Geçmişte Kadın

361 13 0
                                    


Tarih boyunca kadın bir mal gibi alınıp satıldı, hor görüldü aşağılandı. Bazen muta nikahıyla kiralandı, bazen diri diri gömüldü. Onu bir illetten öteye geçiremeyen milletler geldi geçti ve yok oldu.

Kadını insanlık üzerine bir yük gördüler. Başlarına gelen bir aksiliğe onun sebep olduğuna inandılar. Kadın onların milletine layık olmayan koca bir utanç kaynağıydı.

Ne hissettiğinin yahut ne yaptığının bir önemi yoktu. Yaptığı bir iş hiçbir zaman güzel karşılanmaz, kadın beladan başka birşey getirmezdi.

* * * * *

İslam'dan önceki arap müşrikleri de kadını, kötülüğün bir sebebi olarak görürlerdi. Erkek çocukları her zaman onları gururlandırmış, kız çocukları ise onları hüzün ve kedere boğmuştur.

Bir sahabe cahiliyye günlerindeyken yaptığını Allah Rasulu'ne şöyle anlatmıştır;

" Beni çok seven küçük bir kızım vardı. Ne zaman çağırsam, koşarak ve sevinçle bana doğru gelirdi. Birgün onu çağırdım, eskisi gibi koşarak yanıma geldi. Ve sonra beni takip etti. Ben onu bir kuyunun yanına götürdüm ve içine attım. O anda 'Baba, baba' diye ağladı. "
Allah Rasulu bu sözleri duyunca şok oldu ve gözyaşlarına boğuldu. (Darimi)

Kays b. Asım cahiliyye zamanında 8 kızını diri diri gömmüştür.
Eğer cahiliyye zamanında bir kız diri diri gömülmediyse, bütün haklardan mahrum edilirdi.

Erkekler de evlilikte sınır yoktu istedikleri kadar evlenebilirlerdi. Ve kadına mehir verilmezdi. Vahab Asadi İslam'ı kabul ettiğin de 10 tane karısı vardı. (Ebu Davud)

Evlilik gibi boşanmada da sınır yoktu. Erkek karısını istediği zaman istediği kadar boşayabilir ve istediği zaman onu geri çağırabilirdi. Üvey anneyle
evlenmek neredeyse genel bir uygulama haline gelmişti.
Kadına mirastan hak verilmezdi. İslam kadına bu hakkı tanıdığında, araplar hayretle Allah Rasulu'ne sordular;
"Ey Allah'ın Rasulu bir kadın ata binemez ve kendini müdafaa edemezken, mülkün yarısına nasıl varis olabilir?" (İbn Kesir Tefsiri)


Süregelen bir yunan görüşüne göre:

"Yangın ve yılan sokmasının bir çaresi vardır fakat kadının kötülüklerinin bir çaresi yoktur."

Yahudilere göre kadın, kusurludur. Günaha iter. Aldatır. Onlara göre Adem as Allah'a itaat ediyor ve cennette mutlu bir şekilde kalıyordu. Havva ise onu yasak meyveyi yemesi için aldattı. Ve Adem Allah'a itaatsizlik ederek cennetten dünyaya sürüldü.

Yahudilerin yasasına göre kadın, erkek varis huzurunda miras hakkından mahrumdur. Ve kadının hayatı boyunca ikinci defa evlenmeye hakkı yoktur.

* * * * *

Hristiyanlıkta ise kadın köleliğin sembolü sayılmalıdır. Hristiyanlar kadının şeytani yollara kapı açtığına inanmaktadır.

* * * * *

Hinduizm müşriklerine göre kadın yalancıdır, çok yemek yememelidir, kocasının ardından ikinci defa evlenemez, oruç tutmak ve kurban adamak onun için haramdır.

KADININ ADI YOK ?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin