اسامه قام من نومه مفزوع و هو بيقول مش هيحصل اخوه كان قاعد بصله كده و ضحك هو ايه اللي مش هيحصل ياهبل انت ضحك اسامه ضحكه صفره كده و قام عمل نسكافيه و سندوتش و دخل البلكونه يكلم نفسه اسامه حلم ببشندي حلم بيه و هو بيقوله انا قولتلك هقتلهم سيبتكو كتير و جه الوقت المناسب هموت واحده انت تعرفها غلبانه كده بس ذكيه و طويله بزياده حبه ايوه تقي هي دي بعدها هقولك مين اللي عليه الدور سلام و بعدها صحيت مفزوع اتصل اسامه ب تقي و اتطمن عليها و قالها خلي بالك من نفسك قالتلو في ايه قلقتني قالها مفيش متقلقيش بس خلي بالك من نفسك قالت حاضر و لقت فيكي القطه بتاعتها قاعده قصادها بتبصلها زي اللي كانت بتسمع قالتلها في ايه يا فيكي انتي كمان سيبيني انا منمتش كويس و عايزه اكمل نوم .
نزل اسامه هو و مروان يتقابلو قعدو في نادي و بدا اسامه يحكي لمروان و مروان يستغرب و قال هو الموضوع مخلصش ولا ايه و هو متلخبط اوي اسامه بيقول معرفش معرفش حاجه انا خلاص جبت اخري روح اسامه لبيته لكن مروان كان عايز يفك حبه و راح خد جومانا و نزلو كانت بتعرف تخليه فرحان راحو مكان هادي و رجعو بليل متاخر بليل كانت تقي قاعده في اوضتها فاتحه التليفون لحد لما شافت فيكي و وراها ضل كبير اوي فيكي بتنونو اكنها بتطلب المساعده و بعدها قعدت علي الارض و نامت و ظهر راجل اتخضت و قالتلو انت مين قالها انا بشندي قالت بشندي مين انت ايه و ايه اللي جابك هنا و عايز مني ايه قطع كلامها بشندي بضحكه و يقولها بسخريه انا جي اقتلك و امشي متخافيش حاولت تصرخ مطلعلهاش صوت خالص جت تقوم معرفتش قرب منها بشندي و ظهر في ايده كتاب فتحه و جاب ورقه كتب فيها حروف و ارقام و حطها علي بطنها و بص في الكتاب قعد يقرا و تقي عايزه تجري تصرخ تعمل اي حاجه مش عارفه حست بدوخه و بعدين لقت السرير كله دود و حشرات تقي ايه ده انت عايز مني ايه عايز مني ايه و هو واقف في هدوئ شديد و بيفهمها اصل الجن ممكن يتجسد في شكل خشرات او حيوانات و دي عشيره من الجن و انتي المطلوب تقي تحاول تصرخ مفيش و في الاخر ..
بدا يوم جديد مامت تقي بتخبط افتحي يا جزمه بتنيلي ايه و ايه الريحه الهباب دي افتحي محدش رد مامت تقي ملقتش قصادها غير انها تفتح الباب فتحته و شافت منظر ميتنسيش شافت بقايا هيكل عظمي علي السرير كان شبه قاعد و كان باصص نحيه الباب بوقه مفتوح علي الاخر زي اللي بيصرخ حشرات في كل مكان حته جوا الهيكل و فيكي بتاكل منه و من الحشرات و مامت تقي طبعا وقعت علي الارض من اللي شافته فاقت فاكره نفسها في حلم لكن نفس المنظر القطه عماله تاكل في اي لحم متبقي و هي اخيرا عرفت ان دي بنتها تقي جريت شدت القطه و القطه تخربش فيها و هي عادي خدت القطه و جابت سكينه و قتلتها هي مكنتش فاهمه بتقتلها ليه بس هي اول لما قتلتها بقي زيها زي بشندي و زي كل اللي راحو خدت الهيكل في اكياس و رمته للكلاب و الشقه الجران شوفوها بتولع و لما جت المطافي قالت انهم لقو جثه لست و ولد و بنت .
اما هما فعادي خالص الموت ده بقي عادي ما هما عارفين ان بشندي مش هيسيب حد,الا اسامه هو الوحيد اللي كان متاثر كله كان بيهون عليه لكن هو اللي تاعبه اكتر انو كان عارف و معملش حاجه ماتت تقي و كان مروان بيعزها اوي رجع مراون عشان يلاقي مكتبه في نور شمع و مراته جوا ايه ده دا معاها واحد خد سكينه و دخل عليهم بسرعه مين ده بس مشلحقش يكمل لما عرف هو مين دا يوسف صاحبه اللي مات قال ايه اللي جابك هنا فرد عليه قاله جي اشوف مراتي هو انا مقولتلكش في العالم التاني اتجوزت واحده و اسمها جومانا هي دي تعرفها يا مروان
مروان باصصلها و مش عارف يقول ايه و هي علي وشها ابتسامه شياطين يوسف قال كام كلمه مش مفهومه و فجاه مروان لقي نفسه مربوط في السرير اسامه قاعد علي الكنبه حاطط دماغه بين ركبه و سمع صوت بيقول انا جيت اهو بص لقي بشندي قالو عايز مني ايه ارحمني بقي قالو تصدق انا غلطان اني بقولك و بنبهك ان صاحبك بيموت
ايه قصدك ايه قالو انت فاهم مروان هيموت دلوقتي جري اسامه علي تحت تاكس و راح طلع دخل لقي مروان مربوط علي السرير بس راسمه مخلوعه و محطوطه جنبه اسامه قال خلاص مش مهم اي حد المهم انا مموتش ساب جثه صاحبه و نزل عادي خالص روح دخل اوضته عشان يلاقي بشندي و في ايده ورق و قال انا عارف انك مش عايز تموت هحققلك اللي انت عايزه بس تسمع كلامي
اسامه : اامر وانا هنفذ
قاله شايف الورق ده دول 10 ورقات تحافظ عليهم كويس اوي و كل يوم هقولك علي واحد تقتله و تحط في بقه ورقه من اللي معاك بعد متقراها و بعد لما تتم 10 هرضي عنك و اسيبك و نبقي حبايب و اللي تطلبه هنفذهولك
اسامه:لا مش هعمل كده
بشندي :مش بمزاجك صدقني الورق عندك اهو و برحتك