BAB 13

164 6 1
                                    

Lay Aryan P.O.V

"Kak Mar sila masuk dalam bilik saya sekejap."kata Lay Aryan melalui telefon.

"Baiklah Encik Aryan,kejap lagi saya masuk."kata Kak Mar kepada majikannya.

Knock!! Knock!!

"Masuk."arah Lay

"Ermm Kak Mar,sekarang ni saya ada meeting dengan Syarikat Munir Holdings right.?"

"Yes Encik Aryan."

"Allright..so how they?saya dah tunggu setengah jam ni kak Mar.Don't waste my time!!"sergah Lay kepada kak Mar.

Adui mane pulak cik Ika Sofia ni,tadi aku call dia ngah ontheway,tak kan tak sampai lagi kut.keluh kak Mar.

"Kejap lagi sampai lah Encik Aryan,saya dah call salah satu pihak Syarikat Munir Holdings..dia kata ngah ontheway."kata Kak Mar.

"Kalau macam tu,kak Mar bole keluar sekarang."arah Tengku Lay Aryan sambil badannya disandarkan di kerusi.

Di parking kereta.

"Ilya..cepatlah turun,akak dah lambat ni."arah Ika Sofia kepada adiknya untuk segera turun dari kereta.

Ilya Sufina bergegas keluar dari kereta sambil tangannya pantas mengambil beg yg berisi segala maklumat penting untuk akaknya.

"Kak..nah,sambil hulur beg yang kemas di genggaman tangannya akak ku sayang pleaselah jangan gelabah sangat..relax k."nasihat Ilya Sufina sambil mengemaskan pakaian akaknya.

"Kak..Ilya tak bole lame ni..Ilya ada presentation sekejap lagi.Sorry kak,sambil tangannya diangkat dan melontarkan perkataan chaiyok!chaiyok!"
sebagai pembakar semangat untuk kakaknya.

"Thanks dik,nnti dah settle akak telefon.Jangan lambat pick up akak tau."pesan Ika Sofia kepada adiknya sebelum Ilya Sufina beredar dari situ.

Ya Allah ya tuhanku kau permudahkanlah segala urusanku disini.Doa ika didalam hati sebelum kakinya laju melangkah masuk ke dalan Syarikat Tiara Holdings.

"Assalamualaikum."tegur Ika Sofia sambil menghulurkan tangan untuk bersalam sebagai tanda hormat.

"Waalaikumussalam,ni cik Ika ker?"tanya kak Mar dengan ramahnya.

"Ye saya..ni kak Mar ye."tanya Ika Sofia.

"Alhamdulillah,sampai jugak akhirnya.Ingatkan kak Mar tadi cik Ika sesat,yela dah pukul 11.15 masih tak muncul lagi.Sampaikan Encik Lay Aryan mengamuk tadi."kata Kak Mar.

"Bukan sesat Kak Mar,tadi ada masalah sikit sebab tu lambat.Ouh yeke kak Mar btw Ika nak tanya Lay Aryan tu melayu ke korea?tanya Ika Sofia dengan membuat muka serba salah takut pertanyaannya mendatangkan masalah di kemudian hari.

"Err Encik Lay Aryan tu melayu tulen cik Ika.Kenapa cik Ika tanya macam tu?tanya Kak Mar.

"Ermm takde papelah."

"Ok,kalau macam tu jomlah kak Mar tunjukkan bilik Encik Lay Aryan."

Mereka pun beriringan berjalan ke arah bilik Encik Aryan.

"Ni bilik Encik Aryan"

Belum sempat Kak Mar mengetuk pintu bilik tangannya ditahan oleh Ika Sofia.

"Betul ke ni biliknya kak Mar?"

La..kenapa ko tanya soalan macam tu Ika oii..dah sah² lah ni biliknya kan dah tertera namanya dekat pintu tu Muhammad Lay Aryan bin Dato'Arham.

Tanpa membuang masa Ika Sofia mengetuk kepalanya.

"Ye cik Ika,ni bilik Encik Muhammad Lay Aryan bin Dato'Arham."terang Kak Mar.

E'eeh Kak Mar ni..nak perli aku ke apa ni siap mention nama penuh sekali.bisik Ika dalam hati.

Knock!!Knock!!

"Ye masuk."

"Encik Aryan,Cik Ika dari Syarikat Munir Holdings dah sampai,so nak suruh tunggu di luar atau masuk Encik Aryan."tanya Kak Mar

"Nope,suruh dia masuk sekarang."arah Lay Aryan dengan wajah bengisnya.

"Cik Ika, Encik Lay Aryan suruh masuk.Good luck Cik Ika."kata Kak Mar sambil mengenyit sebelah matanya kepada Cik Ika sebelum laju kakinya melangkah ke arah tempat duduknya.

Huish..awat Kak Mar tu??seram pulak aku nak masuk dalam bilik ni..Ya Allah ko tenangkanlah hatiku.bebel Ika didalam hati.

"So..you Ika Sofia yang dihantar oleh Syarikat Munir Holdings untuk bincang pasal tender yang dekat terengganu tu?"tanya Lay Aryan sambil memandang tepat ke arah Ika Sofia.

"y. .e..ye Encik Lay."jawab Ika Sofia dengan tergagap.

"Ok,one more thing saya tak suka awak panggil saya dengan panggilan Lay..just my friend and my family can call me like this,understand?Btw why you late to come my office?tak allert langsung."kata Lay sambil memandang Ika dengan pandangan sinis.

Kenapa dia ni kerek sangat..Ilya!!!akak nak balik.Huargh bila nak settle benda ni.jerit Ika Sofia di dalam hati.

"I'm so sorry about that,I ada emergency tadi.Encik Lay e'eeh Encik Aryan bole tak kita start sekarang?tanya Ika Sofia sambil matanya dihalakan ke bawah kerana takut untuk bertentangan mata dengan Lay Aryan.

"If I say no,cik Ika nak buat apa,nak marah saya? or keluar dari sini n balik?"tanya Lay Aryan sambil membuat muka serius.

Ape ni??aku ni salah masuk syarikat ke apa..tapi tadi ada terpampang besar dekat depan tu.bisik hati kecil Ika.

Dengan segera Ika mendongakkan kepala memandang tepat ke arah Lay Aryan.

"Encik Lay Aryan,saya datang ke sini ditugaskan untuk membincangkan pasal tender di Terengganu,bu.."

Belum sempat Ika Sofia menghabiskan kata²nya,Lay Aryan memintas terlebih dahulu.

"Berapa kali saya nak tegaskan, yang saya tak suka kalau orang panggil saya Lay,lebih² lagi orang yang saya tak kenali macam Cik Ika."kata Lay kepada Ika Sofia.

La..dia ni tak habis² dengan panggilan nama dia tu,ya Allah..sabarlah wahai hati.bisik hati kecil Ika Sofia.

"Tapi..tadi saya panggil encik dengan panggilan Lay Aryan,bukan Lay sahaja,kalau macam tu saya panggil encik jelah."bebel Ika Sofi.

"Stop it!!"bentak Lay

"Cik Ika you can start now,don't waste my time."arah Lay Aryan sambil menjeling ke arah Ika Sofia.

Aku yang dikata membuang masa dia?ni rasa macam nak tembak je kepala mamat depan ni,tak kiralah anak pemilik syarikat ker apa ker.So annoying!! jerit Ika di dalam hati.

Alhamdulillah..selesai sudah chapter ni..huargh penat sudah merapu.K bye ^ _^

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 07, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

My Lovely Shy ^-^Where stories live. Discover now