Tok! Tok! Tok! Tok!
Bunyi ketukan di pintu rumah Seolhyun jelas kedengaran. Kelihatan sekumpulan lelaki yang tegap menunggu respons ketukan mereka.
Kreakk..
Pintu dikuak. Sebuah patung milik Seolhyun membukanya. "Cepat masuk. Nanti ada orang nampak" arah Joong Ki kepada EXO. Kebetulan Seolhyun sekolah, EXO mengambil kesempatan untuk bertemu dengan Joong Ki.
"Tuanku, Kami ada bawa posyen yang membolehkan tuanku kembali menjadi manusia. Tetapi, ada hadnya. Tuanku hanya boleh menjadi manusia selama sehari sahaja." jelas Suho. "Oh.. Terima kasih." Joong Ki terus minum posyen itu.
Dengan perlahan-lahan, tubuh patung itu berubah kepada badan manusia. "Ada apa kamu semua datang?" "Kami datang untuk membantu Tuanku kembali ke EXXO planet." "Oh.. Tapi, apa kata kamu semua berlatih sebelum bertempur dengan konco2 Ahli Sihir tu." "Oh. Lagi satu, di planet kita sekarang dah huru hara. Kita kena cepat." celah Kris.
"Ok. Untuk pastikan identiti kita tak terbongkar, awak semua panggil saya dengan panggilan 'hyung', arrasseo?" "Nae, Hyung." "Nama pakai je nama korang. Tapi jangan lupa menyamar." "Kami nak beli pakaian macam mana?" "Aishh.. Lupa pula.." Joong Ki terus memusingkan jarinya dan..
Shriing!
Penampilan EXO telah pun berubah. "Eh? Tu.. Hyung ada magis? Tak tahu pun?" Tanya Baekhyun. Hampir2 sahaja terpanggil tuanku. "Ya. Dah tak payah terkejut sangat. Cepat pergi. Nanti tuan empunya rumah dah balik, susah nanti.
Mereka pun berlalu pergi. Joong Ki pun menukar penampilannya. Setelah siap, dia terus keluar rumah dan menggunakan magisnya, dia mengunci pintu rumah itu.
--
"Hari ni saya tak dapat nak teman awak balik. Maaf ya.." ujar Kwang Soo. "Eh. tak pe. Saya ok je. Bye. Jumpa esok." Tidak jauh dari situ, terdapat seorang lelaki bertopi dan memakai topeng mulut berjalan dihadapan Seolhyun.
YOU ARE READING
The Handsome Doll
FanfictionSong Joong Ki- Lelaki yang disumpah oleh ahli sihir yang jahat menjadi patung kucing yang besar Seolhyun- Seorang perempuan yang meminati patung haiwan. Baik dan peramah. Dia juga anak yatim piatu and tinggal sensorang.. Lee Kwang Soo- Ex-boyfriend...