PAGI
Eunhee's Pov
Aduh mane lagi la aku nak cari kerja ? Dah semua tempat aku pergi tapi tak jugak dapat kerja . Ape aku punye kelulusan pelajaran tak bagus ke ? Songsaengnim cakap aku boleh mintak kerja dekat mane2 je dengan kelulusan yang aku ada. Jenuh dah aku cari. //pandang jam kat tepi katil// dah 6.30 pagi. //pandang sekeliling rumah// kalau appa dengan omma ada mesti dieorang tak bgi aku kerja. Tapi rumah ni rumah sewa. Aku nak duduk kat mana kalau aku tak bayar sewa rumah ni. Nasib la Mrs.Song tu baik. Ada sifat kemanusiaan. Arrghhh malasnye nak cari kerja.Skip
7.30 pagi
Eunhee sedang termenung disebuah bangku berdekatan dengan kedai serbaneka. Dihadapannye terdapat sebuah cafe. Cafe yang terbesar dan sering dikunjungi oleh orang berada. Terdapat beberapa orang yang memakai baju uniform. Anggapannye mungkin pekerja cafe. Mereka sedang berbual sambil menunggu cafe dibuka. Eunhee mendekati pekerja cafe itu.
Eunhee : Annyeonghaseyo //bow//
xx : nae, annyeonghaseyo. //bow+pelik//
Eunhee : saya nak tanye, cafe ni bukak pukul berape ek ?
xx : oh. cafe ni bukak pukul 8.30pagi. kenapa ek ?
Eunhee : oh tak. takde pape. hm, kat sini ada tak nak guna pekerja ?
xx : oh, cari kerja kosong ke ? ada ada. kami memang perlukan pekerja sebab ada yang dah resign.
Eunhee : ahh jinjja ? macam mana saya nak apply kerja kat sini ?
xx : hm, tu awak kena jumpa dengan boss kami. Dia akan datang nanti. Dalam 30 minit lagi.
Eunhee melihat jam ditangan, 7.30 pagi. Maknanya pukul 8.00 pagi boss akan buka kedai ni.
Eunhee : oh. macam tu ke ? so saya kene tunggu or macam mana ek ?
xx : awak boleh je nak tunggu, tapi saya cadangkan awak datang pukul 9.00 nanti. Mood dia mungkin dah okay.
Eunhee : oh jinjja ? okay, kamsahamida. Nanti saya datang pukul 9.00pagi.
xx : nae. cheonma. Jakkaman ! Nama ape ?
Eunhee : oh, mianhae.. saya lupa kenalkan diri. Jeireumeun park eunhee imnida.
xx : ahh, Jeoneun Son Eunyoung imnida. Bangapta .
Eunhee : nae, //bow// nanti saya datang balik.
Eunyoung : nae. Annyeong..
SKIP
Warung
Eunhee : Annyeonghaseyo ahjumma. //bow//
Ahjumma : eor Eunhee shi. waeyo ?
Eunhee : aniyo, Eunhee lapar. Eun nak makan sup, dengan kimchi.
Ahjumma : tu je ? lagi ?
Eunhee : dah tu je ahjumma. Budget takde. hehe //sengih//
Ahjumma : aigoo, jakkaman ahjumma buatkan.
Eunhee : nae ahjumma.
10 minit kemudian
Ahjumma : nah.. //letak makanan atas meja// Eun nak pergi mana ni pakai macam ni ?
Eunhee : wae ? lain ke ? haha .. cantik ke ?
Ahjumma : aishh.. Eun hari2 cantik. //cubit pipi//
Eunhee : arra .. Eun memang cantik pun. haha gurau je. tak lah Eun nak pergi cari kerja.
YOU ARE READING
You're Mine [JIMIN]
FanfictionPark Jimin, seorang CEO yang mempunyai syarikat yang terbesar kt Seoul . Seorang yang kaya, manja dan byuntae. Park Eunhee seorang yang naif bekerja di sebuah cafe di Gangnam dan telah kehilangan Ibubapa. One day, park jimin datang ke cafe tempat...