7:04 pagi,Gangnam,Seoul,Korea Selatan..
Kring!!!! Kring!!!!
Taehyung menggagaukan tangannya mencari jam loceng batmannya untuk mendiamkan bebelan jam tersebut sebelum telinganya menjadi pekak selama 44 hari 44 malam..."haih...kat manala eomma beli jam ni?? Memekak macam tarzan..". Taehyung yang sudah dapat mengagak kedudukan tongkatnya segera mencapai alat bantuan untuk golongan cacat penglihatan itu dan bangun dari katil lalu membuka pintu biliknya..
Taehyung menuruni tangga dengan lancar menuju ke dapur rumahnya,setelah appa taehyung ternampak kelibat taehyung yang sedang berjalan ke arah dapur,appa taehyung terus menegur anak tunggal kesayangannya sambil tersenyum.
Appa taehyung: dah bangun dah anak appa?? Lena tidur??
Taehyung: Lena appa..siap bermimpi lagi..hahaha..
Appa taehyung: hahaha...baguslah...
Eomma taehyung: taetae..nak makan apa?? Ada nasi goreng dengan mi goreng pagi ni..
Taehyung: erm...taetae nak nasi gorengla eomma..Eomma taehyung mencedok beberapa senduk nasi goreng ke dalam pinggan taehyung dan meletakkannya di hadapan satu satunya permata hati yang dia ada..
Eomma taehyung: nah..makan banyak-banyak...
Taehyung: thanks eomma..Taehyung menggagaukan tangannya mencari sudu dan garfu,parents taehyung yang melihat terdiam dan terkilan,mereka berbisik antara satu sama lain..
Eomma taehyung: kesian anak kita kan bang?? Sebab dia buta,anak kita hidup x macam budak - budak yang sebaya dengan dia,kawan pun kurang bang...saya sedih tengok dia terpaksa hidup macam ni..
Appa taehyung: sabarla sayang..kuatkan diri awak..kalau awak pun lemah,macam mana awak nak bagi kekuatan pada anak kita??Taehyung: eomma?? Appa?? Haish...aku dok sorang2 je ke kat sini?? Buat malu aku je bebel sengsorang tadi..
Appa taehyung: appa ada kat sinila..dah siap makan??
Taehyung: dah habis makan dah..
Eomma taehyung: taetae nak tambah lagi x??Taehyung menolak pinggannya perlahan lahan dan menyandarkan badannya pada kerusi sambil menepuk-nepuk perutnya tanda kekenyangan..
Taehyung: no thanks..I'm full..
Eomma taehyung: oh ye..baekhyun ada call taetae x??
Taehyung: xde pon..kenapa eomma??
Eomma taehyung: semalam dia ada call eomma,baekkie kata dia dan keluarga dah sampai Seoul dah..dia cakap nak datang sini hari ni..dia rindu kamu kut..
Taehyung: ye ke eomma?? Yeay!!Taehyung tidak dapat menyembunyikan kegembiraannya apabila berpeluang untuk berjumpa dengan sahabat baiknya yang layak digelar sebagai kembarnya itu..
Pon!! Pon!!
Bunyi hon kedengaran dari luar rumah..dah dapat agak dah siapa yang 'tinggi' budaya sivik macam tu...
Eomma taehyung : hrmmm..kembar kamu dah sampai tu taetae..jom kita pergi ke sana..
Taehyung: jom eomma..appa x nak ikut??
Appa taehyung: yelah..appa nak gerakla ni...Taehyung tidak sabar lagi ingin berjumpa dengan kawan karibnya itu.. ada banyak perkara yang ingin taehyung dengar daripada baekhyun..
***********
Tggu part 2 plak ye...erm..tolong komen,vote and recomend gak..
Thanks!! Love ya!!
YOU ARE READING
The Blind Prince
RandomHey! Ni ff first kaneki..hope korang enjoy baca mende alah ni ya!! Satu pasangan jutawan yg sdah lma mnginginkan seorang chaya mata brsyukur apabila permintaan mreka dimakbulkn slepas 5 thun sunyi tnpa suara tangisan bayi yg mngisi hidup mreka.Iste...