The Blind Prince Part 2

90 10 0
                                    

Waaaaa!!! Taehyung!!!

Baekhyun terus menerpa ke arah taehyung sebaik sahaja kakinya memasuki ruang utama rumah agam tersebut..Baekhyun memeluk taehyung dengan erat bagaikan sudah berpuluh tahun mereka terpisah..

Taehyung: hoi..hoi..kalau ye pun kau rindu aku,tak payahla nak overacting macam ni..buat malu keturunan je kau ni.. =_=

Baekhyun: haha..kau ni...aku rindu kau tau tak?? Hehee..

Taehyung: erm..iyelah..

Baekhyun berpaling ke tepi dan mendapati eomma dan appa taehyung sedang memerhati mereka..terus dibongkokkan badannya sebanyak 90 darjah..

Baekhyun: er..sorry aunty,uncle..baekkie tak perasan yang aunty ngan uncle ada kat sini..

Eomma taehyung: iyelah baekhyun..dah paham sangat dah perangai kamu tu..

Baekhyun: oh ye..eomma baekkie ada beli souvenir dari Paris untuk uncle ngan aunty..

Appa taehyung: oh ye ke?? Buat susah kamu je..

Baekhyun: eh..tak apa uncle..kami ikhlas..

Taehyung: eomma,appa..taetae nak naik bilik dulu ngan baekhyun, tak sabar nak dengar pengalaman dia kat Paris..

Appa taehyung: iyelah...pergila..

Baekhyun: kami pergi dulu aunty,uncle..

Baekhyun memeluk bahu taehyung lalu mereka berjalan bergandingan menaiki tangga menuju ke bilik taehyung yang terletak di aras kedua rumah agam itu...

Di bilik taehyung...

Aku ada beli baju untuk kau!!!

Sebaik sahaja dia menutup pintu bilik,baekhyun terus menjerit keriangan..

Taehyung: alaaa...baju aje kut..takde class...

Baekhyun terus menunjal kepala taehyung dengan 'seikhlas' hati sebaik sahaja dia mendengar apa yg diucapkan taehyung..

Taehyung : adess..sakitlah..

Baekhyun: eh..ni dah kira untung tau aku beli hadiah untuk kau..kalau ikutkan hati aku yg suci dan murni bak minyak cap Saji ni..tak hengen aku nak beli tau tak??

Taehyung: iyelah..nanti aku pakaila..terima kasih...ha!! Sekarang ni cerita kat aku pasal pengalaman kau kat Paris,aku dah x sabar nih!!

Mata baekhyun bersinar tatkala mendengar kata2 taehyung dan terus menceritakan pengalamannya disertakan dengan mimik muka dan gerakan tangan yg melebih lebih..

Baekhyun: masa aku dok kat puncak eiffel tower tu..aku boleh nampak satu bandar tau tak??!! Cannnnntikkkkk...!!

Muka taehyung terus berubah kelat setelah mendengar apa yg dikatakan oleh baekhyun...

Baekhyun: hey..tae,kau dah kenapa??

Taehyung: x...ak..aku sedih bila aku x dapat rasa apa yg kau rasa sekarang ni..ak..aku nak jugak tengok dunia ni..aku x tau pun macam mana muka mak aku,ayah aku,kau..bahkan muka sendiri pun aku x tau..aku cuma nak rasa nikmat yg kau rasa sekarang ni,nikmat untuk melihat..kenapa aku yg kena tanggung semua ni??..T_T

Baekhyun: x baik kau cakap macam tu tau..macam kau salahkan takdir pulak..erm..kau nak tau x muka kau macam mna?? Ok,aku ckap then kau byangkn ek..

Taehyung: x payahla..aku bukannya boleh bayang muka aku dengan betul pun..

Baekhyun: alaaa...kau bayangkan jela..

Taehyung: erm..yelah..

Baekhyun: ok..kau ni..dalam kategori hensemla..kau ada hidung mancung,mata kau x sepet x luas..bibir kau seksi,muka kau bentuk v..erm..betulla! Kau ni hensem cuma aku ni hensem sikit je dari kau,hahaha!!

Taehyung: erm..

Baekhyun ( dalam hati )
"Nampaknya cara ni tak berkesan untuk hapuskan kesdihan dia..mesti fikir strategi!!"

Baekhyun tersenyum sumbing apabila mendapat idea untuk mengalihkan perhatian taehyung terhadap perkara yg menyedihkan itu..

Baekhyun: eh..kau dah dapat tawaran kemasukan universiti tae??

Taehyung: aku dah dapat..Universiti Seoul..kau??

Baekhyun: waa!! Samala..bolehla aku tumpang kau nanti!!

Taehyung: eh..kau ni x malu betul..kau ambik course apa?? Aku ambik perubatan..

Baekhyun: alaa..course kita x samalaaa..

Taehyung: kenapa plak course kita kena sama?

Baekhyun: kita kan kembar..mestila semuanya kena sama..

Taehyung: eee..sapa nk jadi kembar kau?? Aku x nak...

Baekhyun: sampai hati kau!!

Baekhyun mula menggeletek perut taehyung sepenuh hati,nilik taehyung yg tadinya agak sunyi kini penuh dengan bunyi ketawa taehyung...

Taehyung: hahaha..woi!! Lpaskan akula..haha..aku gelila..woi!!Hahaha..

Baekhyun: padan muka kau!!

Taehyung: yela2.. Aku minta maaf...

Baekhyun: hah...macam ni kan bagus..kita kan bff..^_^

Taehyung: ha..yelah2..tggu apa lagi?? Balikla..kau sibuk kan??

Baekhyun: kau halau aku??!! X guna punya kawan!!

Taehyung: pfftt!! Hahaha...

*Diluar bilik taehyung...

Eomma taehyung: nasib baik baekhyun sudi jadi kawan anak kita kan bang??

Appa taehyung: betul tu..diorang dah rapat sejak kecil lagi..dah..jangan skodeng diorang,teman saya tgok tv jom??

Eomma: jomlah...

The Blind PrinceWhere stories live. Discover now