Pagi yang indah di kampung yang tak berapa nak kampung di Incheon. Jam dah menunjukkan jam 6.30 pagi. Dia dah bersiap untuk pergi kerja.
Eunhee : Time to go to new work. New life.
Eunhee mengenakan baju t-shirt putih, seluar jeans ala skinny dan sneakers merah. Rambutnya yang bawah sikit pada bahu dilepaskan. Lalu dia mencapai getah ikat rambut dan beg sandang kesayangannya.
Eunhee mengambil keputusan untuk berjalan kaki untuk ke stesen bas, sebab bas lagi murah daripada teksi dan keretaapi. Dia taknak susahkan jirannya. Semalam lepas balik dari temuduga. Eunhee disapa oleh jirannya, Puan Kang , dan Puan Kang nak hantar dia pergi ke tempat kerja. Tapi dia segera menolak. Sebab dia kesiankan jirannya. Terpaksa bangun pagi untuk hantar dia ke tempat kerja. Jam sudah menunjukkan jam 7.15 a.m. Bas untuk ke Gangnam sampai. Dan dia segera bertolak untuk ke tempat kerja.
SKIP
7.45 pagi
Eunhee sampai di kaki lima kedai. Dia melihat pekerja yang lain dah ada menunggu untuk cafe dibuka. Semua memakai baju Uniform cafe. Cantik , bergaya dan kemas. Yelah nama pun cafe dekat Gangnam. Tempat orang kaya raya. Eunhee pun mendekati pekerja-pekerja tersebut dan duduk dengan perasaan jangal.
xx : Hi Eunhee , //senyum+menyapa//
Eunhee : oh, nae. annyeonghaseyo, Eunyoung-sunbaenim //bow//
Eunyoung : hahaha. tak payah nak sunbaenim sangat lah. Kita sama je pun. Dah dapat kerja ni kan ?
Eunhee : yap. dah dapat. Thanks dekat awak. //senyum//
Eunyoung : waeyo ? pelik pelik la awak ni.hm, boss kita tu , pagi2 dia akan badmood tau. sebab tak cukup tidur mungkin. so awak jangan la buat dia marah eh.
Eunhee : huh ? boss kita tu garang ke ?
Eunyoung : huh ? hm, tak jugak. tapi tengok atas mood dia lah. Saya tak boleh nak bagi pendapat lah. nanti awak kerja sini lama awak tahu la perangai sebenar dia.
Eunhee : nae nae. arraseo. tapi macam mana tak nak bagi dia marah, saya mana tahu buat semua ni,
Eunyoung : nanti ada orang yang akan tolong ajar awak. Jangan risau.
Eunhee pandang pekerja lain dengan rasa kekok.
Eunyoung : jangan risau. nanti kiteorang akan perkenalkan diri kitaorang. Dah buat macam biasa je. Kalau awak ada pape nak tanye, awak tanye je saya.
Eunhee : nae. gomawo Eunyoung-sshi.
Eunyoung : nae, cheonma, eh tu boss dah datang. kajja..
Semua pekerja bangun dan menunggu di depan pintu utama cafe. Kai dengan muka ketat datang untuk membuka cafe. Tak sampai seminit, semua pekerja dah masuk dan mengambil apron untuk memulakan kerja manakala Eunhee masih menunggu tugas untuk dibuat. Eunhee mendekati boss nya, Kai.
Eunhee : hm, boss, saya nak buat ape ?
Kai : eh awak. oh saya lupa.. mianhae. hm, jakkaman.. hmm... Baekhyun ..
Baekhyun : nae ??
Kai : sini jap.
Baekhyun pun datang dekat dengan Kai .
Baekhyun : ye kai , ape ?
Eunhee pelik sebab Baekhyun tak panggil Kai ni boss or ape.
Kai : kau tolong ajar Eunhee ni cara duduk dekat floor , okay ?
(psst , korang, floor ni kerja dia macam, tolong angkat pinggan yang dah makan, tolong hantar makanan yang dipesan kat meja, tolong lap meja.
Cashier tu cashier , kitchen tu kitchen la. )
YOU ARE READING
You're Mine [JIMIN]
FanfictionPark Jimin, seorang CEO yang mempunyai syarikat yang terbesar kt Seoul . Seorang yang kaya, manja dan byuntae. Park Eunhee seorang yang naif bekerja di sebuah cafe di Gangnam dan telah kehilangan Ibubapa. One day, park jimin datang ke cafe tempat...