002 : Welcome to the Hell---i mean Dorm

124 17 0
                                    

PCY POV





Aku sendiri tak tahu apa yang aku dah buat. Like seriously, aku bawak balik roh kot?! Omo... Macam mana kalau Dyo tahu yang spesies dia ada dalam dorm?



"Hoi Capang! Lambat kau balik? Mana Suho hyung dengan Kai?" Oh mak kau yehet kuali! Bertuah punya Kyungsoo! Aku baru terfikir pasal kau tup tup terus muncul. Wah wah! Dia ni ahli sihir ke?




"Err... Aku tinggalkan diorang... Ada emergency tadi." belakang tengkuk yang tak gatal garu. Heh aku mana pandai nak menipu.




"Tsk... Emergency konon! Dah ah, tepi sikit! Aku nak keluar." Kyungsoo menolak aku ketepi. Laxy di hadapannya terus ditembusinya. Eh aku lupa. Aku je yang boleh sentuh Laxy.



"Fiuhh tiba-tiba rasa seram sejuk...." dapat aku dengar Kyungsoo bergumam. Mata aku terus membulat. Takkan dia tahu Laxy ada kat sini?




"Err kau nampak dia ke?" soal aku. Laxy mula pandang aku dengan pandangan pelik. Begitu juga dengan Kyungsoo. Sekali lagi aku menggaru belakang tengkuk yang kini tiba-tiba terasa gatal.




"Dia? Siapa? Saka kau?" balas Kyungsoo. Aku menghela nafas lega. Nasib baik wei! Aku ingatkan dia tahu.




"Haah saka aku. Dah-dah cepat keluar. Nanti hujan turun." Kyungsoo terus aku tolak keluar dari rumah.




BAMMM!!!!




Pintu aku hempas sekuat hati. Lantas aku bersandar ke pintu. Sebelah tangan aku letakkan di dada. Weh gila tak nervous?! Ini first time aku bawak orang luar balik kot! Pulak tu yeoja. Pulak tu, roh! Hah kau, tak logik dek akal betul fuh.




"Awak kenapa?" Laxy menyoal.  Tapak tangannya dilekapkan ke dahi aku. Baiknya diaaaa.




"Yaa saya ok. By the way, welcome to the hell." kataku. Dahi Laxy berkerut. Aku tertawa kecil melihat ekspresi wajahnya yang amat comel tika ini.




"I mean welcome to our dorm. Jom lah saya bawak awak ke bilik, hm time macamni kawan-kawan saya takde kat rumah. Dorang ada schedule kat luar." kataku. Laxy hanya mengangguk faham. Sambil tersengih, dia menggamit kedua belah tanganku.




"Chanyeol-ah, terima kasih sangat-sangat sebab sudi bantu saya. Saya tak tahu nak balas jasa awak macam mana. Terima kasih, Park Chan Yeol." katanya.  Lantas bibirku mengulum senyum. Kepalanya aku usap. "Gwenchanna. Awak tak perlu balas pun jasa saya yang tak seberapa ni... Cukuplah awak ingat saya bila awak dah kembali ke jasad awak nanti." kataku. Laxy hanya tersenyum hambar. Kepalanya menunduk.




Ah aku ada tersalah cakap ke?




"Hm saya harap sangat dapat kembali ke tubuh asal saya..." gumamnya. Aku lantas memukul bibirku. Haish lah mulut! Celupar kau tak bertempat  betul!




"Eh tak apa lah awak.... Nanti kita usahakan sama-sama ya? Saya akan bantu semampu saya. Jom lah, awak mesti penat." pantas aku bawa dia ke bilik.  Kesian aku dengan dia ni. Mesti penat gila nak hadap semua benda tak logik ni.





--------



Yoyoyo, so..... memandangkan fon aku dah jahanam.... Erm story ni dengan yang lagi satu jadi SLOW UPDATE. korang boleh tunggu? Al maklum, aku budak asrama. Jarang balik umah. So story ni pun jarang-jarang update. Kbye. Till meet again.

-laki Jiyeon.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 23, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

10. Secret's || pcyWhere stories live. Discover now