Chapter 12

5.6K 199 26
                                    

"Aikk? Kereta takde ni? Pergi mana pula Aina ni?" Zhaf terus melangkah masuk ke rumah dan menuju ke bilik bacaan kerana dia tertinggal phonenya di atas meja lampu yang berdekatan dengan sisi katil.

Zhaf ternampak sepucuk surat dan kertas gambar yang tak dapat dikenal pasti.

"Apa?! Jadi selama ni Aina dah tahu? Ya Allah aku dah kehilangan separuh jiwa aku. Apa yang aku buat ni?" Zhaf mula tidak keruan apabila membaca isi surat. Isi surat itu tertulis begini.

To my beloved husband:-
Bila awak dah baca surat ni, mungkin awak dah tahu yang saya tahu akan perbuatan awak di belakang saya. Pertama sekali, saya minta maaf sebab keluar dari rumah tanpa minta kebenaran awak. Ye saya tahu syurga dibawah telapak kaki suami. Tapi hati saya sakit awak. Sakit hati saya ni saya sorang saja yang rasa. Awak dan orang sekeliling saya tak rasa apa yang saya rasa. Awak, terima kasih atas hadiah yang awak bagi time anniversary kita yang second years. I appreciate sangat. Thank you so much my darling. Jangan awak cari saya lagi. Pergi la awak dekat isteri awak tu. Nanti bila saya pulang ke rumah ini dan masatu, awak boleh pilih sama ada nak ceraikan saya atau tinggal bersama isteri muda awak. Atau ceraikan isteri muda awak dan tinggal bersama saya.
-Lots of hate from me-

"Ya Allah, adakah ini salah aku? Aku tak minta untuk jadi macamni. Kau bantu la aku ya Allah. Ampuni aku." Zhaf merintih memohon keampunan dari Allah S.W.T.

✖️✖️✖️✖️

Cafe Ted Jaws

Hampir seminggu Aina melarikan di luar negara. Kemana lagi yang dia nak tuju, mesti la dia pergi ke Singapore. Tetapi kehadiran dia di sana, tidak memberitahu perkara tersebut kepada Karl dan Isya.

Dia taknak masalah rumah tangga dia orang lain ambil tahu sedangkan dia sendiri tidak tahu apa akan terjadi. Dia sudah tidak pakai number Malaysia, dia pakai number Singapore.

"Anak-anak ibu sihat tak dekat dalam? Bila anak anak ibu nak keluar ye? Ibu tak sabar nak main dengan anak anak ibu. Tapi, ibu juga rindu Malaysia. Rindu dengan papa." Air mata Aina mula gugur satu persatu bila dia teringat akan perangai Zhaf.

"Kakak, are you okay? Why you crying crying maa?" Tetiba ada suara budak kecil yang bertanya kepadanya. Ini memeranjatkan Aina yang sedang menangis. Cara percakapan budak itu membuatkan Aina tersenyum.

"Eh, nothing dik. Akak okay je. Ni adik datang dengan siapa? Nama siapa? Berani ye adik tegur akak. Mana ibu dan ayah adik?"

"Hehe. Adik tak suka tengok orang menangis. Iman Fayyadh nama adik. Tu adik datang dengan papa." Ujar Iman sambil menuju ke arah lelaki kacak yang memakai kaca mata berwarna hitam.

Lelaki tersebut berjalan menuju ke arah mereka dan mula memanggil Iman dengan panggilan Baby.

"Baby pergi mana? Puas tahu tak papa cari baby." Lelaki tersebut nak memarahi Iman tidak sampai hati jadi dia bertanya sedemikian.

"Ni, Iman datang jumpa kakak ni. Tadikan pa, kakak ni menangis, kesian dia pa."

"May i know who are you? Eh, if saya tak silap awak ni anak Auntie Aaisyah dengan Uncle Azhar kan?" Lelaki tadi mula menanggalkan kaca mata.

'Ya Allah, handsome ya rabb. Hahahaha.' Hati Aina mula mengatal.

"Aaa ye saya. Awak kenal saya ke?" Aina hairan akan lelaki yang berada dihadapannya.

"Kecilnya dunia ni. Takkan awak tak kenal saya? Look, saya anak Puan Yasmin. Yang pernah datang rumah awak dulu. Yang kata nak bertunang tu." Lelaki tersebut mula memperkenalkan dirinya.

"Ohhhhhhhhhhhhh saya tak kenal. Hehehehe. Kkk im joke. Saya ingat dah. Tapi saya tak tahu nama awak. Sorry."

"Hahahahaha saya ingatkan awak dah tak ingat dekat saya. My name is Adryan Rifqi."


So, sorry for the short chapter :/

Siapa Jodohku? Where stories live. Discover now