~Prolog~

34 1 0
                                    

Kärleken är det som håller ihop oss, får oss att kämpa, får oss att tro, får oss att flyga, får oss att hoppas att en dag kommer allting bli bättre.
Om vi plötsligt blir förbjudna att älska varandra på grund av en så simpel sak som kön, vad händer då? Vad händer med våran värld?

Jag stirrar på orden i boken.
Det här var en sådan bok man inte ska läsa. Den handlar om homosexuella människor och alla vet att homosexuella är fula och äckliga människor, inget mer med det.

Jag smäller igen boken och gömmer den under sängen, ingen får se den, det är en ful och äcklig bok och den fick absolut inte synas för då kunde någon få för sig att jag var en... en sån.
"Gumman, middag!" Ropar mamma ifrån köket.
"Kommer!" Ropar jag tillbaka och kollar snabbt så boken låg helt gömd under sängen.

Jag försöker koncentrera mig på filmen vi kollar på men det enda jag kunde tänka på var boken jag läst, tänk om hon hade rätt. Egentligen, vad gör det för skillnad vilket kön man är kär i?...
Jag slår hastigt bort tanken, hon var bara en ful äcklig homosexuell tant som skrev en bok om folk som henne, jag får inte tänka på henne något mer.

Fast jag vet på något sätt att frågan låg kvar djupt där inne, rotad i mitt medvetande.

Den Fula Sanningen Where stories live. Discover now