000 : Malam Puaka

182 21 6
                                    

Seorang gadis duduk di depan kaunter bar sambil meneguk berbotol-botol air kencing setan atau dalam segi istilah dan bahasanya adalah arak dan wain.



Dia menangis teresak-esak gara-gara menahan kesedihan yang amat sangat.




"Tak guna kau hik... Tak guna kau Yoon Dujun." segelas lagi wain diteguknya.




Maskaranya luntur dan itu membuatkan dia kelihatan amat menyeramkan.




Penjaga bar sudah tak tahan lagi melihat keadaan gadis itu. Lantas botol arak dijauhkannya dari gadis mabuk itu. Kalau hal itu berterusan, alamat lingkuplah barnya nanti.




"Cik, sudah la tu... Cik dah mabuk teruk ni." ujarnya. Gadis itu ketawa sinis. Meremang bulu roma penjaga bar tersebut.




"Lelaki.... Huh, semua sama je! Pemusnah perasaan wanita!" jerit gadis itu secara tiba-tiba.



"Habistu bapak cik bukan lelaki ke huh! Sebabkan jantan tak guna tu sorang, suka hati cik je nak claim semua lelaki sama!" marah penjaga bar tersebut. Agak geram jugak dia apabila spesiesnya dikutuk.



"Eh kau diam! Bapak-bapak jangan main! Nan appa, dia baik.... Tak macam kauuuu, tak macam.... Hik Dujun.... Dasar lelaki.... Tak gunaaaa~" katanya lagi. Penjaga bar itu hanya mampu tepuk dahi. Apa punya customer la deyyy?



"Sudala cik, baik cik pegi balik jelah... Kedai pun dah nak tutup ni cik..." ujarnya cuba memujuk. Tapi.... Hampa! Gadis itu kemudiannya melentokkan kepala ke meja kaunter.



"Taknakkkk!!!! Huwaaaaaaa tak nak balik!!!!!" gadis itu merengek. Sekali lagi penjaga kaunter yang bernametag Lee Kwang Soo itu menepuk dahi.



Takde pilihan.




Lee Kwang Soo kemudiannya memapah gadis itu keluar dari bar tersebut. Setelah selesai mengunci pintu utama bar tersebut, dia kemudiannya menoleh ke arah gadis di dalam dakapannya itu.




"Cik, kat mana kereta?" soal Kwang Soo. Gadis itu tersenyum lalu melingkarkan tangannya ke leher lelaki tinggi lampai itu.



"Kat... Sana~~~" Kwang Soo menoleh ke arah yang ditunjukkan oleh gadis itu. Kereta Mercedes Benz berwarna hitam yang elok terletak di bahu jalan dipandangnya.




"Fuyyooo! Mercedes Benz bla bla bla! Cik ni anak orang kaya ek?" soal Kwang Soo sambil berjalan menghampiri kereta itu.




Gadis itu mengetuk kepala Kwang Soo dengan beg tangan jenama Chanelnya.




"Yang kaya tu bapak aku lah deyyy." katanya. Kwang Soo mencebik bibir. Dibantunya gadis itu masuk ke dalam kereta.




"Hahh yelah cik. Apa-apa je lah. Cik jangan drive tau! Mabuk sangat ni. Karang jadi apa-apa susah! Cik tidur je lah ye. Bye." kata Kwang Soo sebelum menutup pintu kereta mewah itu.




Belum sempat lelaki itu beredar, gadis itu menurunkan cermin tingkap dan memanggilnya.



"Apalagi cik?? Saya nak balik rumah lah! Ngantuk!" katanya. Gadis itu ketawa lagi.



"Nama aku... Park Laxy. Ingat nama aku tu girin!" dan secara tiba-tiba kereta itu dipandu meluncur ke jalan raya. Kwang Soo tercengang.




Wat de....



"Minah tu nak mampus ke apa???" soalnya sendirian. Telefon bimbit dari poket seluarnya dicapai. Belum sempat dia mendail nombor kecemasan,




BAMMMMMMMM!!!!!!!




Bunyi kereta berlanggaran kedengaran. Kwang Soo menelan air liurnya yang tiba-tiba rasa payau.




"Hello, 911, saya Lee Kwang Soo, nak melaporkan kemalangan di sekitar bla bla bla bla...."







-------






Beep. Beep. Beep. Beep. Beep.





Bunyi dari segala mesin rawatan berbunyi memecahkan kesunyian bilik itu.




Seorang lelaki tua yang sedang duduk di tepi katil begitu sedih melihat keadaan anak kesayangannya yang kini terlantar kaku di katil hospital.




"Ugh aku dekat mana???"




Gadis itu melihat sekeliling. Suasana pelik itu diamatinya. Ini bukan biliknya.




"Laxy.... Kenapa boleh jadi macamni?? Laxy tak sayang appa ke? Laxy..." suara seseorang yang sedang menangis menyapa pendengarannya.



Dia menoleh.




"Appa..." panggilanya. Dia cuba memeluk bapanya namun gagal. Tangannya menembusi tubuh bapanya.




Laxy berundur setapak. Apa yang baru berlaku tadi amat mengejutkannya.



Kemudian dia menoleh ke katil. Alangkah terkejutnya dia apabila melihat manusia yang terlantar di atas katil itu adalah dirinya sendiri!!!




"Omo!! Apa yang dah jadi dengan aku???"  persoalan yang tak mampu dijawab oleh sesiapa.




Tapi author boleh jawab. Jawapannya, roh Laxy Park telah tercampak keluar dari jasadnya.




"TIDAAAAAAAAAAKKKKKKKKKKKKKKKKK"




Sayang seribu kali sayang, jeritannya tak akan dapat didengari oleh manusia biasa.









-----------



--YixingsYeobo_  -liars  elenaivy  fyihenry  ichigoieka  Park_Yeollie27  yaya_brutal  wolfgalaxy88  AimNaj





Tanak buat story baru pun senanya, tapi si Laxy tak habis habis spam aku so-- ugh baca je lah.





-jiyeonpark

10. Secret's || pcyWhere stories live. Discover now