Kapitel 6

452 3 0
                                    

När jag kollar upp ser jag mitt ex.
Inte Caspar, inte Joe, utan mitt absoluta ex, Ryan. Han som jag nästan flytt från direkt efter att jag gått klart skolan.  Jag stirrar in i hans grå blå ögon. Jag vet vad som väntar mig.
Tekniskt sätt är han fortfarande min pojkvän, jag hann aldrig göra slut jag var för rädd. Jag utnyttjade honom för hans pengar och han utnyttjade mig för sex.  Jag var korkad och brydde mig nästan inte om nånting.
Men vad gjorde han här nu när jag höll på att skaffa mig ett nytt liv.
Han kollar på mig samtidigt som han går fram till mig. Han rycker upp mig från stolen och skakar mig.
Jag försöker inte ens göra motstånd.
Joe sitter som förlamad innan han ställer sig upp och slår till Ryan rakt i ansiktet. Jag kan nästan höra hur det knakar i käkarna. Joe stirrar på honom och ställer sig framför mig som skydd.
Idiot, väser Ryan innan han går därifrån. Så fort han gått vänder sig Joe förvirrat om.
"Vad handlade det där om?"
"Ända sen jag kom hit har han stalkat mig, ljuger jag ihop"
"Jag tänker skydda dig, men kom nu så åker vi hem, säger Joe bestämt"
Jag nickar och vi åker hem.
I mitt huvud snurrar tankar fram och tillbaka. Jag skulle verkligen behöva Sarah just nu. Väl hemma så rusar jag till sängen och gömmer mitt ansikte bland täcket. Det har jag alltid gjort ända sen jag var liten.
Joe kommer fram till mig och lägger sig jämter mig. Han lägger sin arm runt om mig och jag känner hur jag slappnar av. Efter en stund får jag ett ryck och märker att jag sovit i en timme. Jag reser mig upp och tar på mig ett par träningsshorts och ett linne.
Jag tar med mig en vattenflaska och går ut på en joggingrunda.
Jag känner hur adralinet pumpar och hur vinden blåser i håret.
Nån ropar på mig och jag vänder mig om. Där står en lång tjej i 30 års åldern med ett glatt leende. Hon går fram till mig och ger mig ett visit kort.
Jag studerar kortet och ser att de är till en modelfirma. Hon ler och presenterar sig som Olivia.
-Jag jobbar för företaget London Models. Och jag måste bara säga att du skulle passa perfekt.
Jag kollar på Olivia och kan nästan inte tro mina öron.
-Jag som model, stammar jag fram.
-Ja, såklart måste vi göra en prov fotografering först.
Är du med på de?
-Ja såklart,skriker jag nästan.
-Okej jag smsar adressen och en tid så ses vi då hejdå.
-Hejdå, jublar jag nästan.
Jag springer hem och ber Caspar och Joe komma till köket.

Joes pov
Jag undrar vad Blake har att berätta.
En del av mig vill inte höra, tänk om hon tänker flytta tillbaka till Sverige.
Fast hon verkade väldigt glad så de borde vara något bra.
Vi sätter oss runt bordet och jag ser hur nervös Caspar är.
-Jag ska på en provfotografering, jag kanske kommer bli en modell, säger Blake med ett leende.
Jag pustar ut och kramar henne.
Senare på kvällen firar vi med champagne.

Blakes pov
Jag blir lättad över hur glada alla blev för min skull.
Efter flera timmar av firande så går jag och lägger mig i sängen.
Caspar kommer in och grattar mig, och sätter sig på sängkanten.
Han stryker bort en hårslinga från mitt ansikte och jag ler men flyttar på mig lite. Han lutar sig mot min nacke och viskar, kom till mitt rum sen.

Förlåt igen för sent kapitel!!
Vem tycker ni Blake ska bli ihop med? Hoppas ni haft en bra dag.
Xoxo

It is all about you<3Where stories live. Discover now