4

78 12 2
                                    

Ik kijk op Twitter en zie dat bijna iedereen die ik ken, kaartjes heeft voor One Direction. En ze zijn nog niet eens echte directioners! Er is ook een meisje die zowat elke beroemdheid al heeft ontmoet. Ze heeft One Direction al ontmoet, Justin Bieber, Cody Simpson, Austin Mahone, Nathan Sykes en zelfs Rihanna. Daar kan ik zo niet tegen hè, mensen die alles krijgen wat ze willen terwijl ik me uitsloof om een kaartje te krijgen voor One Direction. En trouwens, maak een keuze! Je kan niet bij iedereen aansmeren en zeggen dat je hun grootste fan bent, terwijl je naar 6 anderen gaat! Ik sluit Twitter snel af voordat ik nog verder geïrriteerd raak. Ik bedenk me dat het vandaag zondag is en dat betekent dus film en vreetfestijn! Ik zal zo maar eens naar de supermarkt gaan om wat zakken chips en wat zakjes snoep te halen. Anne, Mike en Kai zouden ook wat meenemen dus we zullen dan wel genoeg hebben. Ik spring van m'n bed en kleed me snel om. Ik doe een lichtblauw shirt met lange mouwen en studs op de schouders en een donkerblauwe spijkerbroek aan. Het is vandaag alweer koud en ik denk dat er binnenkort sneeuw gaat vallen. Aan de ene kant vind ik sneeuw fantastisch; sneeuwballengevecht en een sneeuwpop maken, dat soort dingen. Maar aan de andere kant, haat ik het; ik val altijd met mijn fiets, het is glad buiten, sneeuw is koud en er gebeuren altijd veel ongelukken. Hoe geweldig zou het zijn om met Harry Styles een sneeuwengel te maken? Ik bloos gelijk bij de gedachte. Ik heb voor vandaag iets van 3 wekkers gezet. Vanavond rond etenstijd is de radiowedstrijd. Ik heb allerlei informatie opgezocht op de site van radio 538. Ik wilde gewoon weten wat je precies kan winnen en hoeveel kaartjes enzo. Met mijn borstel kam ik mijn haar. Ik doe het in een hoge slordige knot. Ik zoek mijn laarsje, de ene heb ik namelijk al gevonden. Ik ga op de grond liggen en kijk onder m'n bed. Gotcha! Ik graai mijn laarsje onder mijn bed vandaan en trek beide aan. Nu beneden mijn sjaal en oorwarmers nog pakken. Ja oorwarmers, ik kan mijn beanie niet vinden. Ik heb geen idee waar ik hem gisteren gelegd heb. Ik loop naar beneden met mijn portemonnee en stop die in m'n broekzak. Ik pak mijn sjaal en oorwarmers, doe ze om en op en doe dan m'n jas aan. Ik ga denk ik fietsend naar de supermarkt. Lopen duurt te lang.

Ik loop gelijk naar de snoepafdeling en pak wat verschillende zakjes. Colaflesjes, lolly's, kersjes. Alles waar je tanden pijn van gaan doen. Ik loop snel naar de chips afdeling en graai naar wat random zakken chips. Ik twijfel of ik ook nog drinken moet halen, maar ik doe het toch maar niet. De rest neemt wel drinken mee. Ik loop naar de kassa waar ik nog snel een kitkat op de lopende band leg, samen met de rest van het eten. Die kitkat is zo lekker voor onderweg hihi. Als alles onder dat scan-ding is geweest pak ik mijn geld en reken ik af. De vrouw achter de kassa stopt mijn voedsel in een plastic tasje en geeft het aan mij. 'Een fijne dag nog verder' zegt ze met een overdreven big fake smile. Ik glimlach terug. 'Jij ook' zeg ik en ik loop rustig naar buiten, naar mijn fiets. Ik zet de tas op het rekje van mijn fiets en haal hem van het slot. Ik begin te fietsen en kijk naar de lucht. Het is grijs en grauw, ik denk echt dat het vandaag of morgen gaat sneeuwen. Ik glimlach bij het idee.

Ik heb besloten om door het park te fietsen, zodat ik dan ook gelijk mijn kitkat kan pakken. Ik rem af en graai in de tas. Gotcha! ik probeer het papiertje open te scheuren, maar dat is nog best lastig met ijskoude handen die je bijna niet voelt. Ik blijf maar prutsen aan het papiertje maar niks lukt. Ik heb ook al geprobeerd om het met mijn tanden open te krijgen maar het lukt echt voor geen meter. Ik gooi hem maar weer in mijn tas en fiets snel naar huis.

Thuis aangekomen loop ik naar de keuken en gooi ik de tas op het aanrecht. Die ruim ik wel op als ze er zijn. Ik kijk op de klok. Half 12. Hoe laat hadden we ook al weer afgesproken? oh shit! we hebben helemaal geen tijd afgesproken. Ik pak mijn telefoon en ga in ons groepsgesprek op whatsapp.

(A: Alli, K: Kai)

A: "Hoe laat komen jullie hier heen? ik heb al eten gekocht dus het kan nu ook al wel. X"

Ik wacht even, maar krijg al snel een bericht terug van Kai.

K: "Okee, ik kom nou dan. Ik neem wel wat drinken mee ofzo. Rotzooi x"

A: "rotzooi?

K: aarghh rotautocorrect. ik bedoel 'totzo' x

A: "haha okee rotzooi ;) tot zo!"

Ik moet lachen. Ik heb ook altijd last van autocorrect. En dan altijd wanneer het juist net niet mag gebeuren. Bijvoorbeeld als ik een mailtje via mijn telefoon stuur naar een leraar ofzo. Ik moet alles dan 10x verbeteren voordat eindelijk het goede woord er komt te staan.

Na ongeveer 20 minuten hoor ik de bel gaan. Ik spring van de bank en loop naar de deur. Snel doe ik hem open en loop ik weer weg, hij weet zelf wel dat ie mag binnen komen. Zo te horen hangt Kai z'n jas al op. Ik ga naar de keuken en pak de tas van het aanrecht en leg al het eten op de tafel voor de bank.

'Tadaaaa!'

Roep ik en Kai komt snel naar binnen met 6 flessen cola. Ik moet lachen.

'Heb je dorst of zo?'

Kai grinnikt en haalt zijn schouders op.

'Beter te veel dan te weinig'

We gaan allebei weer op de bank zitten en wachten op Mike en Anne, die na een kort kwartiertje al voor de deur staan.

- 4 uur later -

Het is nou 5 uur en Kai en Mike gaan al weg, ze moeten naar de voetbaltraining. Anne blijft nog en samen gaan we maar mijn kamer.

Ik plof neer op bed. Ik ben zo zenuwachtig, om 7 uur moet ik naar de radio bellen en is de wedstrijd. Ik zucht diep. Anne kijkt me aan en weet precies wat ik bedoel. Ze ploft naast me op bed en legt haar hoofd in m'n kussen. Ze mompelt iets wat lijkt op "ik ben ook zenuwachtig"

"I wish I will win those tickets"

____________________________________________________

Kort en saai, sorry. Duurde ook heeeel lang soooorrryyy

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jun 14, 2014 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

I wish..Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu