Sebuah limousin hitam mluncur laju memasuki pekarangan universiti..berpasang-pasang mata yg brada di situ fokus spenuhnya pada pintu kreta itu untuk mlihat siapakah gerangan yg bertuah kerana dpat mnaiki kreta yg mewah trsebut..
Yeoja 1: wahhhh!! Limousinlaaa..
Yeoja 2: siapa tuan dia??
Yeoja 1: tu!! Dah kluar!! Hensemnya!!
Yeoja 2: eah..ada sorang lagila..
Yeoja 1: eee..dia pkai tongkatla..mesti buta ni..
Yeoja 2: aku ambik yg normal,kau ambik yg buta eak..^_^
Yeoja 1: eeaaa...tak nak laaa..kaula ambik yg tu!
Tanpa mereka sdari,prbualan mreka didengari oleh 2 org nmja yg brdri tdak jauh dari tmpat mreka brdri..
Jungkook: dasar prempuan murah..nk yg perfect je,mcamla dia tu hbat sngat..
D.o: esh..x pyah nk sibukla hal diorang..kau dah nak ke dewan kuliah ke??
Jungkook: haah...kau pergi dwan kuliah aku tau lpas ni..
D.o: yelahhhh...
*
Baekhyun memimpin tangan taehyung mnuju ke dewan kuliah perubatan..stelah mndudukkan sahabat baiknya itu d barisan hadapan dewan,baekhyun mnuju ke arah pensyarah lalu mnerangkan keadaan taehyung,stelah itu,dia kmbali smula ke sisi taehyung.
Baekhyun: eah tae..aku nak prgi dah ni..nnti slesai kuliah tnggu aku kat sini tau..jngan nk mrayau pulak!
Taehyung: aku tahulaaaaa...=_=
Baekhyun trsenyum,dia mlangkah ke arah pntu kliar dewan nmun lngkahnya trhenti bila mlihat ada seorang nmja yg asyik memandang ke arah taehyung..
"aahh!! Aku dah lewat ni!!"
Baekhyun brlalu dari situ dengan langkah yg trgesa-gesa..
Sesampai sahaja baekhyun do dewan kuliah,smua plajar memandang drinya bgaikan dia telah mmbnuh seorang mnusia..
Baekhyun mlangkah prlahan mnuju ke tmpat duduk yg masih kosong,nmja yg sdah mngambil tempat di tepinya trsenyum dan mnghulurkan tangan untuk brsalaman..
D.o: aku kyung soo..pnggil d.o..
Baekhyun: hai..aku baekhyun,pnggil baekkie..
*sesi pembelajaran tlah tamat,smua plajar mngemas kesemua brang2 dan brgegas kluar dari dewan,mngkin mreka msih ada hal2 pnting yg prlu diberi prhatian..ntahla ...
D.o: baek..aku gerak dulula..
Baekhyun: haa..aku pon nk gerak gak ni..
Mreka brsalaman sbagai tanda prpisahan.D.o mngerutkan kningnya bila mreka lalu di jlan yg sama...
D.o: bukan ke kau nk blik?? Knapa ikut aku??
Baekhyun: jngan nk prasan lbihla kawan..aku nk ke bhagian prubatanla..
D.o: oh..aku pon nk ke sana..hhahaa
Mreka brjalan seiringan ke bngunan sbelah..stelah smpai di dewan kuliah pribatan yg agak luas itu,hnya tnggal taehyung dan jungkook sahaja yg sdang brbual mesra.
D.o: hye..sronok brbual??
Jungkook: eah..kyungsoo..
Baekhyun: jom taetae,kita ada hal lpas ni..
Taehyung: oh..ni aku knalkan,jungkook,ni baekhyun..kwan aku dari kecik..baekkie..ni jungkook..
Baekhyun dan jungkook berbalas senyuman dan brjabat tngan..
D.o: ehem!! Ehem!!
Jungkook bgaikan baru trsedar yg d.o juga wujud di situ...
Jungkook: oh ye...ni kwan aku..kyungsoo..kyungsoo,ni taehyung..
D.o: hai taehyung!!
Taehyung: hai kyungsoo..saya buta..x tahu awak kat arah mna..
D.o: eh..xpe2..
Baekhyun: dah..jomlah blik..
D.o: baik2 jalan!!
Jungkook: bye!!
Tae n baek : bye!!
#......
YOU ARE READING
The Blind Prince
RandomHey! Ni ff first kaneki..hope korang enjoy baca mende alah ni ya!! Satu pasangan jutawan yg sdah lma mnginginkan seorang chaya mata brsyukur apabila permintaan mreka dimakbulkn slepas 5 thun sunyi tnpa suara tangisan bayi yg mngisi hidup mreka.Iste...