Anjing

528 5 1
                                    

Pada tengah hari,matahari tegak berada di atas kepala di padang pasir..Hakim yang sedang dahagakan air..terus mencari air..kerana pada masa itu terlalu darurat kerana tiada bekalan air yang terdapat di situ.Hakim terpaksa mencari air dan semasa dia merantau-rantau dan berlegar-legar di tempat yang sama sahaja.Alhamdullilah dengan kuasa Allah yang maha besar,Hakim yang berdoa supaya Allah memberinya tenaga untuk hidup dengan menangis teresak-esak."Ya Allah,walaupun ajal ku akan datang hari ini tetapi engkau berikanlah aku kekuatan untuk terus hidup.Ya Allah!"kata Hakim dengan teresak-esak menangis.
Dengan kuasa Allah yang maha besar,akhirnya doa Hakim dimakbulkan..Hakim menjumpai perigi yang dipenuhi dengan air...Tiba-tiba Hakim terlihat anjing yang lemah dan tidak bermaya..Lalu Hakim yang tidak keberatan merasa air itu sama ada ia beracun atau tidak dan keputusannya air itu bersih, lagi melegakan dahaga Hakim...Hakim yang tidak keberatan menanggalkan kasutnya dan mengambil air perigi lalu menghulurkan kepada anjing itu..Hakim menggunakan kasut. Tiba-tiba muka anjing yang pucat itu bertukar menjadi muka yang berdarah dan matanya terkeluar dan hish tak tau lah...SERAM! kerana anjing haram untuk diPEGANG oleh agama Islam tetapi tidak bermakna kita boleh menyeksanya kerana kita boleh gunakan kaedah menyamak apabila kita TERsentuh anjing...(ini pengalaman yang author belajar di sekolah..sekadar untuk pengetahuan korang..tak salah saya ingin berkongsi ilmu).
Push...Hakim terdengar bunyi seorang perempuan yang memanggilnya..rupa-rupanya,dia hanya bermimpi yang sangat menyeramkan jugak yaa...

REALWhere stories live. Discover now