Cuti sekolah

267 11 0
                                    

Disebuah sekolah yang bernama Army High school.Walaupun nama sekolah itu seperti tentera askar tapi itu hanya sekadar nama sahaja.Di pagi yang indah itu kedengaran suara murid-murid riuh rendah kerana gembira cuti sekolah mahu pun tiba.

Sekumpulan murid perempuan dri kelas Woo sedang senorok.bersembang mengenai percutian yang mereka akan pergi.Kumpulan itu dinamakan ExLeast.ExLeast mmg terkenal dngn keganasannya boleh dikatakan 'gangster'.Dan mereka juga amat mahir dalam sukan.Ahli² ExLeast mmpunyai rupa yg anggun seperti perempuan yg lemah lembut tetapi itu hanya luaran shja.Disebalik rupa yg comel molek ini ada satu bnda mmg ditakuti rmai murid.Nak thu apakah bnda itu,baca lha cerita ini.

Exleast diketuai oleh Syunae,seorang yang amat ditakuti ramai.Dan penolongnya Lihyun,seorang yang selalu bersama dengan Syunae walaupun dimana mana.Dimana ada.Syunae disitu ada Lihyun.

Ha woo - Korang pergi mana cuti ni? *tanya hawoo kepada kawan-kawannya*

Seo min - Aku balik rumah nenek aku je*jawab seo min dngn nada sayu

Gayoon - Hmm..aku pun balik rumah nenek aku sebab omma dengan appa aku pergi kat China,ambik oppa aku.

Nami - Ouh..asal kau tak ikut sekali ambik oppa kau?kan senang terus kau jalan-jalan kat china *sambil mnggaru-garu kepalanya yang tidak gatal itu*

Gayoon:Bukan apa aku tak jumpa oppa aku tu.Kau tahu dia bawa kasut mahal aku pergi china .Mana aku tak marah.*cebik Gayoon*

Seomin - Kesian*sambil menggeling-geling kepala ala-ala cerita pendekar bujang lapok*

Hawoo - Syunae kau pergi mna minggu ni??

Syunae - Aku pergi Jepun ngn Lihyun

Ahli ExLeast memandang Lihyun meminta kepastian kepada Lihyun benarkah apa yang baru dikatakan Syunae.Lihyun yang masih tidak tahu topik perbincangan pun membuat muka 20 sen.

Lihyun - apa yang dorg pandang ni ada mamat hot ke(bisik dlam hty lalu memandang kebelakang)

Hawoo-Minah ni dah kenapa ni pandang belakang ni *geram hawoo*

Lihyun - Weii,korg mna mamat hot tu*masih mencari-cari dibelakang*

Syunae -Hishh aku ketuk juga kepala dia ni guna berus jamban -_- *dlam hty.

Seomin - Oii makcik!! Kmi tnya ni betul ke kau nk prgi Jepun ngn Syunae?!*marah Seomin

Lihyun - Kau ni nk mrh² ni apasal,relax ahh.Ye aku pergi ngn dia.puas hti?!

Hawoo - Takkan korg tak tahu perangai Lihyun ni mcm mna.Blank memanjang kalau duk earphone tu sumbat dlam lubang telinga dia.

Lihyun -Hoho..mian chingu *bwt puppy eyes mcm kucing dlm cerita shrek*

Hawoo - Aku tampo pulak kau kang,jngn bwt muka mcm tu lha..*jeling pda Lihyun

Ketika mereka sedang rancak berbual tiba-tiba datang sekumpulan lelaki yang amat tampan masuk ke dalam kelas Woo.Semasa mereka mmbuka pintu kelas Woo mereka mmbuka dngan kasar dan mmbuatkan pintu itu terhentakdi dinding dan mngakibatkan bunyi yg sgt kuat.Pelajar dikelas itu terkejut dngn kehadiran sekumpulan lelaki yg bukan dri kelas Woo.

Gayoon yang sedang memakai lipstick berwarna merah jambu halus tu pun terkejut dngn bunyi hentakan pintu dan lipstick yg dikenakannya lari dri bibir lalu comot sedikit dibibir.

Gayoon - Aaarhhhhgghghhhh!!!!!! *lalu mngmbil tisu untuk melap kesan comot tdi*

Syunae - Kau ni dh kenapa hah?! Jerit- jerit mcm org kena histeria ni dh knp?! *marah syunae kerana jeritan gayoon mmbuatkan dia terkejut.

You Make Me CrazyWhere stories live. Discover now