dapat berphotoshot dengan ramai namja kacak .

Sementara aku menyesali keputusan aku tadi , Jiyong menarik aku masuk ke dalam satu bilik . Studionya ! Aku tahu kerana akukan fans dia , so yeah aku tahu sendiri .

Ketika menjejakkan kaki ke dalam , aku dapat lihat B.I atau nama sebenarnya Hanbin dari kumpulan iKON serta Bobby sedang menggubah lagu . Daesung , T.O.P dan Taeyang turut berada disini .

Terasa suasana kekok . Aku masih tak biasa dengan mereka . Tangan Jiyong aku gengam erat . Malu dan kekok . Jiyong memandang aku sambil tersenyum lalu membisikkan tak ada apa yang perlu dirisaukan .

Dahiku juga dikucup lembut . Terdengar suara mereka bersorak . Merah padam mukaku kerana malu . Terus aku menyorok dibelakang Jiyong . Mereka ketawa besar .

Mungkin kelakuanku kelakar jadi mereka ketawa melihat kelakuanku . Jiyong mengajak aku duduk . Tetapi hanya ada satu kerusi . Dan kerusi itu diduduki oleh Jiyong sekarang .

Dia memanggil lagi . Aku berjalan beberapa langkah kearahnya . Tanganku dicapai , dan menarik aku duduk diatasnya .

Aku terduduk dan wajah kami berada sangat sangat dekat . Satu gerakan lagi , pasti bibir kami bertemu .

Dan Jiyong dengan senyuman kemenangannya mendekatkan dirinya maka bibirnya berada diatas bibirku . Hanya sekadar ciuman biasa .

Bukan ciuman yang mampu menaikkan nafsu seperti di kawasan tadi . Mukaku bertambah merah kerana mengingati peristiwa itu .

---------

Okay sis dah penat . Esok exam lagi tapi sis gagahi update jugak . Gedik jugak type dengan mata terpisat , ada eyebag xcukup tidoq ni sbb study mlm tadi haih . Okay settle , ada masa sis update lagi yaa . Nite💕💕

completed | G - Dragon : Fans To Lover ?!Where stories live. Discover now