Before the party

16 1 0
                                    

Mijn moeder komt mijn kamer binnen. "Effy wakker worden je moet al over 15 minuten op school zijn!''. Ik spring uit bed, kleed me aan en doe mijn make-up. Dan besef ik dat er allang 15 minuten voorbij zijn en accepteer ik dat ik toch wel te laat kom. Ik smeer mijn brood en loop naar mijn fiets. Ik doe mijn oortjes in en fiets weg.

Ik kom de school binnen en loop naar de administratie om een te laat briefje te halen. ''Je bent wel erg vaak te laat Effy'' zegt de mevrouw achter de balie. Zonder iets te zeggen loop ik naar mijn locker. Shit, sleutel vergeten. Met jas en al loop ik het lokaal binnen. "En waar kom jij vandaan?'' vraagt meneer Dekker. ''Oh, gewoon, verslapen'' zeg ik en ga achter in de klas zitten, naast Beau.

De rest van de schooldag is zo fucked up als altijd. Na school ga ik met Beau mee naar haar huis. ''Heb je ook zo'n zin in het feest!" vraagt ze. "Ja of course, feesten is altijd goed". Ik doe een kort jurkje aan en doe mijn kettingen en armbanden om. Beau doet een vrolijk gekleurd t-shirt aan met bloemen, een net iets te lange rok die er totaal niet bij past en een speldje in haar haar. Ik wordt gebeld en kijk wie het is. Het is James, de badboy van de school. Je weet wel, zo'n jongen die vecht met iedereen, dronken is wanneer hij wilt, overal drugs vandaan haalt, elke pauze buiten staat te roken en neukt met alles en iedereen. Ik neem op. "hi" zeg ik. "yooo Effy, hé ik weet dat het een beetje laat is mijn ik hoor nu pas van mijn vrienden dat er vanavond een feest is. Zullen we samen gaan?'' vraagt hij met een harde enthousiaste stem. "eh ja is goed, maar ik ben nu bij Beau...". ''Oh maakt niet uit ik kom je daar om 8 uur halen oke?'' Hij begrijpt niet dat ik bedoel dat hij mij eigenlijk helemaal niet op kan halen omdat ik Beau niet alleen achter kan laten. "Beau, het is James. Hij vraagt of ik met hem naar het feest wil...'' zeg ik terwijl ik mijn hand voor de microfoon houd zodat James niet kan horen wat ik zeg. "OMG een last minute date! Dat is ZO amazing! Zeg ja! Ik vind nog wel iemand om mee naar het feest te gaan". Ik lach naar Beau en haal mijn hand weer van de microfoon af. "Is goed, ik zie je dan". ''Is goed babe, see you!''. Hij hangt op en ik geef Beau een knuffel. "Thanks..." zeg ik glimlachend.

De rest van de tijd dat ik nog bij Beau ben is anders. Ze doet opeens veel afstandelijker en kortaf. "Beau... wat is er?". ''Niks'' zegt ze snel. Ik kijk haar aan maar ze kijkt niet terug. Ik ken haar goed genoeg om te weten dat ze me nu wel dood kan maken. Zo is Beau ook. De ene keer vliegt ze je om je nek en de andere keer kan ze je wel door je kop schieten. 

FriendsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu