Alices POV
Om jag bara skulle kunna berätta för dig hur jag kände, det skulle göra allt mycket lättare. Hur många gånger jag än försöker så går det aldrig. Du är nog inte änns lesbisk, lång ifrån, du har ju till och med pojkvän. Fast Erin, jag älskar dig.
Klockan är 1:32 men jag kan inte sova, det ända jag kan tänka på är Erin, världens finaste Erin. Jag måste prata med någon, men vem? Alla sover ju vid det här laget, och även om Erin skulle vara vaken så för det första, jag kan ju inte prata med den jag är kär i om den jag är kär i, och för det andra hon skulle ju sova över hos Daniel, usch Daniel, jag förstår inte vad Erin ser i honom. Jag kanske kan sms:a Denise, fast hon sover väl. Jag gör det ändå.Jag: Hej, Dede💜
Hon svarade efter 2 minuter.
Denise😺: Hejsan💛
Jag: Gör du?
Denise😺: Inte mkt💩 du?
Jag: Kan inte sova😩
Denise😺: Kan jag ringa dig?
Jag: Kan du väl
2 sekunder senare ringer min mobil.
"Hej Dede" säger jag.
"Hej Ali" säger Denise och man hörde hur trött hon var.
"Du, jag hör att du är trött, du får sova om du vill"
"Om inte du kan sova tänker jag vara vaken med dig"
"Denise..."
"Det är ändå lördag imorgon"
"På tal om det, gör du nått imorgon?"
"Näe, hurså?"
"Vi kanske kan göra nått"
Denise gäspar.
"Visst"
"Jag ska prata med Erin och se om hon kan vara med oss också"
"Vi kan väl göra någonting för engång skull utan Erin"
"Mmm..."
"Om du vill får du komma hit nu, mamma och pappa är inte hemma"
"Jag kommer om 10"
"Okej, ses"
Sedan lägger jag på.
Borde jag byta om? Jag har bara på mig en tröja och trosor så ja. Jag tar av min mörkblåa t-skirt och tar på mig en svart tjock tröja, struntar i bh och jag tar på mig ett par gråa mjukisbyxor och svarta tjock sockar sedan kammar jag igenom mig hår. Innan jag går tar jag en banan och äter den på den korta vägen till Denise. När jag knackar på dörren så öppnar Denise direkt. Denise hade på sig ett svagt urringat vitt lattlinne som räckte till knäna och hon hade håret i en hästsvans, hon var fin.
"Hej Ali" säger Denise i en gäspning.
Jag skrattar lite.
"Hej tröttis" säger jag.
Denise ler.
"Vad vill du göra?" Säger hon.
"Spelar ingen roll, vad vill du göra?" Svarar jag.
"Vi kan väl typ spela just dance?"
"Visst"
Hon ser lite för trött ut för att dansa men det var ju ändå hennes förslag.
"Vill du spela 2015 eller 2016?" Undrar Denise.
"Välj du" svarar jag.
"2016" säger Denise
"Okej" säger jag och ler.
Under tiden hon fixar fram spelet kollar jag omkring i rummet, det såg mycket renare ut än det brukar och det får mig att skratta lite.
"Vadå?" Undrar Denise.
"Brukar inte ditt sovrum vara stökigare?" Säger jag och skrattar.
"Städade idag" säger Denise.
"Aha"
Jag gick och la mig i hennes stora säng i väntan att få spela.
"Istället för att lata dig kan du väl flytta på lite möbler" säger Denise och skrattar.
"Orkar inte" säger jag och fnissar.
"Akta dig" säger Denise.
"För vad?"
"För mig" säger Denise och springer mot mig.
"Ahaaaaaa" skriker jag.
Sedan la hon sig mot mig i sängen och började kittla mig.
"Ahahaaaa" skriker jag och skrattar. "Slutaaaaa"
"Skulle inte tro de" säger Denise och skrattar onskefullt.
Sedan bestämmer jag mig för att kittla tillbaka och för att se hur hon reagera.
"Okej, jag slutar" säger Denise aldelles andfådd.
Och då ligger vi brevid varandra tysta en liten stund tills Denise helt plötsligt skriker:
"Skojaaaa" och börjar kittla mig igen.
Även fast jag rullar runt och skriker sluta om och om igen så måste jag erkänna att jag faktiskt gillar det, kanske inte delen där hon kittlar mig men att ha hon nära mig lugnar faktiskt mig.
Helt plötsligt blir Denise mycket lugnare och vi kollar in i varandras ögon och innan jag hinner tänka kysser vi varandra, och jag gillar det.
ESTÁS LEYENDO
Kärleken Gör Ont
Novela JuvenilDen här novellen handlar om en tjej som heter Alice, hon är lesbisk, fast i hemlighet. När hon äntligen kommer ut för sin bästa vän, som hon också har en crush på, blir det lite väl mycket drama. Och Denise, gillar Alice henne också?