Şirinler

69 2 0
                                    

ABD'de uzun yıllar bu gerekçeyle yasaklanan Şirinler'in komünizm kodları:
- Şirinler'in İngilizce yazılımı Smurf'tur, bu da "small men under red flag" yani 'kızıl bayrak altında yaşayan küçük adamlar'ın baş harflerinden oluşur.
Aynı şekilde Smurf; "socialist men under red father" yani "kırmızı baba altındaki sosyalist adamlar diye de bilinir.
- Şirinler'de para olmadan komünal bir yaşam sürülüyor.
Tembel Şirin bile hiç bir iş yapmadığı halde bütün şirinlerle aynı standartlarda yaşamaktadır. Bu da tembellik hakkını ifade eder.
- Şirin Baba, Karl Marx'a benziyor ve kızıl şapka giyiyor.
- Şirinler köyünde bir tek bile ibadethane bulunmaz... Ne kilise, ne havra, ne de camii..
- Şirin çileği tarlaları sadece bir şirine ait değildir, bütün şirinler bu tarlada hak sahibidir.
- Şirinler'in düşmanı Gargamel papaz cübbesi giyer ve dini sembolize eder. Gargamel, kapitalizmin simgesi olan altın ve para düşkünüdür ve Şirinler'i sürekli yemek ister. Bu isteği de misyonerliği ifade eder.
- Gargamel'in kedisi ise ABD'nin peşinden ayrılmayan küçük ülkeleri sembolize eder.. Türkçe çevirisinde Azman adındaki bu kedinin asıl orjinalindeki adı 'Azrail'dir.
- Şirinler'in her birinin temsil ettiği çok farklı unsurlar vardır. Örneğin; Şirine feminizmi, Süslü eşcinselliği, Güçlü Şirin maço erkeği temsil eder.

Çizgi Film İle İlgili BilgilerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin