Kisah ini berdasarkan pengalaman author dan tidak berkenaan pada yang hidup atau pun tidak bernyawa.
Pada malam yang suram,sunyi dan sepi..aku yang sedang menunggang motosikal, terhenti apabila melihat sekain putih,agaknya kain kapan sedang mengibar seperti kibaran jalur merdeka..
Aku pon tanpa mengeluarkan kata-kata terus memecut motosikalku.
Pada esok malamnya,selepas prep malam.Aku pulang lewat ke rumah atas sebab ingin pergi ke tandas...Setelah aku melepaskan semuanya..Aku dan kawanku yang sudi menemaniku,Najwa..
Kami pulang bersama-sama dan Najwa sebagai pembonceng di belakang..Aku melihat banyak burung hantu dikiri dan kanan pandanganku.
"Wei kenapa banyak sangat burung hantu ni?"kata aku pada Najwa.
"Mana ada burung hantu,hang ni!"balas Najwa..
Aku terus pecut,tanpa menghiraukan Najwa yang berada di belakang...
Aku mendengar seperti orang sedang melepaskan kesakitan..Aku dengan berani,memandang ke belakang dan melihat Najwa jatuh terguling-guling macam cita Hindustan..
Aku yang sebersalah,memusing motorku dan pergi mengambil Najwa kembali..
Sampainya rumah Najwa,aku melihat rumah Najwa dipenuhi dengan semak samun dan rumahnya dipenuhi dengan burung hantu..Najwa mengajak aku masuk tetapi aku ingin mencari alasan dengan berkata "maaf aku kena balik dah lewat..nanti ibu aku marah"kata aku..
Akhirnya,Najwa percaya penipuan aku dan aku terus melarikan diri..
Pada keesokan hari di sekolah,"wei hampa tau tak pasal Najwa tu
?yang budak baru tu?"kata aku.
"Hah? Najwa mana pulak ni?"kata budak kelas 2 barium.
"Lah budak yang semalam teman aku ke tandas semalam?"kata aku lagi inginkan kebenaran.
"Semalam bukan ang pi sesorang ka?"kata Afiefa yang berada di sebelahku.
Aku hanya mampu terkedu..Patutlah aku tengok rumahnya begitu..dan semalam asyik jumpa burung hantu ja..
YOU ARE READING
REAL
RandomBacalah REAL:kisah seram dan isu semasa tentang Islam..nantikanlah berita tentang seram tapi berlandaskan ilmu Islam.Belah depan tu tak seronok tapi yang kat belakang tu best..Baca dulu baru nilai.