40

3.2K 206 34
                                    

"Det var Mother fucking Suitcase!" skrek Felix ut och fansen skrek tillbaka. Fansens skrik var dock inte ord utan mer en bokstav, aaaah.

"Globen, hur mååååår niiii?" skrek Omar och fansen skrek åter igen. Allt man gör på konserten att skrika. Killarna stod på min del av scenen och jag tror att ingen av dem hade sett mig än. Jag hade blicken på Felix hela tiden som han hade sagt. Jag klarade inte av att kolla på Ogge, för mycket känslor i min kropp sprakade då.

"Ogggeeeeeee! Jag älskar dig" skrek tjejen bredvid mig och Ogges blick flyttades till henne som hade skrikigt. Han log och vinkade emot henne och sedan flyttades hans blick över publikhavet och hans blick fastnade plötsligt på mig. Han stannade upp i hans rörelse och hans blick var fäst i min. Han bara stod och kollade på mig i flera sekunder och jag märkte att allt ljud runt omkring mig hade försvunnit. Det enda som betydde något för mig var Ogges blick på mig.

"Ey Ogge?" momentet förstördes av Felix som hade ropat på Ogge och fansen började skratta.

"Va?" sa Ogge och drog bort blicken från mig.

"Felix frågade om du kunde presentera nästa låt, wake up shithead" sa Oscar och fansen i arenan skrattade igen och Ogge gav ifrån sig ett stelt skratt.

"Jaja, sorry guys. Alla är bara så snygga ikväll!" skrattade Ogge och han vände mig ryggen. "Nu är det dags för en liten Throwback! NU KÖR VI LINK UP!"

Med ögonen på Felix så såg jag att han flinade och blinkade med ena ögat. Killarna hoppade sedan iväg till en annan del av scenen och började sjunga. She hit me on Twitter, she wrote me on facebook, insta me pictures, ooh she got great looks.

Konserten fortsatte och Felix hade alltid ögonen på mig med ett flin på läpparna samtidigt som Ogge ignorerade min blick. De dansade, sjöng och gjorde bort sig, som de alltid gör.

"Okay guys! Nu är det näst sista låten och det är dags för lite ny musik!" ropade Oscar ut i mikrofonen och alla skrek inklusive mig.

"Det är en låt som betyder ganska mycket för mig eftersom den är skriven från mig till en alldeles speciell person" berättade Ogge. Fucking Vanessa.

"Hon är den enda bortsätt från oss som vet vad den nya låten heter, och hon har betytt väldigt mycket för mig de senaste månaderna" fortsatte Ogge och jag suckade högt och tittade ointresserat upp i taket och studerade lamporna som lös över scenen.

"Så, Caroline, C. Förlåt för allt. Denna är till dig" skrek Ogge. Jag stannade upp och jag såg att Ogges blick låg på mig och han log ett kort leende.

"Allihopa, detta är My Girl!" ropade Felix och musiken började.

Ever since I've known you
I swear it never crossed my mind
This feeling so brand new and I can't seem to make it right
Just need to know baby
When I'm standing on the edge

I can't get rid of this feeling
I can't stop thinking bout you

Under tiden Ogge sjöng sin del av låten så var hans ögon fästa i mina och jag kände att mina ögon började tåras. Ogge gav mig en sista blick innan han började dansa till refrängen.

My girl
Could you be
My girl my girl my girl
Could you be
My girl my girl my girl

There's something in the rear-view
I can't say how much I want you
I keep holding my head high
When I'm standing on the edge

I can't get rid of this feeling
I can't stop thinking bout you

My girl
Could you be
My girl my girl my girl
Could you be
My girl my girl my girl

And I wish that I could take you there
And show you
When nothing else is in the way
Let me show you show you

Jag kunde se fansen bredvid mig skrika när låten var slut, men jag hörde inget. Även fast jag stod i ett folkhav kände jag mig ensam. Mina händer började återigen skaka och tårarna brände i ögonen och jag skakade lidande på huvudet. Mina ögon flackade mellan killarna på scenen och på utgången i bakre delen av lokalen. Jag vände mig om och började gå mot utgången, det var bara för mycket. Jag kryssade mellan alla människor och jag fick sura blickar när jag trängde mig ur folkmassan.

"Caroline" Ogges röst hördes i högtalarna och jag vände mig långsamt om och jag såg att Ogge stod längst ut på scenen med ögonen på mig.
"Förlåt för allt, babygirl"

Jag blinkade kort emot honom innan jag vände mig om igen och gick ut ur arenan.

Twitter DM's - O.MWhere stories live. Discover now